***"Böyle bir yerde ne var?"
Çevresini tarayan Salman homurdandı. Kwon Taekjoo'nun söz verdiği cephaneliği bulmak için Irkutsk'tan Moskova'ya ve Moskova'dan şehrin dış mahallelerine seyahat etmişlerdi. Ama indiklerinde hiçbir şey yoktu. Her tarafta toprak yollar vardı ve görünürde tek bir sokak lambası bile yoktu. Kwon Taekjoo herhangi bir açıklama yapmadan Salman'a kendisini takip etmesini söyledi.
Kısa süre sonra ikisi harap bir binanın önüne geldi. Salman buna inanamayarak baktı ve güldü.
"Yeri burası değil, değil mi?"
Kwon Taekjoo panjuru açarak Salman'ın umutlarını yok etti. İçeri adım atar atmaz toz kalkmaya başladı. Öksürmeden edemedi.
Salman'ı durmadan hapşırırken bırakan Kwon Taekjoo, yeri taradı. Fenerin titreyen ışığı hızla küçük bir oluk buldu. Tıpkı Zhenya'nın yaptığı gibi o da oluğu yakaladı ve yavaşça açarak açtı. Başka bir toz bulutu yükseldi, sonra yavaş yavaş yerleşti ve altındaki merdiveni ortaya çıkardı.
Yokuş aşağı eğim hem karanlık hem de dikti. Kwon Taekjoo liderliği ele geçirdi. Salman sağa sola bakarak dikkatle onu takip etti. Belki de dikkatli hareket ettiği için merdivenler sonsuza kadar uzanıyormuş gibi görünüyordu. Ayaklarının düz zemine değmesi uzun zaman aldı. Etrafı hâlâ karanlıktı.
Yakınlarda bulunan Kwon Taekjoo aniden uzaklaştı. Salman onu takip etmek üzereyken iç aydınlatma bir tık sesiyle açıldı. Görüşü aniden netleşti ve boş bir kitaplık gördü. Üzerinde tek bir kitap bile yoktu, yalnızca çevirmeli tip bir telefon vardı. Hayal kırıklığına uğradı.
"Ne yani, bu kadar yolu bunun için mi geldik?"
Kwon Taekjoo şaşkın Salman'ın yanından geçip telefonun önünde durdu. Çok dikkat ettiğiniz bir şeyi unutmak kolay değildi. Aynı şey Zhenya'nın girdiği şifre için de geçerliydi. Elbette, eğer Zhenya buraya tekrar dönseydi ve Kwon Taekjoo'nun şifresini değiştirecek kadar farkında olsaydı bunun bir faydası olmazdı. Ancak bazı nedenlerden dolayı Kwon Taekjoo'nun Zhenya'da olmayan bir önsezisi vardı.
3, 9, 1, 6.
Düğmeyi tekrar tekrar çevirdi. Sonunda kadran '5'i yakaladı, döndü ve hareket etmeyi bıraktı. Hemen ardından tanıdık bir bip sesi duyuldu. Salman panik içinde silahını çekerek orada durdu. Gözleri temkinli bir tavırla odanın içinde gezindi.
Çok geçmeden boş kitap rafları dönmeye başladı. Salman'ın paniğinin aksine Kwon Taekjoo'nun ifadesi değişmedi. Hayır, yüzü eskisinden çok daha kararlıydı.
"Bir kitabı kapağına göre yargılama."
Kendi kendine mırıldanarak önündeki ileri teknoloji silahları inceledi. Rastgele tüfek ve tabancaları alıp Salman'a fırlattı. TNT ve diğer patlayıcılar bir çantaya atıldı.
O sırada bir şeyin titrediğini gördü. Kwon Taekjoo başını çevirdiğinde kırmızı renkte yanıp sönen bir güvenlik kamerası gördü. Hiç tereddüt etmeden orta parmağını ona doğru kaldırdı, ardından yumuşak yansıtıcı merceğinden tetiği çekti.
"Denenecek iki yaklaşım var. Ya malikanenin nehre bağlı olan drenaj borularından geriye doğru girmeye çalışabiliriz ya da yukarıdan sızabiliriz."
İlkinin hayatta kalma şansı en yüksekti. Yukarıdan sızmaya kalksalar daha konağa ayak basmadan vücutları bal peteği gibi olurdu.
Bogdanov konağının drenaj boruları Moskova'nın merkezinden geçen nehre bağlıydı. Su oldukça derin olduğundan dalış ekipmanına ihtiyaç vardı. Kuşbakışı bakıldığında endişelenecek pek bir şey yok gibi görünüyordu ama Salman farklı düşünüyor gibi görünüyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Codename Anastasia
Ficción Generalgyuhwooll'den değerli anastasia'lara "Kwon Taekjoo, Rusya'ya git ve 'Anastasia'yı bul." Milli İstihbarat Teşkilatı'nın yıldızı 'Kwon Taekjoo', Rusya ile Kuzey Kore (namı diğer DPRK) arasındaki gizli ortaklıkta yaratılmış ölümcül bir silah olan 'Anas...