Bölüm 20-21: Trans-Sibirya Treni(2-3)

157 13 20
                                    


***

Nereye giderse gitsin manzara aynıydı. Uzun sırtlar sonsuza dek sürecekmiş gibi görünüyordu. Kwon Taekjoo'nun sıkılması uzun sürmedi. Üzerinden zar zor atmayı başardığı uykululuk yeniden kendini hissettirdi.

Uzun bir esnemeyle saatine baktı, kaşlarını çattı ve aceleyle raftan bir çanta aldı. İlk bakışta bir evrak çantası gibi görünse de aslında geçici olarak uydu ağlarına bağlanabilen bir cihazdı. Gerekirse Güney Kore'den sahte bir arama bile yapabilir.

Gücü açtıktan sonra Kwon Taekjoo, belirli bir komutu girmek için klavyeye dokundu; bu, cihazın içindeki radyo antenini etkinleştirerek bir uydu sinyali aldı. Cep telefonunun kulaklığını yan taraftaki girişe taktı ve bir telefon numarası girdi.

Zhenya kollarını kavuşturmuş izliyordu. Yakında kahvaltıya gitmek üzereydi ve bunu yaparken Hong Yeowook'un hareketlerini görmek güzel olurdu. Kwon Taekjoo'yla gitmeyi planlamıyordu ama onun karakterinin dışına çıktığını görmek onu meraklandırmıştı. Taş gibi adamın bu kadar acilen kiminle konuşmaya çalıştığını merak etti.

"Evet anne. Benim."

Kwon Taekjoo'nun annesi sanki saatlerce bekliyormuş gibi çağrıya cevap verdi. Biraz geç kaldığı için endişelerini dile getirirken onu sakinleştirmeye çalıştı. Zhenya'nın dinlediğini umursayacak durumda bile değildi.

Kwon Taekjoo'nun ağzından tuhaf bir dil aktı. Zhenya, iş için Kuzey Korelilerle birkaç kez tanışmıştı ve dilin Korece olduğunu biliyordu ancak Kwon Taekjoo'nun kiminle konuştuğunu veya ne söylendiğini anlayacak kadar akıcı değildi. Sadece Kwon Taekjoo'nun ses tonunun alışılmadık derecede nazik olduğu ve diğer kişinin endişelerini hafifletmek için sakinleştirici bir ses kullandığı gerçeğine dayanarak tahminde bulunabildi. Kulaklıklardan çıkan ses kesinlikle bir kadın sesiydi. Sadece tek gecelik bir ilişki değil, uzun ve derin bir ilişkisi olan bir kadın.

Zhenya aniden telefonunu çıkardı ve bir çeviri uygulaması açtı. Beklendiği gibi Kwon Taekjoo Korece konuşuyordu ve karakteristik olarak tekrarlanan kelime 'anne' anlamına geliyordu. Zhenya çeviriyi incelerken yüksek sesle homurdandı. Kwon Taekjoo'nun alışılmadık derecede nazik davrandığı kadın genç bir bayan değil annesiydi.

Kwon Taekjoo'nun görüşmesi hızla sona erdi. Çağrıyı bitirme tuşuna basar basmaz uzun bir iç çekti. İletişim cihazını yorgun bir şekilde bir kenara koydu, sonra aniden başını kaldırdı. Hemen gözlerini Zhenya'ya kilitledi. Zhenya, Kwon Taekjoo'ya bakıyor ve sırıtıyordu. Ne söylemeye çalıştığı çok açıktı. Kwon Taekjoo bunu fark etmemiş gibi davranıp çantasını bir kenara koydu ve tekrar yerine oturdu. Zhenya sanki bekliyormuş gibi alay etti.

"Bir mama's boy* neye benzediğini merak ediyordum ama meğerse biri tam önümdeymiş."

*Anne kuzusu gibi bi' kalıp.

"Neden hiçbir şey bilmiyorken her şeyi biliyormuş gibi davranıyorsun?"

"Yerinde konuştuğum için mi kızgınsın?"

"Ben de ana kuzusu olmaktansa daha az yorulmayı tercih ederim."

Kwon Taekjoo başını salladı ve homurdandı. Diğer insanların kişisel sorunları Zhenya'yı ilgilendirmiyordu, bu yüzden ilgilenmiyordu. Ama taş gibi bir adamın, sanki hiçbir şey olmamış gibi birdenbire uysallıktan küntlüğe geçişini görmek, içerdeki durumu merak etmesine neden olmuştu. Neden kendine 'yorgun' bir annenin çocuğu dedi?

"Devam et."

"Senin gibi bir piç tek başına hayatta kalmanın ne kadar zor olduğunu nereden bilebilir? Geride bıraktığın ailenin kaygısıyla, endişesiyle, güvensizliğiyle, tedirginliğiyle ve beklentileriyle başa çıkmayı... ölülerin yükünü taşımayı. Bildiğimden beri biliyorum annem üzülecek, ona yalan söyleyip neşeli gibi görünmekten başka seçeneğim kalmayacak. Nerede olduğumu ve ne yapacağımı bilseydi, hayatının geri kalanını endişeden hasta ederdi. o hâlâ yerel yönetim ofisinde şikayette bulunduğumu sanıyor..."

Codename AnastasiaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin