Kutal'la Yolculuk - 2

79 10 8
                                    

Arel, Arya ve Kate; Arel'in Kate'i yerleştirdiği gizli ve korunaklı evin oturma odasında otururken nazik selamlaşmadan sonra oluşan sessizlik varlığını sürdürmeye devam ediyordu. Bu sessizliğin bir noktada bozulması gerekiyordu ve bu görevi Arel üstlenmişti.

- Leydi Kate, oğlunuzun durumu nasıl?

- Neredeyse tamamen toparlandı. Çok teşekkür ederim ikinize de. Siz olmasaydınız belki de o çoktan...

- Önemli değil, yapmamız gerekeni yaptık.

Arya, şaşkınlıkla Arel'e baktı. Canı isteyince bu kadar nazik olabiliyordu demek.

- Ama Leydi Kate, bugünkü esas geliş amacımız bu değil. Daha önce konuşmuş olmamız gereken bazı şeyler vardı. Bunun için oğlunuzun iyileşmesini bekledim ancak önemli bir husus ve daha fazla ertelemememiz gerektiğini düşünüyorum. Şimdi müsaadeniz olursa size birkaç soru soracağım.

- Evet, elbette. Müsaade sizin, buyurun.

- Öncelikle oğlunuz o gün başına gelenlerin ne kadarını hatırlıyor, hiç konuştunuz mu onunla?

Kadının yüzünde kara bulutlar dolaşmaya başlamıştı.

- Evet Ekselansları, konuştuk. Ama olaydan daha öncesinden başlamalıyım anlatmaya sanırım.

Arel onayla başını salladı ve kadını dinlemeye başladı.

- Biz normalde burada yaşamıyoruz, Beli civarında dağlık bir bölgedeydik yıllardır. Ama Beli'de kargaşa çıkınca bir süreliğine merkeze yakın bir yere gelmek mecburiyetinde kaldık.

Beli'yi duyunca Arel'in yüz ifadesi gerildi. Sühan'ın kaza geçirdiğini duyduğu sırada oradaki insanları öldürmekle meşguldü.

Bir süredir Beli'den isyan, gasp, kapkaççılık, kundaklama gibi birçok haber gelip duruyordu ve vali de bunun önünü alabiliyor gibi görünmüyordu. Bunun üzerine Arel, bölgenin valisine bölgedeki güvenliği bir an önce sağlaması gerektiğini yoksa gelip bizzat kendisinin sağlayacağını haber göndermişti. Haberi göndermesinin üzerinden epey zaman geçmesine rağmen durum değişmeyince de Beli'ye gidip valiyle birlikte birçok kişiyi öldürüp yerine yeni bir vali de atadıktan sonra apar topar geri dönmek zorunda kalmıştı çünkü Marin'den Sühan'la ilgili hiç de iç açıcı olmayan haberler almıştı.

- Demek o dönem siz de oradaydınız.

- Evet. Ancak sizin bölgenin asayişini sağlamak üzere geleceğinizi tahmin edemiyorduk, dolayısıyla güvenli bir yer arayışındaydık. Benim kimim kimsem yok, sadece merkezde tanıdığım birkaç kişi vardı, ben de onların yanına geldim. Sizin bölgedeki suçluları ortadan kaldırdığınızı duyunca da geri dönmek üzere hazırlanmaya başladık. Dönüşümüzden önceki gün de oğlum arkadaşlarıyla oynamak için dışarı çıkmıştı. Bir daha da ondan haber alamadım sonra, ta ki siz bizi kavuşturana kadar.

- Peki oğlunuza o gün ne olmuş?

Soruyu Arel soracakken Arya lafı onun ağzından almıştı. Kate de ona dönüp duyduklarını anlatmaya başladı:

- Bahar Balosu olacağını duymuş ve oraya gitmek istemiş. Ama malumunuz üzere sıradan halkın böyle balolara katılması pek de görülmüş bir şey değil. Arkadaşlarıyla oraya nasıl gidebileceklerini konuşurken oradan geçen iki adam onlara yardımcı olabileceğini söylemiş. Akşam birlikte baloya giderlerse kimsenin sorun etmeyeceğini de eklemiş. Çocuklar da inanmış ve akşamı beklemeye başlamışlar. Akşama doğru o iki adam oğlumu tek görünce yanlarına çağırmış. Oğlum diğer arkadaşlarını da çağırmak istemiş ama adamlar, arkadaşlarının her birinin başka kişilerle baloya gideceğini söyleyip onu ikna etmiş. Oğlum o iki adamla giderken bir tuhaflık olduğunu fark etmiş ve geri dönmek istemiş ama o sırada çoktan balonun yapıldığı yere gelmişler bile. Daha sonra iki adam oğlumun üstüne yürümüş ve onu bıçaklamış. Sonra ne olduğunu da siz biliyorsunuz zaten.

Zamansızların Ardından Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin