Bradavice už jsem začala poznávat. Už jsem si zapamatovala nástrahy hradu a věděla jsem, kde mám přeskočit chybějící schod a jak otevřít tajné dveře. Díky tomu už se mi docela dařilo přijít na hodiny včas. Hodiny byly docela fajn. McGonagallová mě asi nemá moc ráda, takže jsem si musela dávat větší pozor, abych byla na její hodiny připravená. Kouzla mi nyní šla stejně dobře jako ostatním. Po nějaké době strávené cvičením jsem kouzlo vždycky nakonec zvládla bez většího soustředění. Na lektvarech jsem excelovala, ačkoliv hned za mnou v pořadí byla Hermiona, která byla ale na druhou stranu nejlepší ve všech ostatních předmětech.
Malfoyův průšvih vynesl jeho koleji velkou bodovou ztrátu, čímž si proti sobě poštval některé zmijozelské. Na druhou stranu mu ale jiné koleje za to děkovali, protože nyní byl Zmijozel v boji o pohár poslední. Malfoye to vždycky dost vytočilo, ale k mojí smůle ten svůj vztek směřoval na mě. Došlo mu, že jsem to musela na něj narafičit já, ale nemohl to nikomu říct, aniž by prozradil svůj původní úmysl. Proto kdykoliv mohl, tak mi nějak škodil. Většinou do mě „náhodou" vrazil na chodbě tak, že se mi rozsypali věci na zem. Alespoň se mu nikdy nepodařilo najít mě někde samotnou. Naštěstí jsme měli se Zmijozelem společné pouze hodiny lektvarů. Bohužel se po pár týdnech objevilo na nebelvírské nástěnce, že nás čekají společně se Zmijozelem hodiny létání.
Celý první ročník tím byl nadšený. Ron nadšeně vykládal ostatním o tom, jak létal doma na košťatech svých starších bratrů. Svoje dobrodružství na koštěti líčil i Malfoy každému, kdo ho byl ochotný poslouchat. Hermiona si půjčila z knihovny knihu o létání a neustále nám říkala o tom, co se v ní dočetla. Kdykoliv se někdo zmínil o blížící hodině, Nevill zbledl.
U sebe jsem se na to těšila a zároveň jsem se toho obávala. Těšila jsem se, že si konečně vyzkouším jaké to je létat na koštěti. Když o tom všichni pořád tak mluvili, tak jsem byla zvědavá. Na druhou stranu jsem se bála toho, že budu nešikovná a při každé příležitosti spadnu. Na základní škole nepatřil tělocvik mezi moje oblíbené sporty. Uměla jsem dobře mířit a chytat míče, ale stejně si mě většinou vybírali mezi posledníma. Dalším důvodem, proč jsem z toho byla tolik nervózní, byl Malfoy. Při lektvarech mě hlídal, jestli udělám nějakou chybu a jestli teď zvorám to létání, tak mi to bude ještě hodně dlouho připomínat.
Odpoledne jsme všichni sešli dolů na hřiště. Zmijozel tam už čekal. Všichni zmijozelští byli obklopeni kolem Malfoye, který jim velmi nadšeně vyprávěl o tom, jak jednou prolétl úzkým tunelem mezi dvěma skálami. Po chvíli dorazila madame Hoochová a řekla nám, abychom se postavili každý ke svým košťatům.
„Přestože někteří z vás už na koštěti letěli, na těchto hodinách se budete přesně držet mých pokynů. Jestli uvidím, jak někdo dělá, nedej bože létá na koštěti, bez mého svolení, tak mu můžu garantovat, že dostane na pár víkendů zábavu v podobě školního trestu. Nyní natáhněte ruku nad koště a řekněte vzhůru!"
Všichni udělali přesně to, co nám řekla. Natáhla jsem ruku nad koště a ještě než jsem to zkusila sama, rozhlédla jsem se po ostatních. Malfoyovi, Harrymu a Ronovi jako jedněm z mála vlétlo koště do ruky hned na první pokus. Malfoy se na mě ušklíbl samolibým úsměvem. Hned jsem proto řekla „Vzhůru!" a koště mi naštěstí hned vlétlo do ruky. Podívala jsem se na Malfoye a tentokrát jsem mu věnovala úšklebek já. Malfoův úsměv zmizel z tváře a uhnul pohledem.
Jakmile měli všichni koště ve své ruce, tak nám madame ukázala, jak máme správně na košťatech sedět. Všechny nás pak ještě jednou obešla a některým, kteří seděli špatně, to ukázala ještě jednou. Když měla jistotu, že všichni sedíme dobře, všem nám řekla:
ČTEŠ
Kate
FanficCo by se stalo, kdyby se kromě klasických čarodějů, čarodějek, mudlů a různých kouzelnických bytostích vyskytovali ve světě ještě bilokanti? Mocní čarodějové s úžasnými schopnostmi. Jenže o tom Kate vůbec netuší. Až do svých jedenácti let vyrůstala...