Čtvrtá část - Když smrt přichází: Oběti smrti - 80. kapitola

2.6K 142 106
                                    

Bradavická škola je zvláštním místem. Za poslední tisíciletí tu prošlo bezpočet studentů různých povah. Někteří se přidali na dobrou stranu a všem pomáhali. Jiní se soustředili jen na své cíle a potřeby a také si spokojeně žili. Horší to bylo s těmi, kteří se rozhodli pro to udělat cokoliv a přidali se na temnou stranu. Ale nejhorší bylo, když se nějaký student nedožil konce školy.

Nestalo se to už dlouhou řádku let a Bradavice se jevili jako bezpečné místo. Dokonce se opět uspořádal turnaj tří kouzelníků, ačkoliv při jeho posledním konání právě jeden student zemřel. Byl to risk obnovit tuto tradici. Ale i přes počáteční problémy se čtvrtým šampionem bylo vše v pořádku. Až do dneška.

V samotném závěru posledního úkolu přinesl Pohár, který byl Přenášedlem a měl přinést právě šampiona před bludiště, hned dvě osoby. Jednu živou a jednu mrtvou.

Harry Potter dopadl na zem. V levé ruce svíral zápěstí Cedrica Diggoryho a zároveň Pohár tří kouzelníků, zatímco druhou rukou měl volnou. Jenže ji neměl mít volnou.

Otevřel oči ve stejnou chvíli, kdy se všude ozvala směsice zvuků. Všude byly hlasy, kroky a křik, ale on se nezvedal. Jen otočil hlavu a podíval se na místo, kde měla být třetí osoba. Ale Katherine Beckerová tam nebyla. Uvědomil si, že mu musela její ruka v poslední chvíli vyklouznout. Ale věděl, že se dokáže dostat zpátky i bez Přenášedla. Nepochyboval o tom, že se každou chvíli objeví poblíž.

Někdo se nad Harryho náhle naklonil a Harry spatřil Albuse Brumbála. Kolem něj se tlačily další stíny postav.

„Vrátil se," řekl Harry potichu Brumbálovi. „Voldemort se vrátil."

Než však mohl ředitel nějak začít jednat, Kornelius Popletal odhalil, že je Cedric Diggory mrtvý. Tato zpráva se rychle nesla dál davem a s ní i panika. Profesor Brumbál se snažil Harryho přesvědčit, aby pustil Cedricovo tělo. Ve stejnou chvíli už k nim mířili i Cedricova rodina. Ale jeho adoptivní sestra s nimi nebyla.

Ta sešla z tribun hned poté, kdy sdělila Ronovi a Hermioně, že Kate má dnes v noci zemřít. Ron a Hermiona byli touhle informací zmatení a následovali ji. Chtěli vědět víc a taky to vypadalo, že jejich kamarádka je v ohrožení.

Kate nalezli brzo, stačilo zamířit ke škole a za tribunama zajít za roh. Jenže nebyli první, kdo tam byli. Draco Malfoy, se kterým se už dlouhá léta navzájem nesnášeli.

„Co tady děláš?" vyštěkl Ron, zatímco Alice se soustředila na Kate. Snažila se s ní zatřást a probrat ji.

„Je pozdě," upozornil je Malfoy a ignoroval Ronovu otázku. „Už je někde s Potterem."

„Musíme ji nějak probrat," prohlásila Alice, která na jeho upozornění nijak nedbala. Přiložila ruce ke spánkům Kate a zavřela oči. Vyvolala k sobě své schopnosti, ale zcela zbytečně. Nebylo zde co léčit. Její tělo bylo zdravé a mysl tu nebyla.

Nedbala přitom na přítomnost Malfoye. Ten ani nijak na používání schopností nedbal. V klidu se sehnul a sebral ze země náramky, které tam Kate předtím zahodila.

Alice se snažila přijít na způsob, jak probrat Kate. Odmítala vzdát zbytečnou snahu, i když se jí to snažila Hermiona vymluvit. Ta naopak začínala zvažovat, že by zašli za někým dospělým. Jenže i kdyby sem přivedli samotného Brumbála a všechno mu vysvětli, nic by s Kate nesvedl. Nezbývalo jim než čekat.

Nebyla to dlouhá chvíle. Nastala v době, kdy se Harry přenesl na kraj bludiště. Slyšeli hluk a hned věděli, že se něco děje.

„Zajdu se tam podívat," navrhl Ron. „Aspoň zjistím, co a jak se děje."

KateKde žijí příběhy. Začni objevovat