Toen ik mijn ogen opende, zag ik maar één bezorgd gezicht. Niet dat ik teleurgesteld was. Totaal niet. Momenteel was ik alleen maar heel erg bang. Cayden, de Roofdierprins die plotseling een naam had, stond over me heen gebogen, maar leek niet door te hebben dat ik wakker was.
Ik kneep mijn ogen snel weer dicht. Gedeeltelijk om hem niet te hoeven zien. Mensen hebben het altijd over 'de waarheid onder ogen komen', maar ik weet zeker dat ze dat nu ook niet zouden doen. Een schaduw gleed over mijn gezicht en daardoor wist ik dat hij zich voorover boog. Mijn ogen vlogen weer open en snel krabbelde ik achteruit.
Hij staarde me verbaasd aan. 'Lekker geslapen?' vroeg hij, terwijl zijn wenkbrauwen zich met sarcasme omhoog werkten. 'Nee, ik had een nachtmerrie.' antwoordde ik naar halve waarheid. Zijn gezicht stond plotseling weer serieus. 'Waarover?' Ik kneep mijn ogen weer dicht, terwijl ik nadacht over wat ik net had gezien. 'Waarover?' vroeg hij nog een keer, maar nu dwingender. Ik durfde nog steeds niet te antwoorden.
Opeens boorde zijn vingers zich in mijn schouder. Mijn ogen vlogen open en ik wist zeker dat ze vuur spoten. 'Blijf van me af.' Hij keek me alleen maar verbaasd aan, maar liet me niet los. 'Blijf van me af, Cayden.' siste ik. Hij deinsde terug alsof hij zich ergens aan had gebrand.
'Je weet mijn naam.' Het was geen vraag, wat nog eens bevestigde wat ik al had vermoed. Wat ik net had gezien was onverklaarbaar, maar zeker echt gebeurd. 'Raak me niet aan.' Mijn stem trilde, maar klonk alsnog zelfverzekerd. 'Je hield van haar.' Nu klinkt mijn stem zwak. Gebroken. Onbekend. 'Je hield van haar en nu denk je dat ik haar ben.' Snel krabbelde ik overeind. Langzaam zette ik een paar stappen achteruit, waarna hij er een paar naar voren deed. 'Elizabeth.' Haar naam rolde moeiteloos over mijn lippen, alsof ik hem al veel vaker had uitgesproken.
'Elizabeth.' mompel ik nog een keer. Hij kijkt me woedend aan. Ik staarde naar de grond toen ik het volgende zei. 'Ik zal je één ding zeggen. En dat is dat ik haar niet ben.' Ik draaide me om en rende zo hard mogelijk weg.
JE LEEST
Dinner With A Nightmare
VampireVoor de zestienjarige Larissa is het leven niet gemakkelijk. Ze woont bij haar vader en stiefmonster. Haar jongere broertje is sinds kort vermist. En haar droomjongen ziet haar niet staan. Maar dat alles valt in het niet bij wat ze dan meemaakt. Ze...