Deviata

14.8K 782 9
                                    


Zara

Proste iba vie svoju cenu.

To sa mi v hlave prehráva celý deň. Keď som na geografii, alebo keď som na fyzike v chemickej učebni, lebo učiteľka potrebuje predviesť novú, digitálnu tabuľku.

Väčšinou sedím vedľa ľudí, ktorí ma ani nevnímajú. S Pattie sa celý ten čas nevidím.

Až príde ten moment, keď nastáva hodina dejín literatúry.

Čakám na moment, keď si sadne učiteľ za katedru a spustí svoj výklad. Namiesto toho iba sedím a čakám, kým sa začne hodina.

Ľudia prichádzajú a odchádzajú. Stolička vedľa mňa zavŕzga.

,,Ehm..." ozve sa. Zvedavo natočím hlavu.

Sánka mi spadne na zem. Prečo, Bože, prečo ja?!

Glenn. Už druhýkrát za tento deň.

Bože, ako ho ja len nenávidím.

Dávam jej mesiac, viac nie.

,,Ahoj, Zara. Odpáľ."

,,Čože?" zapištím. ,,Toto je moje miesto, takže... Odíď ty. A vôbec. Moje miesto. Odkedy sa vôbec staráš do toho, do čoho ti nič?"

,,Odvtedy, odkedy si narušila moje priateľstvo s Harrym. Vlastne, som ti za niečo vďačný. Zbavil som sa konkurencie v partii. Už žiadny chalan, ktorý by mal viac báb za noc ako ja a-"

,,Pán Newholeder, mohli by ste stíchnuť? Rušíte mi hodinu," oznámi netrpezlivo učiteľka. Začervenám sa.

Rýchlo sa nakloním čo najďalej od neho a nadýchnem sa.

,,Fajn," zavrčí Glenn neochotne. Presunie sa k svojim veciam. Vydýchnem si.

Lezie mi na nervy. Veľmi. Ale on akoby si vždy vyberal moment, keď... Zbavil sa konkurencie? Čo si o sebe myslí? Harry nie je ako on.

Ani ho nepoznáš.

Poznám.

Tvoje ego...

Patríš doňho aj ty, takže...

Moja frustrácia je veľká ako Mount Everest. Učiteľka sa nadýchne a spustí. Jej výklad začína o jej obľúbených spisovateľoch. Hovorí napríklad o takom Shakespearovi, čo je podľa mňa klasika. Spomenie dokonca aj knihu Jane Eyre. Niekde uprostred jej zbesilého vysvetľovania o barokovej literatúre do mňa vrazí lístoček.

Harry a Zara? Čo je to za blbosť?

Nedal tam podpis. Ale ja veľmi dobre viem, od koho to je.

Harry nie je ako ty. Nie je sukničkár.

Hodím ho doňho späť. Zaregistrujem jeho úškrn, ale asi sa mi to len zdá, pretože ihneď zmizne. Keď si prečíta jeho obsah, zamračí sa.

A ako to vieš? Nepoznáš ho.

Potrasiem perom, ktoré mám v prstoch.

Ale ja nepoznám ani teba. A Harrymu ja verím.

Zamračí sa. Stále sa mračí.

Je ako búrka. Prestane sa mračiť, iba ak sa vyventiluje. Je to hádka so mnou? Alebo je to niečo iné...?

Pokrútim hlavou. Papierik ku mne nepriletí. Zrazu sa učiteľka pozastaví a ja sa na ňu zvedavo pozriem.

,,Varovala som vás, pán Newholeder. Prestaňte okamžite písať, lebo inak-"

Bad Boy? Hot Kiss. [Sk] ✓Where stories live. Discover now