Štyridsiata tretia

11K 508 43
                                    


Alex

Sedím na sedačke, v Glennovom byte na internáte. Nohy mám vyložené na drevenom stolíku, na ktorom je pár zrniečok prachu.

Sledujem stenu, na ktorom je zavesený malý obraz čierneho mesiaca na modrom pozadí. Takmer tam zaniká. Odpijem si z fľaše whiskey, ktorú mám so sebou. Pri náhodnom otrení mojej ruky pri prednom vačku nohavíc zaštrngotajú kľúče od dverí. Uchechtnem sa.

,,Nemalo to byť také ľahké," zasmejem sa, akoby som to hovoril jemu. On tu nie je. A ja som opitý a je mi to jedno. Rozhodnem sa v tom pokračovať.

Vidím pred sebou Zaru a jej smiech. Jej krásne oči a telo, ktoré je to najkrajšie, čo som kedy videl. Vidím aj strach v jej očiach, keď sa bála o mňa, o Ryana... Alebo o toho bastarda Glenna. Je preňho veľmi dobrá.

Nikdy by som jej neublížil, či úmyselne alebo nie. Bol by to zločin už pre jej oči, či tvár. Ale nie, on jej ublížil toľkokrát, až to neviem spočítať na prstoch a kto je zamilovaná hlúpa hus? Zara. Vidí v ňom niečo, čo nie je. A ani nikdy nebude.

Ani ja nie som svätý. Ale nech by som urobil čokoľvek, bol by som milión krát lepšia alternatíva ako on. Nenávidím ho. Kebyže sa od nej drží ďalej, čoho nie je schopný, tak naňho so mnou zabudne...

,,Lenže on sa vrátil a zobral ju. Ten skurvysyn ju proste zobral niekam na ostrovy, aby zabudol, kto v skutočnosti je!" zakričím a hodím fľašu do obrazu, ktorý sklenenú výplň rozdrví na malé črepiny.

Ale nikto nemôže zabudnúť nato, kto bol. Minulosť neskončila. Žije.

Pamätám si, ako som raz volal s otcom, keď sme ešte bývali v New Yorku. Môj otec nebol nikto výnimočný, iba policajt, ktorý šliapal na prsty niekomu, komu nemal. Mal ich na muške - Dannyho a jeho bandu - a k tomu aj dôkazy o drogovom biznise, či nájomných vraždách. Mal na muške aj Glenna.

Bol na ceste domov, sedel v aute a akurát stál na červenej. Telefonovali sme.

,,Som im na stope, Alex," oznámil mi hrdým hlasom. Hrdo som sa usmial a povzdychol si.

,,Ty to dáš, otec. Jedného dňa dostaneš za to povýšenie, medailu..."

,,Nechcem medailu, chcem ísť domov a najesť sa. A ešte si otvoriť pivo a pozerať zápas," povzdychol si unavene. Počul som, ako si pošúchal spánky. Zasmial som sa.

,,Poviem mame, aby ti naložila večeru?" spýtal som sa. Tešil som sa nato. Na tú večeru, mama varila luxusné lasagne.

,,Do pätnástich minút som doma, čiže hej. Mimochodom, povedz jej, že-"

Bum.

Bum.

Bum.

,,Otec?"

,,Nikdy ti nezabudnem nato, že si ho zabil troma guľkami," poviem unavene a zavriem oči. Stále počujem tie tri výstrely a mobil, ktorý spadol na podlahu. A moje výkriky.

Mal som štrnásť rokov. A počul som, ako ho Glenn chladnokrvne popravil na červenej.

,,Koľko si mohol mať rokov ty, bastard? Tiež štrnásť? Alebo si bol o pár mesiacov starší než ja a mal si pätnásť rokov?" spýtam sa do prázdna.

Bad Boy? Hot Kiss. [Sk] ✓Where stories live. Discover now