Keesokan harinya...
Aku dah bosan dah buat cerita ni. Engkau tolong sambungkan, ya?
Jihyun: Yes! Akhirnya! *campak skrip jauh-jauh*
Jihyun tiba ke sekolah dengan sengihan yang melebar hingga ke telinga. Berjoget, bershuffle dan macam-macam lagi. Happy bukan main. Bolehlah berehat sekejap kerana telah bebas. Kalau diikutkan, Jihyun tidak mahu ke sekolah kerana ingin tidur selama satu hari.
Hero cerita pun boleh la tukar. Tak payahlah ambik pelakon muka macam baby face ni. Tak mainlah. Ambik Lee Min Ho ke, Yoo Seung Ho ke, Lee Dong Wook... Kim Won Bin pun boleh! Omaigod!
Heaven gila!
Jalan cerita pun dah berubah. Jihyun kini seorang yang popular dan juga queenka di sekolah. Kuat membuli budak-budak sekolah.
Cerita ini bermula dengan seorang gadis bernama Choi Ji hyun, seorang queenka sekolah yang tak pernah bercinta dengan mana-mana lelaki. Namun, muncul pula seorang pelajar baru yang sangat hensem dan menjadi idaman para pelajar. Munculnya pelajar itu mengubah hidup Jihyun.
Jihyun: Saranghae!
Hero: Nado saranghae!
Terasa bebas daripada cengkaman cik author. Akhirnya...
Author: Dah! Tak payah mengada sangat. Kauambik balik skrip engkau. Engkau kalau buat cerita lagi merapu!
Jihyun: Alooo... *kunyah keropok*
Author: Baiklah, muncul lagi saya sebagai cik author untuk menyambung cerita Mei Mei *suara Ipin*
Jihyun: -_-" Saya pergi sekolah ye?
Author: Pergilah. Ikut skrip tu!
Jihyun: Iya, iya gue tau dong!
Jihyun dengan muka menyampahnya menuju ke sekolah dengan berjalan kaki. Setibanya di kawasan sekolah, Jihyun terpandangkan sebuah kereta yang memecut laju dan akhirnya berhenti di hadapan sekolah.
Seorang pelajar perempuan keluar dari perut kereta dan sempat mengucapkan selamat tinggal kepada pemandu kereta iaitu kakaknya sebelum masuk ke kawasan sekolah. Kebetulan, dia terpandangkan Jihyun yang tercegat berdiri di pintu sekolah. Pelajar itu meleretkan senyuman.
Ara melambaikan tangan ke arah kereta yang meninggalkan perkarangan sekolah. Kemudian, Ara menghampiri Jihyun yang keseorangan.
"Jomlah masuk kelas," ujar Ara sambil membetulkan beg galasnya. Jihyun mengangguk lalu mereka berdua berjalan beriringan menuju ke kelas. Tiba-tiba, mereka berdua terserempak dengan Kim Nam Joon yang kebetulan baru keluar dari kelasnya.
"Eh, Jihyun! Anyeong!"
Jihyun tersengih. "Anyeong!"
Ara memandang Jihyun dan Namjoon silih berganti.
"Oh, lupa nak perkenalkan! Ini kawan baru Jihyun, Jang A Ra. Ara, yang ni jiran aku, Kim Nam Joon sunbaenim."
Namjoon dan Ara mengangguk lalu saling berpandangan. Kedua-duanya sedang membuat penilaian antara satu sama lain.
Ara: Hmmm... Tak adalah hensem mana tapi lesung pipit dia.... Auwww! Dalamnya. *pipi blushing*
Namjoon: Mak aih! Tinggi betul budak ni. Nak sama tinggi dengan aku kot!
"Kitorang masuk kelas dulu, ya? Anyeong!" Ara tersengih-sengih lalu melambaikan tangan ke arah Namjoon. Dia turut menarik lengan Jihyun meninggalkan Namjoon menuju ke kelas mereka.
Setibanya di kelas, mereka terserempak dengan Wonwoo yang kebetulan seorang diri. Entahlah apa yang sedang ditermenungkan. Wonwoo mendongak kepala dan terpandangkan dua orang gadis yang tercegat di hadapan kelas.
Jihyun menunduk kepala untuk mengelakkan pandangannya daripada tenung wajah Wonwoo lalu meluru ke tempat duduknya diikuti Ara di belakangnya. Setelah mereka mengambil tempat masing-masing, Ara mula membuka cerita.
"Engkau dah mula buat projek yang cikgu suruh?"
Jihyun menggeleng.
"Kita bincang dululah kita nak buat pasal apa. Nanti baru mula projek ni," cadang Jihyun. Wah, sejak bila jadi bijak macam ni?
Ara mengangguk mengiakannya. Dia mengeluarkan buku latihan dari begnya lalu meminta Jihyun mengajarnya. Walaupun Jihyun mendapat tempat tercorot di dalam kelas, sekurang-kurangnya Jihyun pandai subjek Matematik kerana subjek itu subjek kegemarannya. Tambahan pula, Puan Choi merupakan cikgu kepada subjek tersebut. Gila! Kalau Jihyun gagal subjek tu, mahu kena tendang sampai ke galaksi because it's not my style. *flip hair*
Wonwoo menjeling ke arah dua orang pelajar yang sudah menjadi kawan. Aku dari jauh dok perhati diorang...
"Woi, termenung pasai apa!" Seseorang menyergah Wonwoo dari belakang. Wonwoo hampir-hampir sahaja ingin melambung meja ke langit tetapi nasib baiklah fikirannya waras. Wonwoo menjeling ke arah rakan sebelahnya.
"Aku terfikir-fikir apa fungsi engkau wujud dalam cerita ni..."
"Fungsi aku adalah untuk mengganggu ketenteraman engkau, wahai anak muda. Kebenaran tak pernah salah *suara Papa Zola*," jawab rakannya dengan selamba.
Jawapannya dibalas dengan hempukan Wonwoo. Orang macam ni memang nak kena hempuk pun!
"Dahlah. Engkau berambus dari kelas sebelum aku tendang engkau keluar ke tingkap," ugut Wonwoo dengan wajah blurnya. Rakannya mencebik.
"Hok aloh. Aku baru nak letak beg ni. Yalah, kalau itu yang kamu mahu... aku rela. Huhuhuhu!!!!" Rakan Wonwoo buat-buat nangis lalu berlari keluar dari kelas. (macam masa Countdown MAMA 2015, V menangis keluar dari tandas lepas bagi surat kat Rap Monster XD)
Wonwoo: -_-" Author, mengapakah engkau wujudkan watak dia dalam cerita ni?
Itulah, aku pun tak tahu. Aku pakai taip je. Sedar-sedar baru perasan ada watak dia.
Wonwoo: Buang je la.
Kalau itu yang kamu mahu... Huaaa!!!!
Author pun ikut jejak kawan Wonwoo, bertapa ke Gunung Jerai.
Wonwoo-Jihyun-Ara: -_-"
*******
Whatcha gon, whatcha gon do with that dessert!
Jihyun: -_-"
Ara: Dah habis bertapa, cik author?
Author: Belum. Aku tak idea nak sambung ni. Otak blank! Kosong! Sifar!
Ara: Line slow tu. Meh aku portable wifi kat otak author tu.
Author: Ada jugak yang kena tendang dari ff ni sama macam ff sebelum ni.
Jihyun: Author ni emo la. Melebih-lebih pulak.
Author: Tak apalah. Author tamatkan bab ini dengan dukacitanya. Sebagai penggantinya, gambar V untuk tatapan ampa semua noh? (media)
Ara & Jihyun: -_-" Kitorang?
Author: Korang tak penting pun.
Maka, Ara dan Jihyun menghempuk kepala author secara berjemaah. XD
Dah, buka bab seterusnya sebelum author gatal masukkan iklan dalam bab ni. Puteh la korang lepas ni.
YOU ARE READING
YEOJA
FanfictionBoleh ke engkau terima aku? Aku bukanlah apa yang engkau lihat Kalau aku beritahu engkau, engkau nak ke kawan dengan aku? Cast: V BTS sbg KIM TAE HYUNG Yerin GFriend sbg CHOI JI HYUN Irene Red Velvet sbg JANG A REUM Wonwoo Seventeen sbg JEON WON WOO...