"Dasar tak tahu malu!" Hyori mencekik Ara dengan menggunakan kain. Ara terbatuk-batuk kuat. Buat kali kelima, Hyori membenamkan muka Ara ke dalam singki yang dipenuhi air. Dan kali kelima jugalah, Ara sesak nafas kerana direndam terlalu lama. Hampir sahaja dia kelemasan.
Ara meminta agar Hyori melepaskannya namun, Hyori bagaikan dirasuk setan jahanam dan sekali lagi melemaskan Ara. Ara terkapai-kapai memegang segala bena di sekelilingnya. Ingin sahaja Ara menghalang Hyori tetapi tidak berjaya. Tak tahulah di mana kekuatan Hyori sehingga boleh berubah menjadi Hulk.
"Dulu sibuk bercumbuan dengan 'buddies' engkau tu. Sekarang nak rampas hak aku ke hah?" tengkik Hyori lalu menarik kasar rambut Ara. Terkapai-kapai tangan Ara memukul Hyori agar melepaskannnya.
Buat kali ketujuh, Hyori melemaskan lagi Ara ke dalam singki. Kini, lebih lama dri sebelum ini.
Jaekyung di sebelah Hyori mendiamkan diri dan langsung tidak terfikir untuk membantu Ara. Namun, tidak pula dia menyetujui perbuatan Hyori menghukum Ara sebegitu tanpa usul periksa.
Disebabkan orang yang tidak bertanggungjawab menghantar gambar Ara bersama 'kekasih' Hyori, Hyori menjadi marah lalu melepaskan geram terhadap Ara. Sedangkan Ara langsung tidak bersalah. Bukannya dia bercinta dengan kekash Hyori pun tetapi dia hanya ingin memulangkan buku nota kepada lelaki itu memandangkan Ara ada terpijam buku notanya. Tidak semena-mena perkara ini boleh menimbulkan salah faham.
"Blurp! Blurp!!!" Ara cuba menolak tubuhnya dari singki tetapi sekali lagi perbuatannya tidak berjaya. Ara cuba melepaskan ikatan tali yang mencekik lehernya.
Kerana tidak dapat menahan nafas dengan lama, Ara tertelan banyak air melalui mulut dan rongga hidung.
Tiba-tiba sahaja Ara terkulai dan tidak lagi bergerak.
Hyori dan Jaekyung terkejut lalu saling berpandangan.
"Weh, Hyori! Takkan engkau lemaskan Ara sampai dia tak sedar terus?" soal Jaekyung dengan nada risau. Hyori gelabah lalu melarikan diri keluar dari tandas diikuti Jaekyung. Mereka berdua berlari lintang-pukang meninggalkan Ara yang keseorangan melemaskan diri di dalam singki.
Sedang mereka berlari,
"Kamu berdua!"
Hyori hampir sahaja terjatuh menghempap tanah apabila seorang wanota dewasa muncul di hadapannya. Begitu juga dengan Jaekyung. Dia mengundur sedikit langkahnya ke belakang.
"Kamu kenal tak anak saya, Jang A Ra? Dari tadi saya cari tapi tak jumpa."
Hyori meneguk air liurnya. Sungguh dia tidak tahu alasan apa yang ingin diberi kepada wanita itu kerana dia merupakan orang terakhir yang berjumpa dengan Ara sebelum dia menemui wanita itu.
"Err... tak kenal. Maafkan saya puan, kitorang... ki... kitorang dah lambat. Kitorang bergerak dulu!" Jaekyung berdalih lalu menunduk hormat. Selepas itu, dia menarik lengan Hyori meninggalkan wanita itu.
Jiwon terkebil-kebil memandang dua anak muda tadi. Kenapa cuak pula? Dia hanya bertanyakan tentang anaknya.
Jiwon pun meneruskan pencariannya.
*******
Jihyun turun tangga dan ingin ke kelasnya. Mana tahu boleh terserempak dengan Ara. Belum sempat dia ingin melangkah ke kelasnya yang tidak jauh dari tangga, dia berhenti.
"Air?" Jihyun terlihat air yang melimpah keluar dari tandas. Jihyun masuk ke dalam tandas dan alangkah terkejutnya melihat Ara yang terduduk sambil wajahnya di dalam singki. Lantas Jihyun menghampiri Ara lalu menarik tubuh gadis itu ke ribanya.
"Ara! Bangunlah! Jebal! Jangan buat aku risau macam ni!" Jihyun menangis teresak-esak lalu menepuk pipi Ara. Namun, Ara langsung tidak memberi sebarang respon. Jihyun mendekatkan telinganya pada wajah Ara dan mendapati bahawa Ara tidak bernafas.
"Ara!" Jihyun menggoncangkan tubuh Ara.
Ara, jangan buat aku macam ni!
Aku...
Aku tak mahu engkau tinggalkan aku.
Aku perlukan engkau!
*******
Hyori berjalan jauh meninggalkan Jaekyung di belakang.
"Hyori-ah! Aku nak engkau jujur dengan aku."
Hyori memberhentikan langkahnya lalu menoleh ke arah Jaekyung.
Jaekyung menarik nafas dalam-dalam.
"Sejak bila engkau kapel dengan Kangjoo? Dia kan namchin Sooyeon?" soal Jaekyung. Hyori merengus kasar.
"Huh, tolonglah. Sooyeon langsung tak sesuai dengan Kangjoo. And yup! Aku kapel dengan Kangjoo," jawab Hyori selamba seakan-akan tidak ada apa yang perlu dirisaukan.
"Jadi, engkau tak kisah kan Sooyeon mati? Engkau suka kan Sooyeon mampus?" soal Jaekyung dengan nada marah. Baru dia tahu selama ini Hyori tikam belakang kawan baik sendiri.
Hyori tergelak sinis. "Sooyeon tu perampas. Sepatutnya Kangjoo jadi milik aku tapi semenjak Sooyeon muncul, Sooyeon rampas Kangjoo dari aku. Padanlah muka dia sebab cari pasal dengan aku. Nasibnya kena kat dia. Dia pun dah mati."
Jaekyung menggeleng-geleng tidak percaya. "Jadi, engkau lemaskan Ara sebab Ara cuba nak mengurat Kangjoo, begitu?" teka Jaekyung.
Hyori mengeluh kasar. "Budak tu? Lebih baik pergi mampus! Ikut je si Sooyeon tu. Menyusahkan hidup!" Hyori pun berjalan meninggalkan Jaekyung pulang ke rumahnya.
Jaekyung meraup wajahnya. Hanya kerana lelaki, kawannya bertindak membunuh Ara yang entah betul entah tidak Ara cuba merampas Kangjoo daripadanya. Itulah, cinta itu buta. LOVE IS BLIND!
Author cukup bosan!
Skip bab ni sebelum author mula merapu.
*******
Ini iklan.
Adakah...
Jihyun: Op! Cop cop! Cut!
Author: Apa dia?
Jihyun: Tak payah iklan la bagai. Engkau ingat ni sinetron ka sampai nak kena bazirkan bab semata-mata iklan ni?
Author: Biarlah. Aku punya cerita. Suka hati akulah. Kalau tak nak baca tu, pergilah baca cerita lain.
Jihyun: Author merajuk eh?
Author: Haah, cerita author ni hambar sangat sampai dapat komen negatif.
Jihyun: La, siapa yang kutuk hasil karya author yang tak berapa nak mantop ni?
Author: Ada la sorang ni... dia kata cerita author merapu.
Jihyun: Siapa cakap? *sinsing lengan baju*
V: Hai! Akulah tu. Hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi
Author: ...
Jihyun: ...
V: ...
Namjoon: ...
Puan Choi: ...
Author: ...
Jihyun: ...
Author: ...
Wonwoo: Menyesal aku ambik job ni -_-"
YOU ARE READING
YEOJA
FanfictionBoleh ke engkau terima aku? Aku bukanlah apa yang engkau lihat Kalau aku beritahu engkau, engkau nak ke kawan dengan aku? Cast: V BTS sbg KIM TAE HYUNG Yerin GFriend sbg CHOI JI HYUN Irene Red Velvet sbg JANG A REUM Wonwoo Seventeen sbg JEON WON WOO...