CHAPTER 46

689 56 2
                                    



~ Maafkan saya tetapi keadaannya semakin kritis. ~

~ Saya peguam peribadi cik Areum dan saya ingin menyampaikan wasiat. ~

~ Saya tak boleh menyelamatkan nyawanya... ~

~ Saya bertanggungjawab menguruskan dia. Jadi, apa-apa urusan tentang dia saya tak boleh beritahu kepada cik atas arahan Areum. ~

~ Kenapa saya tak boleh jumpa dia? Walaupun saya bukan ahli terdekat dia, saya tetap nak jumpa dia. Saya kawan dia! ~

~ Maafkan saya, cik. Arahan Areum saya tak boleh ingkar. Dia yang tulis wasiat ni. ~

~ Jantungnya tidak dapat berfungsi disebabkan peluru itu menghentikan degupan jantungnya. Nyawa dia tidak dapat diselamatkan ~

~ Apa-apa pun, saya nak jumpa dia! ~

~ Sekali lagi, saya tak benarkan atas arahan cik Areum. ~

Tak... dia tak mati lagi...

Aku percaya yang... dia tak mati lagi....

Tak...

Tak!!!

*******

8 bulan kemudian...

Segalanya berubah...

Ayam pun berkokok.

"Hish! Bunyi apa pulak yang bising-bising ni!" Terkial-kial Jihyun mencari telefon bimbitnya yang berdering minta diangkat.

Matanya terpejam erat sambil mulutnya menguap besar. Hidungnya pula terkembang-kempis. Dia melekapkan telefon bimbitnya di telinga kirinya.

"Anyeong?"

Kok! Kok!

Jihyun menjauhkan sedikit telefon bimbitnya dari telinga. Pelik. Ayam mana yang salah nombor ni?

"Yaish, dah nak berapa bulan ayam ni berkokok tapi sampai sekarang pun aku tak tau ke ni bunyi alarm ringtone aku?" omel Jihyun. Dia membuka sedikit matanya dan melihat angka yang terpapar pada skrin telefon bimbitnya. Nampaknya dia tidak lewat seperti sebelum ini. Masih berbaki 30 minit lagi sebelum waktu persekolahan bermula. Jadi, bolehlah berlenggang-kangkung seketika.

Setelah membersihkan diri dan mengenakan pakaian seragam sekolah, dia menuruni tangga menuju ke dapur.

Seperti biasa, Jihyun mengambil nota pelekat yang dilekatkan di peti sejuk. Terkumat-kamit bibir Jihyun membaca setiap patah perkataan yang tertulis pada pelekat berwarna kuning muda itu.

Dear anak omma,

Sarapan omma dah siapkan di atas meja. Susu dan roti bakar. Nikmatilah dengan penuh kekenyangan ya sayang? Omma risau dengan kamu yang kurang makan tu. Makan ye walaupun sedikit?

Love,

Omma yang paling cantik di dunia 2015

"Pfft, omma!" Jihyun duduk di atas meja. Dia mencapai segelas susu dan diteguknya sehingga habis. Roti bakar pula dijamah dua tiga gigitan. Waktu sarapan ni, dia memang kurang makan.

Jihyun menyarungkan kasut sekolahnya sebelum bertolak ke sekolah dengan berjalan kaki. Kebetulan, dia terserempak dengan Namjoon yang turut keluar dari rumahnya. Mereka saling berpandangan.

...............

Jihyun dan Namjoon berjalan beriringan.

Sejak kebelakangan ini, Jihyun banyak mendiamkan diri sejak kejadian Taehyung meninggalkannya. Namun begitu, tidak ramai yang tahu tentang cerita itu kecuali Namjoon dan Wonwoo yang sudah mengetahui cerita sebenar. Mereka berdua juga turut bersimpati atas pemergian Taehyung.

YEOJAWhere stories live. Discover now