Bölüm 21

7.1K 649 71
                                    


Herkes nereye koşacağını şaşırmış gibiydi. İki yönlü yolun her iki tarafındaki araçlar durmuş, araçlardan inenler ne yapacağını bilemez şekilde hareket ederek iki araca doğru koşturmuştu. Birileri araçlardakilere müdahale etmeye çabalarken başka birileri dokunmayın diye bağırıyordu. Kimisi ambulansı arıyor kimisi de fotoğraf çekiyordu.

Kaosun ortasında arkadaki arabadan fırlayan korumalar Mert ve Ali vardı. İlk önce ikisi de gözlerinin önünde defalarca takla atan cipe koşmuştu. Bunu yaparken bir yandan da öndeki güvenlik aracındakileri arıyorlardı. Onlar da kazayı fark etmiş durmuş trafik içinde dönmeye uğraşmak yerine geri vitese takmış kaza yerine ulaşmaya çabalıyorlardı.

Yaşanan karmaşa sırasında iki adamın önce cipe, ardından kızların aracına koşmasını, yolcu otobüslerinden ve diğer araçlardan inenler de aynı şeyi yaptığı için kimse fark etmemişti. İki araçta da istediklerini yapacakları ortamı bulamamışlardı. Aynı anda ikisinin de kaza yapacağını hiç düşünmemişlerdi. Ayaklarına gelen fırsatı kaçırdıklarını kozların aracının başına gidip hemen arkalarından başkalarının gelmesiyle anladılar. İkisi de yaşıyordu. Sadece otuz saniye önce iki kızın başına gelseler ikisi de ölmüş olacaktı. Böyle bir kazada boyunlarını kırmaları ne kadar normal olurdu. Şimdi ise bir sürü yardım etmek isteyen insanın önünde sadece kurtarma çalışmalarına katılabilirlerdi. Birbirlerine bakarak fırsat yakaladıkları an hamle yapmak için sessizce anlaştılar.

Mert, kısa bir an arkasını dönüp ikizlerin aracının başındaki kalabalığa baktı. Kızların olduğu araç birkaç sert hareketten sonra bir metrelik küçük bir şarampole inmiş, korkulanın aksine takla atmamıştı. Yol kenarındaki yaşlı bir ağaca sağ tarafını çarparak durabilmişti. En fazla baygın olabileceklerini düşündüğü için önceliği Necdet Beyin aracına vermişti. Az önce bir film sahnesi gibi izlediği kazanın sonuçlarının çok ağır olacağını tahmin ediyordu. Şu an sadece ikisini de araçtan sağ çıkartabilmeyi umuyordu. Zırhlı cipe çarpan kamyonu da, çarpma etkisi ile korkunç sesler çıkartarak en az dört beş takla atan aracı da izlemişlerdi. Şimdi bu her tarafı ezilmiş araçtan ikisini de sağ çıkartmayı umuyordu.

Yardım için gelenlerin panik hallerine rağmen Mert ve Ali sakin davranıyordu. Böyle ortamlar için de eğitim almanın verdiği planlı hareket etme yetenekleri ile kaza yerine koşmadan önce kendi bagajlarından aldıkları ilk yardım çantasındaki boyunluğu takmak için aracın içine girmeye çalıştılar. Necdet Söğüt direksiyonun üstüne yığılmıştı. Başında ve boynunda gördüğü kan ile yaralarının çok olduğunu anlayabiliyordu. Nabzını kontrol edebilmek için aracın içine girmeye çalışıyordu. Etraftakilerin yükselen seslerini umursamadan elini uzattı. Nabzı bulmaya çalıştıkça içinde kötü his yükseliyordu. Parmaklarını boynun ulaşabildiği her yerde gezdirdi. Hiçbir şey bulamıyordu. Bir kez daha tüm boynunda parmaklarını dolaştırdı. Parmakları Sıçak kan ile ıslandıkça içindeki sıkıntı büyüyordu. Necdet Söğüt'te yaşam belirtisi bulamamıştı.

Ali, taklalardan sonra patlamış lastikleri üzerinde kalmış cipin arka koltuğu ile ön koltuklar arasına sıkışmış hamile kadını oradan nasıl çıkartacaklarını düşünüyordu. Mert'in yüzüne baktığında soru sormadan yanıtını almıştı. Genç kadının nabzını bileğinden kontrol ettiğinde başta onun da kocası ile birlikte öldüğünü söylemek üzereydi. Son anda çok hafif nabız alabildiğini fark etti. "Mert, Esra Hanım yaşıyor. Bana yardım et."

"Geliyorum."

Yardım için yanlarına gelen iki erkek ile dikkatli bir şekilde önce Esra'ya boyunluğu taktılar. Vücudunda kırık kemik olup olmadığını anlamak için küçük bir kontrol yaptıktan sonra ezik ön yolcu kapısını açıp, yolcu koltuğunu en öne çekerek biraz alanı genişlettiler. Necdet Söğüt'ün cesedinin olduğu koltuğu hareket ettirmek istemediler. Savcı ilk halini görmek isteyebilirdi. Şoför tarafındaki arka kapıyı zorla açarken araç hızla sarsılıyordu. Esra'nın en az hareket edeceği halde tutulması için çabalıyordu Mert ve Ali. O kapı da açıldıktan sonra arka koltuğu yerinden çıkartmak mantıklı gelmişti. Böylece biraz daha genişleyen alanda kadını ve hala yaşıyorlarsa bebekleri tehlikeye atmadan araçtan çıkartabileceklerdi.

Korkutan MirasHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin