YİRMİ BİRİNCİ BÖLÜM: ÖZGÜRLÜK

7.1K 531 33
                                    

"Bol bol güzel yorum yazmanız dileğiyle. Oylamayı da unutmayın. "

Yağmurlu bir pazartesi günüydü. Çamurlaşmış toprak ve gri bir gökyüzü. Okul olduğundan daha kasvetli görünüyordu. Daha kötüsü ise Bayan Narsia bu kasvetli güne bir kasvet daha katmıştı.Beklenmedik bir şeyi yerine getirip odasından çıktı.

Bayan Narsia, bir elli sekiz boylarında, basenleri oldukça geniş ve pembe eteğinin kalçalarına yapışmış görüntüsü...

Pekala, nerede kalmıştık. Evet, odasından çıktı. Genelde öğrenciler evlerine gittikten sonra okulu turlardı. Fakat hademeyi işten çıkarmış ve işini yapmadığını da öğrenmişti. Hademenin yapması gereken teftiş görevini yapıyordu. Fakat bizim bunu öğrenmemiz oldukça geç olmuştu. Öğrenci sürüsünün koridora doldu ve: "Bayan Narsia geliyor."diyerek kenarlara geçip dolapların en gerisine teknolojik aletleri saklamaya çalıştılar. Ama her şey için çok geçti.

Bayan Narsia, giriş katın koridorunu arşınladı. Herkes olduğu yerde durakladı. Hatta Damla elindeki kitap yere düştü. Samet, habersiz bir şekilde koridorun camının pervazına oturmuş müzik dinliyordu, her zaman ki gibi. Ömer ise Bayan Narsia'ya arkası dönük bir biçimde tableti ile ilgileniyordu. Tansu fotoğraf makinesi ile çöp kutusunu çekiyordu. Çınay ve Meyra da taş, kağıt, makas oynuyordu. Beray ise cep telefonu ile konuşuyor ve arkası da dönüktü. Ben ise, gözlerimi elimdeki bilgisayar çantasına çevirdim ve Beray'ın ceketini çekiştirdim.

"Lanet olsun."dediğimde sonrası çok daha ani gelişti. Bayan Narsia, işaret parmağı ile arkasındaki yeni hademeye öğrencileri gösteriyor ve teknolojik aletleri aldırtıyordu. Beray'ın elindeki telefon gidince, Beray hışımla arkasını döndü ve kelimelerini yuttu. Aniden benim elime baktı. Bayan Narsia ise:

"Kural 5:Telefon yok."dedi. Sonra Gamze'nin dudaklarına sürdüğü ruju işaret etti ve hademe Gamze'nin elinden ruju aldı.

"Kural 32: Makyaj yok."dedi Gamze'nin yarım ağız boyanmış dudakları açık kaldı.

Samet'in kulaklığını gösterdiğinde hademe kulaklıkları çıkardı ve Samet'in cebindeki telefon ile beraber elindeki kutuya attı. Bayan Narsia ise:

"Kural 7: Ders dışında müzik yok."diyerek ellerini iki yana açan Samet'in yüzüne tükürürcesine söyledi.

Ömer'in elindeki tablet alınırken Bayan Narsia:

"Kural 6: Tablet yok."dedi ve gözlerini tablete çevirdi.

"Ve Kural 10: Mobil oyunda yok."dedi. Anıl'ı gösterdi ve:

"Kural 21: Sakız da yok."dedi.

Sonra Sinan'ın yanında durdu ve ceplerini gösterdi. Sinan ceplerini boşaltırken sigara paketini verdi.

"Kural 3:Sigara yok."diyerek Can'ın elindeki cd'leri gösterdi.

"Kural 12:Korsan CD satımı yok."dedi ve cd'leri kutulara bıraktırdı.

Çınay'ın önünde durdu ve gözlerini kıstı:

"Kural 17: Mesafeyi koruyun."dedi ve Meyra ile Çınay bir adım geriledi. Koşarak koridora giren Akın'a doğru dönen Bayan Narsia onu süzdü ve gözleri ayakkabılarında takılı kaldı. Ona doğru birkaç adım yaklaştı ve:

"Kural 27:Çamur yok."dedi. Sağında kalan bana döndüğünde gözlerini kıstı.

"Kural 4:Bilgisayar yok."dedi ve hademe elimdeki bilgisayar çantasını aldı.

Bayan Narsia ve kuralları, hiçbir pazartesi bu kadar kötü olamazdı.

Çınay yanıma doğru hareket ettiğinde, Bayan Narsia odasına doğru hareket etmişti. Sıkıntı ile ofladım.

KURT KOZASI-MAVİ SAÇLI KIZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin