Hoofdstuk 8

2.4K 60 0
                                    

*Megan's P.O.V*

Ik open mijn ogen voorzichtig. Ik hoor allemaal geluiden van beneden. Heel zachtjes. Ik voel dat mijn haar door de war zit. Ik fatsoeneer het een beetje, maar het helpt niet echt. Ik kijk om me heen, waar ben ik ook alweer? Oh ja, ik ben bij Niall. Maar die ligt niet meer in bed. Ik stap voorzichtig uit bed, ik voel me een beetje duizelig. Ik loop naar de trap. De stemmen worden luider. Als ik beneden sta, zie ik iedereen aan tafel zitten. Opeens zijn ze allemaal stil. Niall staat op en loopt naar me toe. Hij geeft me een dikke knuffel en een zoen. Op dat moment zegt iedereen 'Ahww'. Niall kijkt geïrriteerd hun kant op, maar ik kan er wel om lachen.

Dan schiet me iets te binnen..

'Niall?' 'Yes babe?' 'I don't have any clothes with me..' Hij begint te lachen. 'Come with me, you can have some of mine.'

We lopen weer samen de trap op. Hij graait in zijn kast en haalt er een joggingsbroek en een shirt uit. Hij houdt het me voor. Ik pak het verlegen aan. Dan loop ik naar de badkamer om het aan te trekken. Het is een beetje te groot, maar dat maakt niets uit. Ik loop naar Niall toe. Hij kijkt me goedkeurend aan. 'Perfect, isn't it?' Ik knik. Mijn maag knort. Weer begint hij te lachen. Zijn lach is echt geweldig!

We lopen even later weer samen naar beneden. Gelukkig zijn er nog een paar broodjes over. Ik smeer er Nutella op. Hmmm, nutella. Ik hou ervan, een dikke laag Nutella.

Een uur later zitten we nog allemaal aan tafel, gezellig te praten. Niall heeft al een tijdje zijn hand op mijn been liggen. Het voelt warm aan. Ik vind het een fijn gevoel.

Eleanor staat op en begint de tafel op te ruimen. De rest staat ook op en loopt ergens naar toe. Zayn en Liam gaan naar de gym om te trainen. Harry en Denise gaan naar de stad. Louis gaat met iemand bellen en Perrie helpt Eleanor mee.

Niall staat ook op en pakt mijn hand vast. Hij trekt me zachtjes van me stoel. Ik loop mee. Hij leidt me naar de woonkamer. Hij gaat op de bank zitten, dus ga ik maar langs hem zitten.

Hij haalt een pluk haar uit mijn gezicht.

'Uhh, I've got a question,' stamelt hij. 'Yes?'

'I have a surprise for you, tonight.'

'Oke, and what is that surprise?' Hij kijkt me vragend aan. Dan begint hij te lachen. 'It's a surprise babe..' Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Dombo dat ik ben. Tuurlijk kan hij het niet vertellen. Ik begin ook te lachen.

'Be ready at 8 o'clock, oke?' Ik knik. Dan staat Niall op en loopt naar zijn kamer toe. Ik loop verbaasd naar de keuken. Eleanor en Perrie kijken we vol verwachting aan. Ik giechel.

'I have a date tonight!' Zeg ik met een grote glimlach van oor tot oor tegen ze. We beginnen met z'n drieën te gillen.

'OMG! You have a date with Niall! Whaaaa!!' En nog meer van dat. Opeens stopt Eleanor met gek doen. 'We have to buy a new outfit for you! Quick, ga je andere kleren aan trekken! Perrie ga je ook me?' Eleanor is het helemaal aan het regelen.

'Uhh, Eleanor. Kunnen we eerst even langs mijn huis rijden? Ik heb namelijk al mijn spullen daar liggen..' Eleanor kijkt me aan. Ze knikt. 'Tuurlijk! Je hebt toch kleren nodig!'

10 minuutjes later zitten we in de auto op weg naar mijn huis. Eleanor en Perrie hebben al hun shop-kleren aan. Maar ik nog niet. Ik wijs Eleanor de weg. Als we er zijn parkeert Eleanor snel de auto ergens en haasten we ons naar binnen. Ik pak mijn mooiste skinny jeans en een roze bloesje doe ik erop aan. Dan schiet ik snel in mijn zwarte Vans. Ik graai mijn tas van de grond, stop de benodigde spullen erin en loop snel naar beneden toe. Daar zitten ze rustig op de bank te wachten. Ze kijken beide op van hun mobiel. Ze knikken goedkeurend.

Gelukkig woon ik in de stad, dus alle winkels liggen op loopafstand. Eleanor heeft de leiding. We lopen winkel in en winkel uit, maar hebben nog niets gevonden. Het is ondertussen al 16.00 uur.. Ik ben een beetje aan het stressen. Maar ondertussen is het super gezellig! We praten volop met elkaar, alsof ik ze al jaren ken. Opeens schiet Perrie een klein winkeltje in. Ze trekt ons mee.

Ze loopt naar de verkoopster toe. Die begroet haar heel vriendelijk. Die kennen elkaar langer.

Ze zegt wat tegen de verkoopster en die loopt dan naar me toe. Ze neemt me op van top tot teen. Het enigste wat ze vraagt is welke maat ik heb. '36,' zeg ik snel. Ze wijst naar mijn voeten. '38.' En ze is weg. Ze loopt door de hele winkel, nou is die niet zo groot. Na 5 minuten is ze weer terug bij ons met 3 jurken met bijpassend schoenen. Ze neemt ons drieën mee naar achteren. Daar zijn de paskamers. Ze dirigeert me een hokje in met een outfit. Ik kleed me om en loop terug. De verkoopster kijkt me aan.

'Do you like this outfit?' vraagt ze. 'Yes, but I don't really like the color.' Het is een strapless, fel roze jurkje met witte hoge pumps. Dus stuurt ze me terug. Pas bij de laatste outfit heb ik het gevoel dat ik het mooi vind. Ik bekijk mezelf in de spiegel. Ja, dit is het. Nu eens horen wat de andere er van vinden. Eleanor en Perrie beginnen meteen te juichen.

'Girl, you found your outfit!!' De verkoopster knikt tevreden. Ik draai me snel om en loop terug om me om te kleden.

Nog geen 10 minuten later lopen we tevreden de winkel uit. We hebben ook nog een armband en een paar oorbellen uitgezocht. Het tasje mag ik van Perrie lenen. Ze zegt dat ze een tasje heeft die precies bij mijn outfit past.

*Niall's P.O.V*

Megan is weg met Eleanor en Perrie. Man, wat ben ik zenuwachtig zeg. En dat alleen voor vanavond. Ik ben zo benieuwd wat ze er van zal vinden. Ik hoop dat ze het leuk vind. Ik hoop het echt.

Het is 18.00. Megan is nog steeds niet terug. Wat kunnen meiden lang winkelen zeg. Ondertussen is iedereen alweer terug. Denise is naar haar eigen huis gegaan. Ze zei dat ze nog dingen moest doen voor school. Ze is een aardige meid. En volgens mijn is Harry helemaal smoor op haar.

We zitten met z' alle op de bank. Alle jongens. We kijken een film. Een komedie, om de tijd te doden. We zitten allemaal te wachten op de meiden. Dan krijgt Louis opeens een sms.

'We blijven bij Megan eten en maken haar daar klaar. Niall kan haar daar om half 8 ophalen. X El' leest hij voor. Ik word nog zenuwachtiger. Zayn heeft het in de gaten.

'Niall, can you help me with something?' vraagt hij me. Ik knik. Hij loopt de trap op naar boven. Maar mijn kamer. Wat moet hij daar. Ik haal mijn schouders op en loop hem maar achterna. Als ik binnen ben, sluit hij de deur.

'Dude, you're facking nervous. And there is no reason for. Just be yourself. That's what she like?' Met die woorden laat hij me achter in mijn kamer.

Het is kwart op 8. Ik rij aan naar Megan's huis. Iedereen wenst me succes. Ik zit met trillende handen achter het stuur. Als ik bij Megan's huis aankom, haal ik diep adem. Ik ben nog nooit zo nerveus geweest voor een meisje. Dude, calm down.. Ik haal nog een keer diep adem en stap dan uit. Ik loop naar de voordeur en bel aan. Ik hoor dat iemand naar de deur loopt. Ik trek nog snel mijn shirt recht. Ik hoop dat ik netjes gekleed ben. Als de deur open gaat kijk ik op. Het is Eleanor die daar staat. Ze glimlacht.

'Perrie, Megan. Please come!' roept ze naar binnen. Ze gaat een beetje opzij staan zodat ik alles goed kan zien. Eerst komt Perrie de gang in lopen en dan een super mooi meisje.

Ik merk dat ik een warm gevoel krijg in mijn buik. Is dat Megan...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zo een lekker lang stuk!!! Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Sorry ervoor als jullie lang moeten wachten.. Er komt weer een proefwerkweek aan, veel leren dus.

Sorrryy! Ik probeer zoveel mogelijk te schrijven, maar dat lukt niet altijd.

Als jullie tips hebben, laat het weten! Ik sta er voor open!!

En jullie weten, Vote & Comment & Promoot!!!

xxx love ya Anke

I Love My Job, Dutch Niall Horan FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu