Hoofdstuk 46

1.4K 45 11
                                    

~back in London~

Het is heerlijk om weer terug te zijn. Heerlijk thuis, een avondje op de bank, samen met mijn lieve man. En ja, het voelt goed om te zeggen dat Niall mijn man is. Want dat is ook zo. Niall is mijn man. We hebben besloten dat we vanaf nu ons meer gaan richten op ons huwelijk. En Niall wou trouwen in Ierland, dus heb ik heb gezegd dat ik daarmee instem. Het is tenslotte ook zijn huwelijk, ookal wil ik dat het perfect is. Zoals ieder meisje wilt, een dag om nooit te vergeten.

Ik ben heerlijk aan het dagdromen als Niall's telefoon afgaat.

'Niall, is it important to pick up?' Ik kijk hem smekend aan. Hij kijkt op het beeldscherm.

'I'm sorry babe. But it's Zayn. And I always pick up if Zayn calls me.'

Ik zucht diep. Het was net zo heerlijk. Tv aan, wat eten erbij, gezond eten trouwens, en dan lekker relaxen.

'Hi Zayn! What's up?'

'Are you kidding me..'

'Fack.'

Telkens als Niall iets zegt, word ik bezorgder. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het klinkt niet goed.

'Yes. I understand.'

'Give us 10 minutes. We'll be there.'

'Right, okay. Bye.'

Hij legt op en vergrendelt zijn telefoon. Dan zucht hij diep, pakt een kussen van de bank en gooit die met een harde schreeuw weg. Hij staat kwaad op en raapt het kussen op. Ik zit trillend op de bank naar hem te kijken.

'Niall?', fluister ik zachtjes.

Hij draait zich om en zijn kwade blik veranderd in een lieve, bezorgde blik. Hij loopt naar mij toe en geeft me een knuffel.

'I'm sorry.'

Langzaam durf ik weer adem te halen.

'Niall? What's wrong?'

'It's Liam. It's difficult to say. But we have to go to him. Zayn is already there. And the rest is coming too.'

'Okay. Then lets go.'

Ik pak snel mijn spullen bij elkaar. Nou ja, eigenlijk alleen mijn iPhone die aan de lader lag. Ik stop hem in mijn broekzak en doe mijn Nike's aan. Ik let er even niet op hoe ik eruit zie. Joggingbroek, 5SOS shirt en mijn lieveling Nike's. Niet dat ik bergen Nike's heb. Nee, echt niet. Ik heb 3 paar, wat ik al veel vind, en deze vind ik het fijnste. Je weet wel, die helemaal witte Nike's. Ach ja, boeien.

Om mijn haar een beetje te bedekken doe ik een snapback van Niall op.

En nu op naar Liam.

*Niall's P.O.V*

Ik vlieg naar binnen als Sophia de deur opendoet. In de woonkamer zie ik Liam zitten, hij staart voor zich uit. Ik schrik ervan, zo ken ik Liam niet. Liam is altijd vrolijk, niet zo vrolijk als Louis. Maar hij kan wel altijd lachen.

'Liam?'

Hij kijkt op en als hij ons ziet staan krijgt hij tranen in zijn ogen. Hij staat langzaam op en loopt naar mij toe. Ik spreid mijn armen om hem een echte Horan hug te geven. Ik voel zijn hoofd op mijn schouder en dan, dan barst hij los. Ik heb hem nog nooit zo zien huilen. Nooit. Dan moet het echt erg zijn.

'Sshhh, Liam. It's alright, we're here.'

Ik hoor hem nog snikken en dan maakt hij zich van mij los. Hij kijkt me waterig aan. Dan schudt hij zijn hoofd.

'No Niall, it's not alright.'

Ik weet even niet wat ik moet zeggen. Gelukkig begint Megan te praten.

'Liam. Come with me.'

Ze pakt zijn hand vast en loopt weg. Naar de badkamer ofzo, verwacht ik. Zelf plof ik neer naast Zayn en Sophia vraagt of ik iets wil drinken.

'Zayn, wat is er nu precies aan de hand? Want wat je aan de telefoon zei snapte ik niet helemaal. Iets met haat en Tyler.'

'Ja, kijk. Het zit zo.' Hij gaat een beetje verzitten zodat hij me goed kan aankijken. Maar nog voordat hij begint met vertellen, gaat de bel. Hij gebaart dat hij even wacht met vertellen. Niet veel later komen Harry en Louis binnen.

'Harry, Louis. Ga zitten, dan zal ik het jullie vertellen,' zegt Zayn rustig.

Ze knikken en nemen plaats op de stoelen die tegenover ons staan.

'Nou, zoals ik al tegen Niall heb verteld, hij heeft "haat" gekregen van Tyler. De Tyler

Oakley. Liam had op Twitter gezet dat hij de show van Willie Bosshog geweldig vond en dat hij respect had voor hem. En ook dat hij van Willie houd, maar dan meer in de zin van zijn show. Maar nu heeft Tyler Oakley dat opgepakt alsof Liam homo is. Tenminste, dat heeft hij getweet. Hij was in de war en teleurgesteld door de tweet van Liam. Het veranderde alles. We weten niet precies waar hij het over heeft. Maar goed, Liam vond Tyler aardig. Maar door dit is hij helemaal van slag. Je moet hem eens zien..'

Ik, Harry en Louis staren Zayn aan.

'Zayn, waar is Liam?', vraagt Harry dan.

'In zijn slaapkamer, verwacht ik. Samen met Megan. Hij brak net helemaal toen Niall en Megan binnen kwamen. En toen heeft Megan hem meegenomen.'

'Excuseer me dan voor een momentje.'

Harry staat rustig op en loopt weg. Megan komt even nadat Harry weg is gelopen weer binnen.

'Harry is met Liam aan het praten. Ik heb niet veel uit Liam gekregen, want hij is te erg in shock. Stomme vent dat die Tyler ook is.'

Ze zegt nog meerdere dingen, maar die zijn niet bestemd voor jonge oren.

We zitten met z'n alle voor ons uit te staren, als Liam en Harry 10 minuten later binnen komen. Liam kijkt al weer wat blijer.

'Harry, wat heb je gedaan?', vraagt Zayn voorzichtig.

'Oh niets bijzonders hoor. Ik heb Tyler even gebeld en gezegd wat voor een grote klootzak hij wel niet is.'

'Harry, meen je dat serieus?'

'Ja, ik ben toch altijd serieus.' Hij kijkt me aan, en ik moet zeggen, hij kijkt best wel serieus..

'Harry, wat heb je precies allemaal gezegd?', vraagt Zayn rustig.

'Dat Liam zijn tweet niet zo bedoelde, en als hij nog steeds commentaar zou geven dat ik achter hem aan zou komen. En ik heb hem een paar keer vervloekt. Dus hij zal zich nu wel rustig houden. Anders heeft hij een groot probleem.'

'Liam, vond jij dit allemaal goed?'

'Eigenlijk wel ja. Sorry Zayn, maar die dude had het even nodig.'

'Aha, tuurlijk. En wat gaat er gebeuren als het Mangement erachter komt?'

'Tja, kijk. Ik heb Tyler dus verteld dat hij zijn bek moet houden. En als ik erachter kom dat hij het nog door heeft verteld, tja.. Dan heeft hij opeens een groot probleem.'

'Harry, je bent een doorgeslagen idioot. En weetje, daarom hou ik zoveel van je!'

Zayn staat lachend op en geeft Harry een knuffel. Ik lach ook wel mee, maar diep van binnen ben ik het er niet helemaal mee eens. Maar dat laat ik niet merken. Ik wil de sfeer niet verpesten.

We hebben nog een uurtje gezellig bij elkaar gezeten, als ik en Megan besluiten om naar huis te gaan. We zijn vanmiddag pas thuis gekomen, en we willen graag nog wat uitrusten. Sowieso hebben we de komende weken niets te doen. We hebben een break van 3 maanden, en in die 3 maanden willen we zoveel als mogelijk is, regelen voor onze bruiloft. Het belooft een paar geweldige maanden te worden..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hahah! Jullie reacties op het vorige tussenstuk waren geweldig!

Maar lieve lezers, dit is een echt hoofdstuk!! Have a lot of fun!

xxx Anke

I Love My Job, Dutch Niall Horan FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu