Hoofdstuk 13

2.1K 61 3
                                    

Ik draai een rondje en zet haar dan weer neer. Ze giechelt en rent weer weg.

'Ze vindt je echt geweldig!', zegt Lou tegen mij. Ik lach. 'Ik heb haar nog niet eens zo vaak gezien..' 'Ja, dat bedoel ik dus.. Ha ha.'

We lopen verder naar de woonkamer. Daar is Lux op de grond aan het spelen. Ook zitten Paul, Rob en een onbekende man op de bank te praten. Ik groet Paul en Rob en loop met een uitgestoken hand naar de onbekende man. Hij stelt zichzelf voor als Frank Brokens. Hij kwam met het idee om de zieke kinderen te "verwennen", zoals hij het zelf noemt. Lou gebaart dat ik moet gaan zitten en vraagt wat ik te drinken wil.

'A cappuccino, please,' zeg ik beleefd.

Ik begin te praten met Paul, Rob en Frank. Frank legt me uit wat precies de bedoeling is. Ik word steeds enthousiaster. Het is echt een leuk plan!!

Niet veel later komt Lou de woonkamer binnen met een dienblad vol met mokken en een koekjestrommel. Ook staat er een beker tussen voor Lux. Ze zet het dienblad op de salontafel neer.

'Just take what you want. Oh, this one is for you, Megan.' Ze pakt een mok op en zet die voor mij neer. Dan ploft ze naast me neer op de bank.

'Frank zal je wel al alles hebben uitgelegd?' Ik knik.

'Mooizo, dan kunnen we gelijk verder. Het vindt volgende week zaterdag plaats en het is vanaf 3 uur 's middags. De jongens zijn vanaf 1 uur aanwezig, ze hebben anderhalf uur van tevoren Meet & Greet met alle kindjes van het ziekenhuis. Het is een kinderziekenhuis, dus veel kinderen. Rond de 100. Ze kunnen foto's maken en handtekeningen vragen enzo. Maar omdat we zoveel tijd hebben kunnen de kinderen ook nog met hun praten en spelletjes spelen enzo. Vanaf 3 uur is dan het concert. Dat wordt gehouden in een grote zaal in het ziekenhuis. Daar worden vaker zo'n dingen gedaan. Ook worden er buiten schermen opgehangen, dus er wordt binnen ook gefilmd. Maar het concert binnen is alleen voor de zieke kinderen. De andere moeten buiten kijken. Wel mag er familie komen, maar die moeten natuurlijk niet weer andere vrienden meenemen. Want dan wordt het te druk.

Nou, volgens mij heb ik alles uitgelegd. Nog vragen?'

'Even denken...', zeg ik langzaam. Ik herhaal eerst alles nog een keer in mijn hoofd.

'Oh ja, voor ik het vergeet,' zegt Lou nog,'De vriendinnen van de jongens mogen ook mee. Dus Eleanor, Perrie en jij zijn ook aanwezig. Sowieso zou jij aanwezig zijn, jou moet namelijk de jongens helemaal klaar maken. Hun haar en kleren, ik moet helpen met de organisatie.'

Ik knik. 'Dan heb ik nog een vraag. Hoe houden we dit geheim voor de jongens? Ik bedoel, als er buiten schermen komen te hangen dan wordt het nieuws ook verspreidt over Twitter en Facebook. En hoe wordt er voor gezorgd dat de fans buiten blijven?'

'Nou, we kondigen het op Twitter pas 1 uur van tevoren aan. En we dachten eraan om dat de vriendinnen te laten doen. Dus om 12 uur die zaterdag moeten jullie met z'n drieën tweeten dat er een geheim concert zal plaatsvinden en dat er schermen buiten zullen zijn waar alles op te zien zal zijn. De schermen worden ook niet bij het ziekenhuis geplaatst worden. Ze worden op een grote parkeerplaats in de buurt geplaatst, het zou anders te druk zijn bij het ziekenhuis.

En we zeggen tegen de jongens dat we die dag met z'n alle een dag naar een pretpark gaan. Zoiets zetten de jongens nooit op Twitter dus. En we zeggen ook dat we pas om 12 uur gaan. We rijden dan naar het ziekenhuis, waar een ruimte is waar je hun kunt klaarmaken. Vanuit daar gaan ze het ziekenhuis rond en uiteindelijk dan een concert.

Er staat zware beveiliging bij de ingang van de parkeerplaats van het ziekenhuis, en bij de ingang van het ziekenhuis zelf. Alles duidelijk?'

'Jep, ik snap het helemaal. En ik vind het een geweldig idee!! Echt super bedacht!'

I Love My Job, Dutch Niall Horan FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu