Deel 13

154 8 0
                                    

Joehoeee, vanaf vandaag komen er ook updates op de vrijdag, dus komen er updates op woensdag, vrijdag en de zondag! (Als we het tenminste niet vergeten😂)

Na het eten besloot ik om even te gaan liggen. Ik had weer meer hoofdpijn dan een paar uur geleden en ik was ook echt heel moe. Toen ik op bed lag dacht ik na over de vraag die ik mezelf stelde: kon ik zwanger zijn? Ik slikte de pil niet en ik had geen condoom zien liggen die ochtend, maar ik wist ook niet meer of we nou echt seks hadden gehad. Wat moest ik doen?

Ik besloot Suzanne te bellen. Zij wist altijd wel een oplossing.
'Hey Suus!' Zei ik vrolijk toen ze opnam.
'Hey, wat is er?' Vroeg Suzanne. Blijkbaar hoorde ze aan mijn stem dat er iets aan de hand was.
'Ik voel me nog steeds niet goed, maar ik heb een vraag. Denk je dat ik het met die jongen van vakantie heb gedaan?' Vroeg ik. Ik hoorde Suzanne grinniken.
'Ik weet het wel zeker Ils. Je werd naakt wakker naast hem.' Antwoordde ze.
'Kut.' Zei ik. Suzanne had het gehoord.
'Wat is er?' Vroeg ze. Ik zuchtte diep.
'Waarschijnlijk hebben we het dus onveilig gedaan, want ik heb geen condoom of iets zien liggen die ochtend. En ik ben nog steeds niet ongesteld en ik voel me slecht.' Legde ik uit. Het was even stil aan de andere kant van de lijn.
'Ilse... Denk je dat je zwanger bent?' Vroeg Suzanne voorzichtig. Ik zuchtte.
'Het kan misschien wel...'

De volgende ochtend voelde ik me nog steeds slecht. Suzanne had me gisteravond gerustgesteld door te zeggen dat bijna niemand zwanger raakt van één keer onveilige seks. Daar hoopte ik dan maar op. Ik keek op mijn wekker. Half 8?! Ik moest naar school! Snel sprong ik uit bed en maakte me klaar. Ik schrok van mezelf toen ik in de spiegel keek. Mijn gezicht was bleek en onder mijn ogen waren donkere wallen aanwezig. Ik probeerde er met make up nog wat van te maken en rende de trap af. 'Liefje, moet je niet even wat eten voor je gaat?' Vroeg mijn moeder toen ik haar een kus op haar wang gaf. Ik schudde mijn hoofd. 'Nee, ik voel me nog steeds niet zo lekker. Ik eet straks wel eventjes iets.' Mijn moeder knikte en ik rende de deur uit. Nu maar hopen dat ik op tijd kwam.

Toen ik na een lange schooldag thuiskwam liet ik me uitgeput op de bank vallen. Ik had knallende koppijn en alles draaide voor mijn ogen. 'Gaat het wel goed met je?' Vroeg mijn moeder bezorgd toen ze aan kwam lopen. Ik zuchtte even diep en knikte toen. 'Ja, ik denk dat ik een griepje heb of zo. Het zal vanzelf wel weer overgaan.' Zei ik. Mijn moeder mocht niks merken van mijn twijfels. Ze dacht dat ik nog maagd was, dus als ze erachter zou komen dat ik dacht dat ik zwanger was zou ze me vermoorden. 'Ils, misschien moet je even langs de huisarts.' De stem van mijn moeder haalde me uit mijn gedachten. 'Nee, het komt wel goed. Nog even wachten.' Probeerde ik mijn moeder te overtuigen. Ze knikte 'maar we houden het wel in de gaten.'

Déjà VuWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu