Dit halve deeltje was dus ineens foetsie, dus mocht ik lekker heel Lieke en mijn WhatsApp gesprek teruglezen, dat doe ik dus nooit weer😂
Het was een paar maanden later en ik was vandaag ongeveer vier maanden zwanger. Vanmiddag had ik school, maar ik was wel op tijd opgestaan. Van ochtendmisselijkheid had ik geen last meer van, gelukkig want het was heel vervelend met school. 's Ochtend kon ik amper naar school omdat ik zo misselijk was. Ik kleedde mij aan en ging voor mijn spiegel staan. Ik maakte mij op en wilde de kamer uitlopen toen ineens mijn oog viel op mijn buikje. Hij was gegroeid en vrij duidelijk zichtbaar. Je begon nu echt te zien dat ik niet wat was aangekomen, maar dat ik zwanger was. Oh nee, wat als ze het op school zouden zien? Op school had ik het nog niet verteld. Snel trok een een trui aan, maar dat maakte niet uit. Je zag het nog steeds en het was ook te warm voor een trui. Ik trok de trui maar uit en trok vervolgens een gewoon t-shirt aan. Je kon het wel goed zien nu, maar het kon helaas niet anders.
'Hey Ilse.' Begroette Emily mij toen ik de collegezaal binnenliep. Emily was een schoolvriendin van mij. Er klonk allemaal geroezemoes totdat de docent binnen kwam. Meteen was het stil en de docent begon de les.
Nadat de les was afgelopen hadden we eindelijk pauze. Samen liepen Emily en ik de collegezaal uit. We wandelde samen eerst naar mijn kluisje om mijn spullen om te wisselen en daarna liepen we naar Emily's kluisje om haar spullen om te wisselen. Daarna vervolgde we onze weg naar de aula te vervolgen. We gingen bij Rianne en Alina staan aan een staantafel, twee vriendinnen van zowel Emily als mij.
'Heey girls.' Begroette ik zowel Rianne als Alina in één keer.
'Heey.' Klonk uit de mond van Alina en Rianne en vrolijk begonnen we te kletsen. Ik wilde uit mijn tas mijn lunchtrommel pakken toen ik tot de conclusie kwam dat ik die was vergeten. Wat stom!
'Brood vergeten Ils?' Vroeg Rianne lachend.
'Ja, stom hé.' Zei ik.
'Hier.' Rianne reek mij een broodje aan. 'Filet americain.' Verraadde Rianne vast wat er op zat. Ik schrok.
'Wat is er Ilse? Je houdt toch van filet americain?' Wat moest ik hier op antwoorden?
'Ben je zwanger ofzo?' Zei Alina vrij hard door de ruimte waardoor de hele aula mij aankeek. 'Je hebt een buikje en je eet ineens geen filet americain meer terwijl jij dat bijna dagelijks at.' Bang keek in mijn vriendinnen aan. Rianne en Emily keken mij bezorgd aan en Alina had haar bitchy blik op gezet. De tranen liepen over mijn wangen en als een idioot rende ik de aula uit. Op weg naar de toiletten.
'Mevrouw, niet rennen over de gangen!' Klonk er nog uit de mond van een schoonmaakster, maar die stem negeerde ik. Ik kon alleen maar rennen. Ik moest alleen zijn. Ik bereikte de toiletten en ging de eerste naar binnen en deed de deur op slot. Ik begon te huilen. Het enige wat ik ook nog maar kon was huilen, huilen en nog meer huilen. Wat moest ik nou?
JE LEEST
Déjà Vu
FanfictionIlse Annoeska de Lange is negentien jaar oud en besluit samen met haar beste vriendin Suzanne voor een tijdje op vakantie te gaan naar de Franse strandplaats Valras-Plage, aan de zuidoost kust van Frankrijk. Als ze thuiskomt realiseert ze zich dat d...