Deel 12

155 8 1
                                    

Het was middag en ik hing op de bank. Ik had alweer hoofdpijn en ik was een beetje misselijk. Vanmorgen was het erger, nu viel het wel iets mee. Ik keek op de klok hoe laat het was. Het was half drie, dat betekende dat ik weer een paracetamol mocht! Ik sprong bijna van de bank af en trok een sprintje naar boven. Ik opende de badkamerdeur en rende de badkamer in. Ik pakte uit het medicijnmandje het doosje paracetamol en opende deze. De pillenstrip haalde ik eruit en drukte er één pilletje uit, want anders mocht ik vanavond niet meer. Het pilletjes nam ik in en ik stopte de pillenstrip weer terug in het doosje en ruimde het doosje weer op. Vervolgden liep ik weer terug naar de woonkamer en plofte daar op de bank. Ik pakte mijn laptop en startte die op. Ik zou maar een wat aan school gaan doen, want dat moest ook gewoon gebeuren helaas. Stomme school.

Ik was druk bezig met mijn verslag toen er ineens weer een misselijkheidsvlaag op kwam zetten. Wat was dit? Normaal had ik dit nooit. Ik besloot het op internet op te zoeken, daar staat vast wel iets. Ik typte in "misselijk en hoofdpijn" en kwam op een site terecht wat voor oorzaken hoofdpijn en misselijkheid kon hebben. Ik kwam op dingen uit als migraine en een hersentumor. Toen ik nog iets verder naar beneden scrolde stond er dat ik zwanger kon zijn. Ik begon keihard te lachen. Ik en zwanger? Dat kon nooit.
'Ilse?' Mijn moeder stak haar hoofd om de hoek om te kijken of het goed ging. 'Gaat het goed?'
'Ja hoor, ik zocht op wat voor oorzaken het zouden kunnen hebben en toen kwam ik uit op dat ik zwanger zou kunnen zijn.' Zei ik lachend.
'Ja kan ook niet zwanger zijn als je nog maagd bent en raak voorlopig maar niet zwanger, want ik hoef nog geen oma te worden.' Lachte mama.
'Dat klopt en ik hoef voorlopig ook geen moeder te worden.' Lachte ik ook. Dat dacht mama dat ik nog maagd was, maar ik wist beter. Ik was allang geen maagd weer, dat was ook niet mogelijk.

's Avonds was ik nog steeds bezig met het klote verslag. Ik had een hekel aan school en al helemaal aan verslagen maken. Het geluid van de stem van mijn moeder klonk door het huis heen, etenstijd! Ik liep naar de eettafel en schoof aan aan een stoel en even later kwamen mijn ouders er ook bij zitten. Mijn moeder schepte voor mij op en ik was blind aan het eten terwijl mijn ouders druk in gesprek waren. Ik dacht na over die jongens op vakantie, volgens mij had ik namelijk nergens een condoom of iets gezien. Niet dat ik heel goed daarop had gelet, maar ik had hem niet ergens zien liggen die ochtend. Aangezien ik van de nacht helemaal niets meer dus daar had ik niet zoveel aan.

Maar, als die jongen en ik het onveilig hadden gedaan, kan ik dan zwanger zijn?

Déjà VuWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu