Deel 14

165 8 0
                                    

Samen met Suzanne zat ik op mijn kamer. We waren huiswerk aan het maken, morgen had ik een deadline van een verslag, maar ik moest nog beginnen, dus zat ik druk te typen op mijn laptop. Stom verslag.

Een paar uur later was ik klaar, het verslag was ingeleverd, dus nu kon ik er niet zoveel meer aan doen.
'Suus.' Suzanne keek op van haar werk om mij aan te kunnen kijken. 'Ik ben klaar, hoever ben jij?'
'Bijna.' Zuchtte Suzanne. 'Nog 2 opgaves.' Suzanne kreunde nog even, maar ging daarna verder aan har opgaves. Ik pakte mijn mobiel er maar even bij. Ik scrolde een keer langs mijn Facebook timeline en eventjes later klonk het geluid van Suzanne door de kamer heen. 'Ik ben ook eindelijk klaar. Kutzooi.'
'Helaas voor ons moeten we nog eventjes Suus.' Probeerde ik Suzanne gerust te stellen, iets wat averechts werkte.
'Even? Nog minstens twee jaar bedoel je! En dat terwijl ik nu al gek word van al die plantjes.' Miepte Suus. 'Ik wil nu gewoon arts zijn.'
'Ik hoor het al wat wij vanavond moeten doen.' Grapte ik, iets wat Suzanne serieus nam.
'Drank, heel veel drank.' Ik keek op de klok. Elf uur 's avonds. Er zou al best wel wat mensen in de club zijn, dus dan waren we niet de eerste.
'Zullen we gewoon nu vast gaan Suus?' Stelde ik voor. Suzanne knikte en samen besloten we naar de club te gaan, in de hoop dat we niet te dronken thuiskwamen.

's Morgens werd ik wakker in mijn eigen bed. Ik had het gisteravond niet zo laat gemaakt en ook amper gedronken. Misschien één of twee wijntjes, dat viel voor mijn doen hartstikke mee, normaal ging er veel meer maar binnen. Toch was ik misselijk. Misselijk uit de categorie overgeven. Ik voelde het omhoog borrelen en sprintte als een idioot naar de wc om daar mijn maaginhoud eruit te laten komen.
'Ilse?' Mijn moeder kwam vragend de deur binnengelopen. 'Waarom geef je over? Heb je teveel gedronken? Heb je een kater?' Begon mijn moeder haar vragenvuur.
'Mam, please, mag ik mij eerst gewoon even aankleden en ontbijten. Ik vertel je zometeen alles, maar nu even niet mam.' Mijn moeder knikte en liep de badkamer uit. Rustig liep ik naar mijn kamer, eerst aankleden.

Eenmaal beneden wilde mijn moeder alweer een vragenvuur starten toen ik haar zei te stoppen door te zeggen dat ik alles zou vertellen als ze mij één vraag tegelijk stelde.
'Waarom gaf je over.' Begon mijn moeder.
'Weet ik niet.' Zei ik schouderophalend, aangezien ik het zelf ook niet wist.
'Hoeveel heb je vannacht gedronken?'
'Één of twee glazen wijn, dus dat valt best mee.' Vond ik. Ik wist dat mijn moeder het hier absoluut niet mee eens was, maar dat maakte mij niets uit.
'Ilse, zeg eens eerlijk: Ben je nog maagd?'

Déjà VuWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu