Deel 42

148 9 0
                                    

Het was een paar jaar later en Charlotte was inmiddels een kleuter. Vandaag was ze jarig en werd ze vier. De dag dat kinderen naar school mogen. Charlotte was al een paar keer wezen wennen op school en dat ging allemaal vrij goed. Nu zat Charlotte voor mij en was ik haar haar aan het invlechten. Haar lange bruine haar borstelde ik door en daarna deelde ik haar haar in twee kanten. De rechterkant vlocht ik als eerste in waarna er een roze elastiekje in ging en daarna vlocht ik de rechterkant ik, waarna daar ook een elastiekje in verdween.
'Je bent klaar kleintje.' Charlotte stond op en ik gaf haar een zachte, speelse tik voor haar billen. Hard gillend rende ze als een kip zonder kop door de woonkamer. Ze was waarschijnlijk te zenuwachtig voor haar feestje vanmiddag. Alle familie en Suzanne en Marc zouden komen vanmiddag en Charlotte keek er al weken naar uit. 'Charlotte de Lange, kom jij nog even je broodje opeten?' Vroeg ik streng en langzaam slenterend kwam ze naar de eettafel toe lopen. Ze nam plaats op haar stoel en werkte traag haar broodje met chocopasta naar binnen. Nadat ze die op had had ik haar naar boven gestuurd dat ze haar prinsessenjurk mocht aantrekken, dan kon het feest echt beginnen.

Vrolijk klonk het geluid van de muziek door de boxen. Charlotte had de muziek van K3 opgezet en zong en danste daar vrolijk op mee. Charlotte had volgens iedereen mijn zangtalent geërfd, aangezien het volgens iedereen, en ook volgens mij, prachtig klonk. Even later klonk het melodietje van de bel door de huiskamer. Charlotte zette de muziek uit en sprintte naar de deur. Lachend liep ik er naar toe en zag Charlotte springen voor de deur. Echt lukken wilde het niet, dus sprong ik haar snel te hulp. De deur ging open en mijn ouders kwamen achter de deur tevoorschijn.
'Opa, oma.' Gilde Charlotte en meteen sprong ze op haar grootouders af en knuffelde ze. Ik liet ze binnen terwijl. Charlotte als een idioot voor hun uitrende.

De cadeautjes die Charlotte van mijn ouders had gekregen had Charlotte al uitgepakt en keurig uitgestald op het dressoir. Nu zat Charlotte bij mijn vader opschoot terwijl mijn moeder en ik vast de koffie klaarmaakten. Beiden worpen we even een blik op dit schattige aanzicht. Charlotte vertelde allemaal verhalen aan haar "superopa" en mijn vader kletste gezellig met haar mee. Omdat Charlotte geen vader had was haar opa ook een beetje haar vader. Alle cadeautjes die voor vaderdag werden gemaakt moesten altijd aan opa worden gegeven, niemand anders mocht ze überhaupt aanraken. Alleen bleef het wel prachtig, dat die twee zo'n sterke band hadden.
'Weetje nog dat jij vroeger ook altijd zo zat? Bij je vader op schoot en dan hele verhalen vertellend, nooit kwam er een einde aan, maat je vader genoot er zo ontzettend van.' Vertelde mama. Er kwam een glimlach op mijn gezicht en met een trots gevoel keek ik naar mijn dochter, die nog altijd mooie verhalen aan het vertellen was.

Déjà VuWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu