Bob

1K 146 27
                                    

"Bugün cidden kendini aşıyorsun."

"Belki de senin moralin bozuktur Stan ?"

"Değil."

Sigara kutumdan bir tane alarak bana uzattı.
Sabah erkenden işe gelmem ve Mona 'ya Joyce ve Alec hakkında dedikodu vermemden bahsediyor fakat nedeni sadece Mona'nın aynı şeyleri anlatıp durmasından sıkılmamdı. Yumuşak kağıtları renklendirip tam sınır çizgilerini çekeceğimiz sırada hep aynı soruyu soruyordu.

"Alec'in Joyce'u aldattığını duydun mu ?"

Ve bütün ambiyans bozulur. Üstelik dokuz gündür tekrar birlikte olduklarını duymuştum. Bu durumda dedikodu veren tarafın ben olması o kadarda garip değildi. Tamam . İşe erken gelmem garip olabilir ama Harry'nin okula yetişmesi gereken saat sabahın yedisiyse , bu benimle alakalı bir şey sayılmaz. Sadece ona eşlik etmek istemiştim.

"Metroya bineceksin ? Bu biraz garip ."

Derin bir nefes alıp sesli bir şekilde verdim.

"Tamam Tomlinson , sadece eğleniyorum."

Sigaramı söndürmek için çöp kutusunun kenarında durduğumda Stan alaylı bir ses çıkarttı.

"Evet . Anlaşılan seninle metro maceramıza atılamadan ayrılıyoruz."

"Ne ?"

Başımı kaldırıp işaret ettiği yere baktığımda onu gördüm. Durağa yaslanmış elinde ki telefonuyla uğraşıyordu. Sabah giydiği uzun ceket kalçasının biraz üzerinde toparlanmıştı .Kaşlarını çatmış , tuhaf mimiklerle parmakları ekranın üzerinde hareket ediyordu. Ağırlığını diğer ayağına verdi. Gülümsemem büyüdü.

"Geleceğini bilmiyordum , üzgünüm. Bugün yine tek döneceksin."

"Dostum.."

Alayla kaşlarını kaldırarak başını arkaya attı.

"Ben hep eve tek dönüyordum. Bu hala değişmedi. "

"Bu iyi bir şey mi ?"

"Hayatımda senin çıtır gibi biri olmadığı sürece evet."

"Stan !"

Uyaran sesimle güldü ve durması gerektiğini anlayarak elini havada salladı.

"Şaka yapıyorum ama Fransız olduğu o kadar belli ki .."

"Değil.Sadece orada yaşamış."

"Hala Fransız gibi görünüyor."

"Git artık ."

Gülmeye devam ederek yolunu ayırdı ve sağa saptı. Önüme döndüğümde ileride , durağa yaslı duran Harry'nin sırtını dikleştirerek beni izlediğini gördüm. Ona doğru yürürken gülümsedi.

"Merhaba Lou " dedi çekici bir aksanla. Normalden daha fazla gülüyordu.

"Günün nasıldı ?" dedim yürümeye başladığımızda. Tamam , bütün gün yeni okulunda ne yaptığını düşünmüştüm. Okulunu sevmesini umuyordum çünkü bu onu buraya bağlamak için bir neden olacaktı.
Her..her neyse.

"İyiydi. Harika derecede ateşli bir profesörle saatlerce karşı karşıya oturarak çalışma takvimi hazırladık."

Ne ? Yüzüne bakmayı sürdürdüğümde kıkırdadı ve elini yüzüme doğru salladı.

"Seçmeli derslerini lütfen ana derslerini göz önünde bulundurarak seç sevgili Harold. Sanat tarihi de neyin nesi ? Ezberlemen gereken ve hazırlaman gereken bu kadar proje varken ? İnanamıyorum sevgili Harold . Ortalamanı yüksek tutmana ihtiyacın var ."

 Cigarette and Ring  | ls.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin