Emma
Všetko bolo nachystané, už sme len čakali na Jamesa a Ritu.
"Mami?" otočím sa s úsmevom na znepokojeného Matta.
"Stalo sa niečo?" opýtam sa ho a posadím si ho na koleno.
"Prečo si nechala aby ma priniesol bocan." skrčím obočie. Bocan?
"Myslíš bocian?"zasmejem sa a on prikývne.
"Ocko ti zase niečo trepal?" nadvihnem obočie a Matt opäť prikývne.
"Vraj je to zlý vták a ocko pozná lepšieho." povie zaujato Matt a ja vyvalím oči.
Ježíš, to je ale debil.
"No...vieš...." vtom vojde do obývačky Alex,celý červený od smiechu.
"Ty nie si normálny." pokrútim hlavou, na čom sa začne opäť smiať a spolu s ním aj malý.
"Keby si...."chcela som niečo povedať,no zazvonil zvonček. A, sú tu.
"Idem otvoriť." zvreskne malý a rozbehne sa k dverám. S menšou pomocou Alexa otvorí dvere a hodí sa na Jamesa a Ritu, ktorý ho s úsmevom objímu.
"Jáj, ty si vyrástol." pošteklí ho Rita a on sa zasmeje.
"Ahojte." pozdravíme sa. Spoločne prejdeme do obývačky, kde si sadneme.
"Tak...ako sa máte?" opýtam sa s úsmevom, no ten ma prešiel priam okamžite keď začala Rita plakať.
"Rita." podídem k nej a objímem ju, moje objatie mi našťastie opätuje.
"Stalo sa niečo?" opýta sa znepokojene Alex.
"No.....mám....mám." kokce Rita. Otočím sa na Jamesa, ktorý ma tiež slzy na krajíčku.
Do riti čo sa to tu deje?
"Čo má?" opýtam sa nedočkavo Jamesa.
"Zistili jej....rakovinu." povie a ja otvorím ústa.
Nie! Prečo? Teraz keď čakajú dieťa? Bože veď je taká mladá.
Otočím sa na uplakanú Ritu a pozriem jej do očí.
"Ty to zvládneš. Musíš. Sme s vami." poviem a rozplačem sa.
Prečo sa také hrozné veci musia diať tým dobrým ľudom? Prečo?!
"K-kde?" opýtam sa potichu. Rita si smrkne a pozrie na mňa.
"Na prsníku." povie smutno a ja ju pohladím po ramene.
"Mus..." do reči mi skočil James.
"Má tretie štádium." povie odhodlane. Vidím že sa dosť prekonáva aby sa nezložil.
"A-a to je?" opýta sa Alex a naše oči presmerujeme na neho.
"Dávajú malú šancu." dokončí za Jamesa Rita.
To až tak? Oh môj bože.
"Ja...ja by som tak strašne chcela vidieť rásť naše dieťa." povie a rozplače sa, spolu s ňou aj ja.
"Pozri sa na mňa." poviem a zdvihnem jej hlavu.
"Ty uvidíš aj tvoje vnúčence. Uvidíš každý moment jeho života."musí to tak byť. Proste musí.
"Teta Rita, mami prečo plačete?" dobehne za nami Matt.
"To len tak zlatko." poviem a zotriem si slzy. Matt prejde až k Rite a silno ju objíme.
Ľudia, môj syn je dokonalý.
Rita sa doširoka usmeje a objíme ho tiež.Potom malý prejde aj k Jamesovi, ktorého objíme tiež.
***
Keď Rita s Jamesom odišli, bola som neskutočne unavená a zničená. Neskutočne sa o ňu bojím.
"Emma?" objaví sa vo dverách kúpeľne Alex.
"Spí?" opýtam sa a on s jemným úsmevom prikývne. Totiž striedame sa kto malého bude uspávať. On chce totiž vždy čítať rozprávky.
Alex prejde ku mne a začne ma masírovať. Po celom dni mi to neskutočne bodlo.
"Si celá stuhnutá." pošepká a venuje mi bozk na rameno.
"Hmm. Musím myslieť na Jamesa a Ritu." poviem a on si vzdychne. Otočí si ma k sebe a objíme ma. Hlavu si položím na jeho hruď a zhlboka sa nadýchnem už dobre známej vône.
"Rita je silná,ona to zvládne."pošepká mi do vlasov.
"Ja viem." zamumlem. Zodvihnem hlavu a venujem mu bozk, ktorý Alex prehĺbi. Zoberie si ma na ruky a odnesie do spálne, kde si ma jemne položí na posteľ. Vyzlečie si tričko a prejde nad mňa. Začne mi bozkávať krk a rukou prechádzať po stehne.
Ja viem že sme dlho nič nemali, ale dnes nedokážem myslieť na nič iné, len na Ritu.
"Alex." poviem potichu, no on nereaguje. Síce sa mi to páči, no nemám náladu a k tomu, som unavená.
"Zlatko." poviem hlasnejšie, na čo sa zastaví a pozrie na mňa. Vidím na ňom že to potrebuje, ja tiež, ale dnes nie.
"Prepáč ale dnes nemám náladu." poviem a on chápavo prikývne a zvalí sa na miesto vedľa mňa.
Ostane ležať na chrbte a pozerať na strop. Hnevá sa?"Alex?" poviem a on na mňa pozrie.
"Hneváš sa?" opýtam sa smutne a on s jemným úsmevom pokrúti hlavou.
"Jasné že nie.Poď sem ty môj hlupáčik." povie a potiahne si ma k sebe. S radosťou sa na neho natlačím a hlavu si spokojne položím na jeho hruď. Začne sa mi hrať s vlasmi, čo ma neskutočne upokojuje.
Ráno*
"Ahojte." venuje nám Alex pusu a odíde do práce. Otočím sa na malého, ktorý už nedočkavo stepuje pri topánkach.
"Zase sa nevieš obuť sám?" prižmúrim na neho oči a on s úškrnom mykne plecami.
Zohla som sa a obula mu tenisky. Nasadila som mu na chrbát malý ruksak, v ktorom má hračky a môžeme vyraziť do škôlky.
"Môžeme pane?" opýtam sa a on prikývne. Zoberiem kľúče od auta a zabuchnem dvere, zamknem a pripútam malého.
Zastavili sme pred škôlkou, kde sa to už hemžilo deťmi.
"Ahoj Matt." podíde k nám malé dievčatko.
"Ahoj Cindy." usmeje sa Matt a objíme ju. Dievčatko sa natešene rozbehne preč.
"Frajerka?" opýtam sa ho s úškrnom.
Veď on sa červená.
"Mamííííí." povie a ja sa zasmejem. On že má 3 roky?No vlastne bude mať o pár dní 4.
"Tak ahoj a buď dobrý." vlepím mu pusu na líce a on sa rozbehne za ostatnými.
Nasadnem do auta a smerujem do butiku, kde ma dnes čaká kopec práce.
Ahojte:) Dúfam, že sa vám nová časť bude páčiť.