49*

1.7K 103 12
                                    

Emma

"Emma. Dcérka." otec natešene vbehne do mojej nemocničnej izby.

"Stalo sa niečo?" opýtam sa vystrašene.

"Zlatko on pohol rukou. Začína sa zobúdzať." od radosti mi vybozkáva celú tvár.

"To je úžasné. Takže to pomohlo." v tú chvíľu mi ako keby spadol kameň zo srdca. Aj keď nemá ešte všetko vyhraté, aj toto je veľký pokrok.

"Ja som taký šťastný."pretrie si tvár a ja sa zasmejem.

" Aj ja otec. Zavolaj Alice a ja zavolám Alexovi. "poviem a on prikývne. Ihneď  vyberá z kapsy mobil, kde vytočí jej číslo.

Alex

Sedíme s Mattom na palacinkách, keď mi odrazu zazvoní mobil. Ani neviem prečo, ale okamžite ma napadlo že volá Alice, že nám utopila Zoe.

"Alice?" poviem bez toho aby som sa pozrel kto naozaj volá.

"Nie. To som ja Emma." ozve sa z druhej strany.

"Ou. Prepáč zlatko. Myslel som že volá Alice." usmejem sa.

"Viem. Je so Zoe na kurze plávania." zasmeje sa.

"Ste spolu volali? A stalo sa niečo keď voláš?" nadvihnem obočie.

Počas môjho telefonátu príjde servírka, ktorá prinesie Mattovi ďalšie palacinky. Ostanem na neho nechápavo pozerať. Veď som mu neobjednal ďalšie.

"Hej volala mi. No a volám ti kvôli Jamesovi." povie a ja trocha zvážniem.

"Je v poriadku?" opýtam sa.

"V tom najlepšom. Dnes sa dokonca pohol. Teda, pohol rukou. Doktor povedal že sa pomaly prebúdza." počujem ako je Emma natešená.

"To je super. Som vážne rád. Snáď sa z toho čoskoro dostane. Už mi normálne chýba. Nemám sa komu sťažovať." zasmejem sa a Emma tiež.

"A vy dvaja čo? Počula som že ste na trampolínach." opýta sa. Pozriem s úsmevom na Matta, ktorý sa nevie dojesť palaciniek.

"Áno boli sme. Keby si ho videla ako skákal. Musel som sa na ňom smiať. Veď mám aj videá, potom ti ich ukážem." zasmejem sa.

"Ale teraz sme na takom menšom obede. Matt do seba tlačí štvrtú palacinku. A to som mu objednal iba dve a servírka odrazu priniesla ďalšie dve." dopoviem.

"To si rada pozriem tie videá. Láska a neobjednal si tie ďalšie sám?" zasmeje sa. Vtedy mi to dopne. Ja som videl ako sa servírka na Matta usmieva a tiež som aj videl že jej niečo ukazuje, no vôbec ma nenapadlo, že by si znova objednal.

"Vidíš. To je dosť možné." zasmejem sa aj ja.

Ešte asi 10 minút sme s Emmou volali. Chcela počuť aj Matta, ktorý sa jej pochválil, že si sám doobjednal palacinky.

Po výdatnom obede sme sa vybrali domov.

***
"Ahoj Zoe." zodvihnem ju na ruky a venujem jej bozk na čelo.

"Ty si bola plávať?"opýtam sa jej.

" Tata."jemne sa dotkne mojej brady, kde už mi vyrastajú jemné chľpky.

"Napapaná?"pohladím ju a ona prikývne. Vojdeme do obývačky, kde sedela Alice a pozerala nejaký prírodopisný dokument.

" Ste teda najedené? "opýtam sa aj Alice,ktorá prikývne.

" Tak deti ja si teraz skočím pre niečo do práce. O takých 20 minút som späť a potom sa pôjdeme kúpať do bazéna." poviem a Matt začne natešene skákať.

" Alice? Vydržíš snimi ešte tú chvíľu?" zasmejem sa.

" Samozrejeme. Zatiaľ sa nejako zabavíme." žmurkne.


O dva týždne neskôr.

Emma

Už som týždeň  doma. Teda u Jamesa. Robím mu tu trocha poriadok a chystám mu tu všetko na jeho príchod. O dva dni ho pustia domov.

Je na tom výrazne lepšie. Asi pred 6 dňami sa prebral. Nepamätá si vôbec nič z toho ako sa mu tá nehoda stala. Doktor povedal, že časom si začne spomínať. 

Moja aj jeho rana po operácii sa hojí veľmi rýchlo a pekne.James bude síce ešte s nohou v sadre a krkom v golieri, no už teraz vieme, že bude v absolútnom poriadku. Moju obličku prijalo jeho telo vraj ihneď.

"Ahoj Emm." pozdraví ma otec, ktorý prišiel z nákupu.  Ostane tu s Jamesom a ja pôjdem späť za Alexom a deťmi.

"Ahoj oci. Všetko si kúpil?" nadvihnem obočie a on len prikývne.

"Pozri na tú hrubú vrstvu prachu." prejdem prstom po televízii.

"Dcérka veď nemusí to tu vyzerať ako na hrade." zasmeje sa otec a ja pretočím očami.

"Jasné. Síce nemusí, no pozri sa na to. To tak nemôžem nechať. Veď bude zase dlhšiu dobu preč a pochybujem že ty by si to spravil." poviem a on sa uškrnie.

"Tak to spraví Alice, keď príde." mykne plecom a ja po ňom hodím utierku.

"Prečo by sme ju tým mali otravovať?" prekrížim si ruky na hrudi.

"Veď aspoň sa nebude nudiť." mykne plecom.

"Dobre vieš že ide do práce. A starať sa o teba a plus o Jamesa nebude zrovna jednoduché." zasmejem sa.

Veru. Otec je niekedy náročnejší ako Matt so Zoe dokopy.

Alex

"Alex musím ťa naozaj pochváliť." pobúcha mi po pleci Schwartz.

"Za čo?" zasmejem sa.

"Si veľmi šikovný na takýto biznis. Bol by som veľmi rád keby si tu ostal ešte nasledujúci mesiac Alex." jeho usmiata tvár sa zmení na vážnejšiu.

"Skôr než niečo povieš,tak ti poviem niečo ja. Veľmi sa mi páči tvoj štýl práce. Dokonca aj klienti sú nadmieru spokojný. Taký zisk ako teraz sme nemali roky Alex. Priniesol si do firmy stratené peniaze. Keby si tu ostal ešte mesiac, veľmi by mi to pomohlo."dopovie.  Teraz naozaj neviem.

" Veď viete že mám rodinu. A teraz švagra po ťažkej nehode. "skočí mi do reči.

" Prepáč že ťa prerušujem, ale keby si ostal ďalší mesiac, malo by to pre teba myslím si, že veľmi pozitívne výsledky."doširoka sa usmeje.

" Ako to myslíte? "nechápavo zmrštím čelo.

" Vieš Alex, už som starý pes. Chcel by som si aj ja niekedy užiť dôchodku než zomriem."povie,no ja stále nechápem. Pán Schwartz sa len zasmeje a ukáže mi rukou aby som si k nemu sadol.

Položil pred mňa kôpku papierov.

" Čítaj. "usmeje sa. Zoberiem do ruky prvý papier hneď zvrchu.

" Čože? To nemyslíte vážne. "poviem ohromene.

" Myslím, smrteľne vážne. "zasmeje sa. Musel som si to prečítať ešte raz.

" To.... To... Naozaj? "zahľadím sa na neho. Opätovne sa zasmeje a podá mi pero.

" Je to len a len na tebe Alex. "povie.

Tak a teraz sa rozhodnúť.


Forever♡Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora