H. 3. Ballen op internet kopen

5.1K 260 122
                                    

'Zullen we nu dan maar even bij de inschrijvingsformulieren kijken? Of wil je iets met cultuur gaan doen?' vraagt Josh als hij alles heeft laten zien van het sportgedeelte. 'Ik wil iets met sport doen.' Kunst en cultuur heeft me nooit echt geïnteresseerd, sport is meer mijn ding. De formulieren hangen in de gang bij de kleedkamers.

'Waar hangt het formulier van voetbal?' Josh kijkt me aan met grote ogen, maar die worden al snel dichtgeknepen tot spleetjes. 'Je wilt voetbal gaan doen?' Ik kijk hem uitdagend aan. 'Ja, iets mis mee?'

'Het is een jongenssport. Bovendien zou ik het veel leuker vinden om jou in een rokje en kort topje te zien springen naast het veld. Of met een stick in je handen in een te kort rokje. Er zitten geen meisjes in het voetbalteam, dat is nog nooit gebeurt in de hele geschiedenis van deze school. Kan je niet beter een andere sport doen? Voetbal is meer voor jongens.'

'Sorry, wat zei je?!' roep ik boos. 'Meisjes kunnen ook aan voetbal doen! Toevallig ben ik kampioen geworden op mijn oude school met mijn team.' Ik kijk hem boos aan.

'Gast, hier zit je.' Een jongen komt de gang binnengelopen. Ik heb eerder gezegd dat Josh de knapste jongen ooit was, maar dat is hij niet, deze jongen is nóg knapper. Als hij mij ziet, likt hij zijn lippen. 'Nieuw slachtoffer?' Ulgh, sukkel.

'Nee, alsjeblieft niet. Ik mag deze sukkel écht niet. Ik val nog liever van een brug af dan dat ik iets met hem doe.' reageer ik op de jongen. 'Stel je me even voor aan deze pittige dame.' grijnst de jongen. Ik rol met mijn ogen.

'Jake, dit is Joy.'

'En ik ben iemand die niet in jullie trucjes trapt, dus ga lekker een ander meisje irriteren. Toevallig kwam ik straks iemand tegen die voldoet aan jullie eisen. Sletterig, hoerachtig, truttig, tweedehandse hoer, barbiepop en heb ik al hoer gezegd?'

'Ik denk dat je Caitlynne bedoelt. Zij voldoet aan jouw beschrijving, maar niet aan de onze. Ze is te makkelijk. Ze is goed als er niemand anders is.' Jake trekt een afkeurend gezicht en maakt daar een afkeurende handbeweging bij. 'Dus jullie mogen haar ook niet?'

'Nee. Ze is een echte aandachtshoer. Ze denkt nog steeds dat we iets hebben, omdat ik in een dronken bui het bed heb gedeeld met haar.' zucht Josh. Ik trek een vies gezicht. Ik heb iets gemeen met deze twee personen. Bah!

'Jake, wat wilde je eigenlijk vragen?' Jake denkt kort na. 'Ik wilde vragen of je vrijdag ook naar het feest komt. Dylan organiseert vrijdagavond een feest achter de school. Joy, jij mag ook mee als je dat wilt?'

'Ik kom.' zegt Josh en hij kijkt me vragend aan. Ik haal mijn schouders op. Ik ken nog niemand hier, behalve deze twee sukkels. 'Ik kijk nog wel of ik ga.'

'Voor welke sport wil je je nou inschrijven?' vraagt Josh. 'Nog steeds voetbal.' Jake kijkt me geschokt aan. 'Echt niet! Je bent een meisje.'

'Dus?' kaats ik naar hem. 'Ik ben een meisje, nou en? Ik ben toevallig wel goed in voetbal.' De jongens geven elkaar een blik en kijken me daarna uitdagend aan.

'Laat maar zien. Één tegen één. De persoon die als eerste drie doelpunten heeft, mag bepalen voor welke sport je je in gaat schrijven.'

'Echt niet! Ik ga me inschrijven voor voetbal, punt uit.' Hopelijk werkt de "punt uit' net zo goed bij mij als dat Violin het zegt. 'Na-ah. Jij moet drie punten scoren.' Shit, het werkt niet. Ik kijk onopvallend om me heen, opzoek naar het formulier en een pen. Als ik die dingen eindelijk heb gevonden, schuifel ik er onopvallend naartoe. Als ik dichtbij genoeg ben, grijp ik de spullen en sprint ik weg.

Ik ren naar buiten, maar ik weet niet welke kant op. Waarom is deze kostschool zo groot en verwarrend? Ik ren zo snel als ik kan. In de verte zie ik de hoofdingang, waar ik vanochtend doorheen ben gegaan. In volle vaart race ik ernaartoe. De jongens hoor ik niet achter me. Ik kijk achterom en zie de jongens aankomen rennen. Ik sprint snel de lift in en druk op de juiste knopjes. Josh kan nog net tussen de deuren door springen, maar Jake kan er niet meer doorheen.

'Shit.' mompel ik. Josh grijnst en komt langzaam dichterbij. Snel prop ik het papier in mijn shirt. 'Je weet dat ik er geen probleem mee heb om het daarvandaan te halen, toch?' Shit. Snel verzin ik iets om te zeggen.

'Dat weet ik. Ik doe dit zodat ik mijn handen vrij heb.' Hij kijkt me geamuseerd aan, maar dat veranderd al snel als ik hem een klap in zijn gezicht heb gegeven. Boos komt hij op me af. Ik zet een stap naar achter en kom tegen de wand van de lift aan te staan. Josh plaatst zijn handen langs mijn hoofd en komt dichter naar me toe.

'Dat had je niet moeten doen.' dreigt hij fluisterend bij mijn oor. De lift piept. Snel duik ik onder zijn arm door en ren de lift uit. Ik zie alle gangen en raak in paniek. Welke kant moet ik op?! Ik beslis snel omdat ik twee paar voetstappen achter me hoor en ren een gang in. Gelukkig is het de goede gang want er staat "girls" in grote roze letters op de muur. Waar is die verdomde deur waar 3.07 op staat? Ik gris -tijdens het rennen- de sleutel uit mijn zak en steek hem in het slot zodra ik bij de goede deur sta. Ik prop het formulier snel in een laatje van het kleine tafeltje.

Josh en Jake komen de kamer ingestormd. Misschien had ik de deur dicht moeten gooien... Ze kijken niet zo blij. 'Jij gaat je niet inschrijven voor het team. Wij willen geen meisje in het team.' Ik laat het niet merken, maar dit is best kwetsend. Alleen omdat ik een meisje ben, willen ze me niet in het team.

'Wie is "wij" want ik zie maar twee sukkels hier staan. En zal ik nog eens wat zeggen. Ja, ik ben een meisje, maar dat betekent niet dat jullie kunnen zeggen dat ik niet in het team mag! Ik kan voetballen. Ik ben geen truttig meisje zoals die Caitlynne waar jullie het over hadden. En wat als ik me toch in ga schrijven? Wat hebben jullie dan nog te zeggen?' Het gezicht van Jake verzacht wat, maar dat van Josh blijft hard als staal. Het is even stil.

'Misschien moeten we haar een kans gev-'

'Nee!' onderbreekt Josh hem. Jake werpt me een schuldige glimlach. 'Ze is en blijft een meisje. Wat zullen de andere teams wel niet zeggen als ze tegen een meisje moeten spelen.'

'Is dit echt het enige waar je je druk om maakt?! Je reputatie bij andere stomme scholen?!' schreeuw ik kwaad. 'Ik háát jou nu al meer dan dat ik ooit iemand heb gehaat. En dat zegt heel wat, want ik haat bijna iedereen.' Ik steek mijn middelvinger op en geef hem nog een klap tegen zijn wang.

'Je gaat te ver, Joy!' schreeuwt Josh. 'O, ik ga te ver?! Jij beoordeelt iemand op geslacht! Weet je wel hoe kwetsend dat is!' Het is eruit voor ik het doorheb. Nu heb ik hem verteld dat ik gekwetst ben... Goed gedaan Joy. Ik wil hem weer slaan, maar wordt tegengehouden door Jake.

'En nu is het genoeg!' Jake laat me voorzichtig los en gaat tussen Josh en mij in staan. Voorzichtig komt er een meisje de kamer binnen lopen. 'Wat gebeurt hier?' vraagt ze, iet wat bang en nerveus. 'Deze twee sukkels hier, vallen me lastig.' zeg ik. Haar ogen worden groot.

'Oprotten.' zegt Josh tegen haar. 'Blijf.' zeg ik. Hoe meer getuigen, hoe beter het is. Dan heb ik bewijs als ik zeg dat ik Josh een blauw oog heb geslagen en heel misschien zijn pols gebroken heb.

'Jake, ga tussen ons uit. Dan kan ik hem een stomp in zijn maag geven.' sis ik. Jake blijft staan, niet wetend wat hij moet doen.

Ineens bedenk ik me waarom ik ook al weer zo boos ben op Josh. Hierdoor word ik nog bozer dan ik al was. 'Ik waarschuw je, Josh. Als jij nu niet meteen weg gaat uit mijn kamer, zul jij je ballen op internet moeten kopen.' Het onbekende meisje grinnikt, maar houdt meteen op nadat Josh haar een kwade blik heeft gegeven.

'Ga. Nu.' sis ik. 'Goed, voor nu ben je van ons af. Maar reken er maar niet op dat we je met rust zullen laten.' Josh loopt de deur uit en duwt het meisje daarbij aan de kant. 'Zal ik niet doen! Ik haat rekenen!' roep ik hem nog snel achterna.

'Sorry van Josh, hij is nogal snel op zijn teentjes getrapt.' verontschuldigt Jake. Ik snuif. 'Dat is heel knap, want ik heb zijn tenen niet aangeraakt.' mompel ik binnensmonds, maar Jake lacht toch. 'Sorry dat ik je veroordeelde op geslacht. Ik mag jou eigenlijk wel, je neemt het op voor jezelf tegen Josh. Dat heeft nog nooit iemand gedaan. En weet je, misschien kan je vannacht om half twee even naar het voetbalveld komen. Ik wil zien hoe je speelt.' Jake wacht niet op antwoord en loopt weg.

Hoofdstuk 3!

Ik heb morgen mijn eerste dag school van dit schooljaar. Nou ja, school. Ik ga morgen op kamp (•_•) Ik kom vrijdag pas terug en kan dan pas weer schrijven :( Wens me succes...

Ps. Ik ben al bezig met hoofdstuk 13 :D

Ik Haat Je #Netties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu