Verward. Dat is wat ik ben.
'Kom je?' Vio slaat vrolijk een arm om mijn schouder en sleurt me mee naar het hoofdgebouw.
'Waarnaartoe?' Vragend kijk ik haar aan.
'Naar Kylies kamer. Josh heeft een nieuwe roddel verspreid, over jou. Het gerucht gaat dat je niet op jouw kamer kan komen zonder dat er iets verschrikkelijks gebeurt. En ik heb hét perfecte plan om te zorgen dat Josh' plan niet slaagt. En dat ga ik uitleggen als we bij Kylies kamer zijn.' Ze heeft een sluwe glimlach op haar gezicht en trekt me mee door de gangen.
Als we eindelijk in de kamer van Kylie zijn, vertelt ze me het plan.
'Jij doet alsof je je kamer binnen bent gegaan en alsof je geraakt bent door zijn verf, of wat hij dan ook in je kamer gestopt heeft. Jij stuurt hem een bericht, gewoon vanuit deze kamer. Hij komt dan waarschijnlijk jouw kamer binnen en wordt dan zelf geraakt door zijn weet-ik-veel-wat. Kylie moet alleen nog even vragen aan iemand wát Josh in jouw kamer gestopt heeft en dan kan het plan in uitvoering gaan.'
Josh is echt een klootzak. Zomaar in mijn kamer gaan om iets uit te voeren. Oké, ik deed hetzelfde bij hem, maar ik ben Joy. Dus ik mag dat. Hij is Josh, en dus een klootzak, en daarom mag hij dat niet bij mij doen. Deze logica is gewoon goed, voor het geval je het je afvraagt.
'Dank je wel voor de hulp. Wat moet ik toch zonder jou,' glimlach ik naar haar.
'Niks. Daarom ben ik ook jouw beste vriendin, anders was je niets.' Ze kijkt me met twinkelende ogen aan.
~
Na een uur is Kylie eindelijk terug en heeft ze informatie. 'Hij heeft verf boven de deur hangen. Zodra je de voordeur opent, zit je onder de groene verf. Hij maakt een foto en noemt je een heks.' Ze ploft neer op de bank en meteen pak ik mijn mobiel erbij.
Ik: godverdomme Josh! Vieze klootzak! Stuur ik naar hem. Gelukkig is de kamer van Kylie naast die van mij en kan ik makkelijk naar hem toe rennen als hij onder de verf zit.
Diana is gelukkig goed in acteren, ze staat op de deur van Kylies kamer te rammen zodat ze een dekmantel heeft en toch in de gaten kan houden of Josh eraan komt. We hebben een klopje bedacht en zo kunnen wij binnen horen of Josh er al is. Ons plan is tot de puntjes uitgedacht, maar het kan nog altijd mislukken. Al hoop ik niet dat dat gebeurt.
Na een paar minuten horen we eindelijk de klop en rennen we naar buiten. Josh staat in mijn deuropening met groene verf over zich heen.
'Mislukte Hulk, wat heb je met de smurf gedaan?' vraag ik dramatisch.
'Godver,' mompelt Josh als hij mijn stem hoort. Hij zet een stap naar me toe en kijkt me dreigend aan.
'Hoe wist je dit?' Vragend kijkt hij me aan. Ik grijns.
'Ik ken mensen.' Hij knijpt zijn ogen tot spleetjes en zet zijn kaken strak op elkaar. Zijn perfect mislukte kaaklijn wordt nu nog duidelijker.
'O ja. Ik zou het opgeven. Je voert oorlog met de winnaar. Nutteloos dus.' Na deze woorden loop ik terug naar Kylies kamer.
'Wacht maar. Er is nog een leuke verrassing!' roept hij me na.
~
Uitgeput kom ik mijn kamer in. Vio wilde per sé de hele middag kletsen en eigenlijk had ik daar helemaal geen zin in. Ik ben moe van al het gepraat en loop mijn slaapkamer in. Een bak met ijskoud water komt over me heen. Ik gil heel hard van schrik. Ijsblokjes liggen op de grond en een emmer hangt boven mijn hoofd. Dus dit was de verrassing van Josh. En bedankt, sukkel...
Ik pak een pyjama en loop naar de badkamer. Ik stap snel onder douche en warm gelijk weer een beetje op. Ik doe mijn pyjama aan als ik weer helemaal droog ben en ga dan slapen.
~
Ik haat hem. Ik haat hem. Ik haat hem.
O nee, wacht. Ik mag hem niet. Ik mag hem niet. Ik mag hem niet. Haat heb ik alleen voor Jake.
Samen met Vio loop ik het schoolgebouw in. Een paar mensen delen flyers uit en komen ook naar ons toe. 'Hier, dit is de uitnodiging voor het schoolfeest.' Een meisje, dat ik herken van de schoolwebsite, drukt een flyer in onze handen en loopt dat vlug weer verder, naar de volgende leerling.
Als Josh binnenloopt, loopt er een meisje met gebogen hoofd naar hem toe, maar ik houd haar snel tegen. 'Hé, houd je hoofd omhoog. Het is Josh maar, je hoeft niet bang van hem te zijn.' Het meisje kijkt me schuchter aan en slikt.
'J-jawel. Hij heeft me ooit bedreigd, ik kan hem niet aankijken. Maar omdat ik iedereen een uitnodiging moet geven die via die deur komt, moet ik het hem geven.' Haar ogen schieten angstig om zich heen.
'Ik doe het wel voor je.' Ik pak de uitnodiging uit haar hand en loop naar Josh toe. Een paar jongens uit het team zijn bij hem komen staan en ze lachen wat. Het is stil als ik bij ze aankom.
'Hier,' zeg ik en ik duw de flyer in zijn hand.
'Deel jij het uit?' Hij kijkt me spottend aan. Ik zwiep mijn haar over mijn schouder en kijk hem aan met dezelfde blik.
'Nee, ik geef het alleen aan jou. Maar ik wil je nog wel wat geven.' Ik laat een verleidelijke glimlach zien en wenk hem dichterbij me.
'Heb je je bedacht? Wil je mij toch ineens?' fluistert hij. Maar ik geef hem geen antwoord, wel een vuist tegen zijn kin.
'Dit is omdat je mensen bedreigt.' Ik draai me om en loop naar het meisje, die me met grote, angstige ogen aankijkt, maar waar toch een beetje bewondering doorheen schiet.
'D-dank je,' hapert ze.
'Graag gedaan. Het is best leuk om hem een klap in zijn mislukte gezicht te geven. Als je mijn hulp nog eens nodig hebt, kom maar naar me toe.' Samen met Vio loop ik verder.
'Ik denk dat je een payback kan verwachten.' Ze grinnikt kort.
'Ik denk het ook, maar hij verdiende die klap. Je bedreigt geen mensen, dat meisje is doodsbang van hem.'
'Je hebt een goed hart. Je gebruikt het niet altijd goed, maar je hebt het wel.' Ze lacht en pakt haar boeken uit haar kluisje. Dan lopen we naar de les.
~
'Gaan jullie ook naar het schoolfeest?' Diana stormt op ons af en rent ons bijna omver. Ik knik.
'Ja, maar ik vind het thema niet zo heel leuk. Jij wel?' Vio kijkt Diana vragend aan. Diana staart dromerig voor zich uit.
'Ik wel. Zo kan je undercover gaan als iemand die je zelf uitkiest. Je kan je onherkenbaar maken, of juist wel herkenbaar zijn. Je kan zoenen met iemand die je leuk vind en diegene heeft helemaal niet door dat jij het bent!'
Het is officieel. Diana hoort bij de gestoorde mensen. Dus bij Violin en mij.
'Volgens mij ben jij iets te blij, of niet?' Kylie komt bij ons staan en kijkt met een raar gezicht naar Diana, die bijna op en neer springt van blijdschap. Diana knikt uitbundig.
'Ja, dat komt door het feest. Ga je ook?' Kylie geeft haar een meen-je-dat-serieus-blik en knikt dan.
Zouden Josh en Jake ook gaan? Aan de ene kant hoop ik van niet, maar aan de andere kant... Misschien gaat Jake in pak. Joy? Waarom denk je hieraan?! Ik denk dat ik ziek begin te worden, mijn hoofd denkt aan de verkeerde dingen. Zoals Jake. In pak. Dat zal hem goed staan, ik weet het zeker. Stop met denken hieraan!
'We moeten nog wel mooie jurken gaan kopen!' roept Diana blij.
'Diana, waar heb je je drugs verstopt? En hoe kom je eraan?' vraag ik serieus. Ze kijkt me met een scheef hoofd aan en heeft een vragende blik op haar gezicht. Mijn god, dat kind heeft drugs ingenomen.
'Verstopt in mijn nachtkastje en gekregen van de schoonmaakster,' grinnikt ze, terwijl ze haar tong uitsteekt.
Emma, jij bent de schoonmaakster. Met je drugs *pedoface* haha, nee grapje. Jij bent geen schoonmaakster.
HET NIEUWE ALBUM VAN LITTLE MIX IS UIT EN HET IS LEUK DUS LUISTER ALLEMAAL EVEN NAAR HEN!
JE LEEST
Ik Haat Je #Netties2017
Teen Fiction'Ik haat je.' Misschien haat ik hem. Dan mag ik hem niet, maar ook weer wel. Want ergens heeft hij een plekje veroverd in mijn hart, misschien niet het mooiste plekje. Maar het is een plekje. Dat is het. • Joy is niet bang om te schelden en haalt...