H. 28. Bijbaan als vogelverschrikker

3.7K 221 143
                                    

'Hoe ben je gekomen op die slechte openingszinnen?' We lachen bijna de hele tijd en het lijkt alsof we dronken zijn. We hebben geen alcohol op. Een "fatsoenlijk" gesprek voeren gaat nu best moeilijk en hoe we op deze rare vragen zijn gekomen weet ik niet, maar ik denk dat we eindelijk iets comfortabeler zijn bij elkaar in de buurt.

'Geen idee. Volgens mij was het omdat ik er eens een zag op Instagram of zo. Wat is het gênantste wat je ooit gedaan hebt in de buurt van een jongen?'

'Ik heb ooit door de kamer heen gedanst in mijn ondergoed omdat ik niet doorhad dat er iemand stond.' Jake lacht nu nog harder en ik ga verder. 'Gebruik je de openingszinnen alleen bij mij?'

'Ja, ik weet zeker dat ieder ander meisje me zou slaan als ik zoiets tegen ze zou zeggen. Hoeveel pyjama's heb je in je kast liggen?'

'Wat is dit voor vraag? Ik heb vijf pyjama's, denk ik?' Hoe de fuck komt hij op deze vraag? 'Heb je schamende foto's van jezelf?'

'Ja, babyfoto's. Mijn oma vond het leuk om ze te bewaren en te laten zien aan vriendinnen van haar. Ben je verliefd op Shawn Mendes? Of hoe je dat ook uitspreekt.'

'Ja! Hoe wist je dat?'

'Omdat je keihard meeschreeuwt met zijn muziek als je niet doorhebt dat er iemand bij je is. Is het goed als ik ga? Ik moet nog wat doen en ik denk dat Josh nu wel klaar is met Caitlynne. Tenzij ze drie uur lang bezig zijn.'

'Ja, is goed.' Niet veel later is het weer rustig in mijn appartement slash kamer.

Ik heb nog steeds niet alles verwerkt en ik zit er nog steeds mee dat ik me niet meer kon herinneren dat ik Jake al kende voordat ik hem hier tegenkwam. Ik kan me helemaal niks herinneren van een stille jongen in de klas, ze waren allemaal altijd gemeen tegen me. En ik was altijd de persoon die alleen was in de klas, iedereen zat in groepjes. Ik was degene die geen groepje had. Hoe kan het dat Jake me nooit is opgevallen?

~

'Jawel! Dat is leuk! Dan kun je even losgaan en dronken worden!' probeert Diana me over te halen. Ik zucht en stem dan toch toe. Ik wil eigenlijk helemaal niet naar de Club. Ik wil gewoon in bed blijven liggen.

'Yes! Dank je!' Ik rol met mijn ogen en ga verder met eten.

Als de bel gaat vertrekken we naar de les en moeten we luisteren naar die saaie vogelverschrikker. Serieus, zijn haar is net stro en hij stinkt zo erg dat vogels neervallen als ze ook maar in de buurt komen. Iedereen is bang van hem. Hij heeft volgens mij een bijbaan als vogelverschrikker.

Na een heel lesuur getekend te hebben in mijn schrift, gaat dan eindelijke bel. Op naar de volgende idioot! Gezellig met een of andere bibliothecaresse. Dat is ze niet, maar zo ziet ze er wel uit. Grijs haar dat óf in een strak knotje achter haar hoofd zit, óf loshangt en eruit ziet als een schapenvacht. Het ronde brilletje zit aan een koord vast en hangt om haar nek, of staat laag op haar neus. De lange rok en het wollen vest dat ze altijd aan heeft, heeft ze volgens mij vijf van in haar kast hangen, want ze draagt elke dag hetzelfde. Ik heb maar één keer gezien dat ze iets anders aanhad en ik ben hier nu al een paar maanden.

Als economie eindelijk voorbij is, zijn we uit.

~

'Schiet nou op!' Diana trekt me mee aan mijn arm, waardoor ik bijna val.

'Hé, jij moest me zonodig in een kutjurk zien met fucking hoge hakken, dus nu moet je niet zeuren,' zeg ik geïrriteerd. De meiden lachen en we lopen langzaam verder. Nadat we eindelijk binnen zijn - dat duurde al tien minuten doordat ik hakken aan heb -, bestellen we allemaal wat te drinken. Ik blijf aan de bar zitten en ga daar voorlopig niet weg, de meiden gaan alledrie dansen.

Ik Haat Je #Netties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu