Hey lezers,
Leuk dat je mijn boek hebt aangeklikt om te lezen. Ik weet niet hoe je dit moet maken, maar ik wilde even een paar dingen zeggen, dus hier komt het te staan.
W A A R S C H U W I N G
Er kan grof taalgebruik in voorkomen, dus als je er niet van houdt om scheldwoorden te lezen, sla dit boek dan over. Ook is het een best wel cliché boek, dus lees het niet als je er niet van houdt. Het einde is minder cliché.
R E G E L S
1. Ik wil geen haat in mijn boek. (Ook al is de titel Ik Haat Je.) We behandelen iedereen met respect en schelden elkaar niet uit. Gemene reacties worden verwijderd.
2. Commentaar leveren mag, maar zeg het dan aardig. Ik heb geen zin in reacties zoals: 'gebeurd*'. Zeg liever iets als: 'volgens mij moet het gebeurd* zijn', dat komt wat aardiger over. Ik wil ook niet te horen krijgen dat je mijn boek niet leuk vindt, want als je het stom vindt, lees je het niet. Mensen die foutjes verbeteren doen dit om mijn boek beter te maken, het is dus toegestaan. Daarom wil ik niet dat je boos op ze wordt.
(@filosofie heeft toestemming om foutjes te verbeteren)
3. Dit boek staat op 'alle rechten voorbehouden', dat houdt in dat je niks mag kopiëren uit dit boek. De ideeën in dit boek zijn van mij en worden niet gebruikt zonder mijn toestemming. Zie ik een boek dat hetzelfde is als dat van mij, dan zal ik dat aangeven bij Wattpad.
4. Geef geen spoilers in de reacties als je het boek voor een tweede (of derde, vierde, enzovoorts) keer leest. Ik wil niet dat mensen die dit verhaal voor de eerste keer lezen, al weten wat er gaat gebeuren. Ook al is het een redelijk cliché verhaal, het is niet leuk om te weten wat er gebeurt.
5. Ik wil geen reacties met 'snel verder' of iets wat daarop lijkt. Ik weet dat je daarmee bedoelt dat je mijn boek leuk vindt. Maar ik word er niet vrolijker van en raak er soms zelfs geïrriteerd van. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik vind deze reacties irritant omdat ik er niet sneller door ga schrijven of hoofdstukken plaatsen. Sowieso heeft het geen zin om te zeggen dat ik snel moet schrijven, want ik schrijf vooruit. Als je tegen me gaat zeggen dat ik sneller moet schrijven, kan ik daar boos om worden. Ik kan niet sneller schrijven dan dat ik nu doe. Ik heb in Next Door ook al een paar keer gezegd dat ik dit soort reacties vervelend vind, dus ik hoop dat jullie dat respecteren en het niet doen. Dit soort reacties worden uiteraard verwijderd.
6. Ik wil niet dat je mijn boek gaat gebruiken als reclamebord. Je mag jezelf niet promoten. Ik heb dit boek niet gemaakt als reclamebord voor anderen dus gebruik het daar dan ook niet voor. Dit soort reacties worden dus verwijderd.
7. Dit is voor mij een erg persoonlijk boek. Ik wil niet dat je er misbruik van gaat maken. Er komen veel dingen in die erg gevoelig liggen voor mij en ik heb daarom liever niet dat je haatreacties geeft (de schuingedrukte stukken zijn vooral stukken die persoonlijk zijn). Natuurlijk is niet alles wat ik schrijf persoonlijk.
C O V E R
Dit is de cover die ik op dit moment heb, maar het kan veranderen:
N O G I E T S
1. Het kan zijn dat er meerdere boeken zijn die lijken op de mijne, het is natuurlijk een cliché en er zijn meer mensen die dat soort boeken maken. Als je zo'n boek ziet, ga dan niet meteen boos doen tegen die persoon, kijk eerst of het ook echt gestolen is, voordat je conclusies trekt. Ook wil ik niet dat je boos tegen mij gaat doen, omdat ik iets 'gestolen' heb van iemand anders. Dit is mijn eigen verhaal met mijn eigen ideeën.
2. Ook ik ben een mens, ik maak dus ook fouten. Als je een typfoutje tegenkomt, wil ik dat je dat zegt (natuurlijk wel aardig zoals in regel twee verteld is).
3. Aan het einde van het boek komt een Q&A. Je kan vragen pas stellen als ik dat zeg. Dat zal ergens bij het laatste hoofdstuk zijn. Ik zal duidelijk maken waar, wanneer en aan wie je de vragen kan stellen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
4. Vragen mag je altijd stellen. Snap je iets niet aan het verhaal? Vraag het. Wil je op de hoogte blijven van mijn leven en mijn boeken? Stel regelmatig een vraag of volg me op Instagram of Snapchat. De accounts mag je vragen met een pb'tje.
5. Ik hoop niet dat ik na al deze dingen niet overkom als een of andere bitch, want dat ben ik niet. Oké, soms... Maar dat is alleen als mensen het verdienen.
Liefs Claire
JE LEEST
Ik Haat Je #Netties2017
Teen Fiction'Ik haat je.' Misschien haat ik hem. Dan mag ik hem niet, maar ook weer wel. Want ergens heeft hij een plekje veroverd in mijn hart, misschien niet het mooiste plekje. Maar het is een plekje. Dat is het. • Joy is niet bang om te schelden en haalt...