H. 14. Lelijke Smurf in Smurfenland

4.1K 246 59
                                    

'Plop,' is het eerste wat ik zeg als ik Violin tegenkom in de gang. Ze kijkt me aan met een duivelse glimlach en vraagt waarvoor we een plan moeten maken.

'Ik moet Josh nog een paar keer terugpakken. Net heeft hij me wijsgemaakt dat ik me moest omkleden bij de jongens. Ik heb hem bijna naakt gezien. Ik krijg sowieso nachtmerries van hem naakt, dus ik wil dat nóóit van mijn leven zien.' Ze kijkt me met grote ogen aan.

'What the fuck,' zegt ze boos.

'Echt hè? Ik heb hét perfecte plan bedacht...'

~

'Heb jij je mobiel?' Violin knikt en gaat staan op de plek met het beste zicht op Josh zijn kluisje. Ze 'praat' met Diana en heeft haar mobiel onopvallend vast. Ze heeft het ding zo vast dat het Josh kan filmen zonder dat hij het ziet.

Ik ga om de hoek van de gang staan, zodat Josh mij niet ziet, anders weet hij meteen dat er iets aan de hand is. Na drie minuten komt Josh de hoek om met een paar jongens die ik herken van het voetbalteam. Dylan is er ook bij. Hij gaat voor zijn kluisje staan en lijkt geïrriteerd, dat maakt het nog leuker als hij dadelijk blauwe verf over zich heen krijgt.

Waarom opent hij zijn kluisje niet?!

Het duurt een tijdje voordat hij zich omdraait en zijn kluisje opent. 'What the fuck!' schreeuwt hij kwaad. Ik moet mijn lach inhouden en kijk weg van de smurf. Zoals afgesproken loopt er een meisje -ik weet haar naam nog niet- naar hem toe met een wit papiertje. Ze vouwt het in een hoedje en legt het op zijn hoofd. Ik doe alsof ik net aan kom lopen en lach hem uit. Hij smijt het ding op de grond en kijkt woest om zich heen naar de lachende mensen.

'Wat heb jij gedaan?' acteer ik. 'Je ziet eruit als een smurf!' Ik veeg de tranen uit mijn ogen en val bijna op de grond van het lachen.

'Ik krijg jou nog wel,' sist hij.

'Wie zegt dat ik dit heb gedaan?' grijns ik. Hij snuift en een paar druppeltjes blauwe verf komen uit zijn neus. Ik lach nog harder dan net. Josh draait zich om en loopt stampvoetend weg.

'Smurfje, wacht! Ik loop wel even met je mee!' roep ik hem achterna. In zijn kamer staat nog een verrassing te wachten en ik wil het zien. Ik wenk Violin en onopvallend loopt ze met me mee.

Hij begint zachter te lopen en draait zich naar Violin toe. 'Waarom ga jij mee?' Zijn stem klinkt bot.

'Omdat ik iemand wil hebben om te kletsen,' zeg ik net zo bot. Niemand praat zo tegen mijn beste vriendin. En zeker Josh niet.

'Waarom wil jij eigenlijk mee?' Shit, wat moet ik nu?

'Omdat ik aardig ben en je wil helpen met je smurfenuiterlijk,' glimlach ik liefjes. Hij zucht en loopt dan weer verder. Ik lach heel zacht en kijk Violin aan, die haar mobiel nog steeds bij zich heeft.

Hij opent de deur en loopt direct door naar de slaapkamer, waar de badkamer aan vast zit. Hij opent de deur van de badkamer en een paar druppels witte verf vallen op zijn hoofd. Nu lijkt het of hij een hoedje op heeft. Ik lach me kapot en Violin valt op de grond.

'Jullie twee zitten hierachter of niet?' sist hij.

Ik grijns. 'Hoe kom je daar nou weer bij?' zeg ik sarcastisch. Zonder nog iets te zeggen loopt hij de badkamer in om zich te wassen en om te kleden.

~

'Grote Smurf belde net, hij wil zijn Lelijke Smurf terug. Dus kom je nog uit die badkamer of ben je opgeslokt door een zwart gat en kan je niet meer naar Grote Smurf toe in Smurfenland?' roep ik naar hem. Hij zit nu al meer als een halfuur in de badkamer en ik wil zijn chagrijnige gezicht zien. Dan kan ik hem weer uitlachen. Violin is al vijf minuten weg, want ze moest naar vioolles.

Ik Haat Je #Netties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu