'Boe!' Diana springt bijna op mijn rug en komt dan langs me lopen.
'Hey,' glimlach ik.
'Hoe was het thuis?' Afwachtend kijkt ze me aan.
'Mwah, mijn vader moest naar het werk. Verder was het wel oké.' Diana is heel aardig, maar ik vertel haar liever niet te veel over mijn leven. Wat ze tot nu toe weet, is voldoende. 'Ik heb een vraagje. Staat jouw mobiel op honderd procent? Ik ben de mijne vergeten op te laden.' Ze knikt en laat haar mobiel zien.
'Ben je weer iets van plan?' Ze kijkt me nieuwsgierig aan met haar grijze ogen. Het valt me nu pas op dat ze sproetjes heeft. Het staat haar wel leuk.
'Ja.' Ik kijk om me heen om te kijken of er niemand meeluistert en fluister dan het plan. Als ik alles uitgelegd heb, krijgt ze een duivelse lach op haar gezicht.
'Dat is geniaal!' roept ze. Ze verontschuldigt zich meteen als ze doorheeft dat iedereen op de gang het kon horen en zegt dan precies hetzelfde, alleen dan zachter.
'Ik weet het,' glimlach ik verwaand. 'En omdat ik aardig ben, is de verf afwasbaar.' Ik wacht heel even voordat ik weer verder praat. 'Nadat je er tien keer met water overheen hebt geschrobd.' Een sluwe grijns vormt zich om mijn lippen en Diana kijkt me met open mond aan.
~
'Zijn jullie klaar?' Ik kijk Diana, Kylie en Vio één voor één aan en allemaal knikken ze. 'Mooi, dan kunnen we gaan.'
Volgens mij stalker-gevoel is Josh nu niet op zijn kamer. Als het goed is, is hij bij Dylan in het nablijflokaal. Vio loopt richting hem. Diana, Kylie en ik richting zijn kamer.
'Hebben jullie de verf?' vraag ik voor de zekerheid. Kylie knikt en Diana laat haar volle tas zien. Nonchalant gaat ze aan het einde van de gang staan om in de gaten te houden of er iemand aankomt. Kylie staat voor mij zodat ik niet opval voor het geval dat er toch iets gebeurt. Ik pruts aan het slot met een klein speldje en binnen een minuut is de deur open.
Ze moeten hier betere sloten op de deuren zetten...
Toen ik bij Jake was, was zijn slaapkamer de tweede deur van rechts. Bij Josh is dat waarschijnlijk precies hetzelfde, dus loop ik op die deur af. Kylie blijft buiten wachten zodat ze ons kan waarschuwen als er onverwachts iemand aankomt. Ze staat voor de deur van een kamer van een jongen met wie ze wel eens praat.
"Ik zou hier op hem wachten, maar hij is er nog steeds niet," is haar excuus als iemand ernaar vraagt. Via haar mobiel waarschuwt ze ons. Vio waarschuwt ons als Josh eerder weg is dan gepland.
'Hier.' Diana duwt een roze spuitbus in mijn hand. Ik begin te spuiten op de muur. Diana maakt een regenboog. Ik maak een kroontje - wat eerder het einde van een drietand is -, een mislukte fee en een prinses - die eerder op een mislukt monster lijkt. We zijn een halfuur bezig als mijn ringtone afgaat. Ik kijk snel wie het is en zie dat het Violin is. Ik waarschuw Diana en snel pakken we al onze spullen in. Diana maakt nog snel een foto van ons kunstwerk. We rennen de gang op en zien Kylie nog steeds voor de deur staan. We lopen rustig de gang uit en lopen naar Kylies kamer. Precies zoals afgesproken. Na twee minuten is Violin er ook.
'En?' Vio kijkt ons nieuwsgierig aan. Diana pakt haar mobiel en laat de foto zien.
'Mooi!' lacht Kylie.
'Ja, zeker,' lacht Vio met haar mee. 'Laat me raden, Joy, jij hebt dit getekend?' Ze wijst naar het prinsessenmonster en de mislukte fee. Ik knik.
'Ja, tuurlijk. Wie maakt er anders zo'n mooie prinses?' zeg ik sarcastisch. Alledrie lachen ze kort en dan gaan we over op een ander onderwerp.
Jake: Hey, Josh is woedend. Heb jij dit gedaan? Jake heeft er een foto van de muur bij gedaan.
JE LEEST
Ik Haat Je #Netties2017
Teen Fiction'Ik haat je.' Misschien haat ik hem. Dan mag ik hem niet, maar ook weer wel. Want ergens heeft hij een plekje veroverd in mijn hart, misschien niet het mooiste plekje. Maar het is een plekje. Dat is het. • Joy is niet bang om te schelden en haalt...