Ik wil niet naar school. Ik wil in bed blijven liggen met Jake. Oh shit. Dat klonk verkeerd. Ik wil in bed blijven liggen met Jake om samen te slapen. En dat klonk ook verkeerd.
'Ik wil niet opstaan. Ik wil hier blijven met jou,' zeur ik. 'En mijn buik doet pijn. Ik denk dat ik gistermiddag minder had moeten snoepen.'
'Arm ding. Kom hier.' Hij trekt me dichter tegen zich aan en omhelst me, al gaat dat moeilijk want we liggen in bed.
'Ik loop naar de receptie en dan haal ik die vrouw die komt controleren of je ziek bent zodat je hier mag blijven, en ik ook omdat ik voor jou moet zorgen. Doe je dadelijk extra ziek voor, oké?' Ik knik.
'Je bedoelt de schooldokter? En je bent wel echt een Badass, zomaar mensen ziek melden.'
'Maar jij vindt het leuk.' Hij knipoogt naar me en komt boven me hangen.
'Nóú, dat weet ik nog niet. Ik vind het namelijk niet zo leuk als je spijbelt.'
'Maar wel als we samen spijbelen.' Ik rol met mijn ogen en duw hem van me af.
'Oké, jij wint.' Ik wil opstaan, maar hij trekt me terug en knuffelt me. Hij drukt een klein kusje in mijn nek en ik voel hem grijnzen tegen mijn huid.
'Hé! Dat is gemeen. Ik zit nu vol met hormonen, dat is niet eerlijk!' Ik draai me om en kijk hem aan in zijn bruine ogen. Hij grijnst naar me en drukt nog een kus in mijn hals.
'Jake, niet doen. Niet nu. Het is nu nog te vroeg.' Het is nu zeven uur en ik heb geen zin om nu rare fratsen uit te halen, zoals mijn moeder dat zou noemen.
'Straks dan?' Ik zucht. Ik dacht dat ik vol zal met hormonen, maar hij blijkbaar ook.
'Ik weet het niet.' Speels kijk ik hem aan. 'Maar je moet mij eerst even ziek gaan melden.' Ik duw hem van het bed af en ga extra breed liggen, zodat hij er niet meer bij kan.
'Mag ik dan wel een kusje? We zijn nu toch alleen.' Ik knik en wenk hem naar me toe. Hij komt boven me hangen en ik druk een kus op zijn wang.
'En nu wegwezen.' Hij doet wat ik zeg en is na ongeveer een kwartier een terug met de schooldokter. Ze vraagt wat er aan de hand is en ik leg haar uit waar ik pijn heb.
De vrouw komt naast me op bed zitten en begint met mijn temperatuur. Het koude ding kriebelt onder mijn oksel en dat Jake staat te kijken is ook niet echt fijn. Ik lach, maar laat dat al snel overgaan in hoesten. Kuch kuch goede actrice kuch kuch. 'Gaat het?' De vrouw kijkt bezorgd, maar volgens mij is dat niet omdat ze dat ook echt is, en gaat verder met haar testjes.
'Ja, prima. Mijn buik doet alleen pijn. En mijn keel.'
'Veel beterschap dan. Ik heb alles gecheckt, maar ik kan niets ernstigs vinden. Blijf vandaag maar in bed liggen, meisje.' Ze draait zich om naar Jake en kijkt hem streng aan. 'Jij blijft vandaag bij haar, ná school. Let goed op haar als je weer uit school komt, als er iets is, moet je mij meteen halen. Je weet me te vinden, jongen.' Jake knikt braaf en brengt haar naar de deur. Als hij terugkomt, barst ik in lachen uit.
'Moest je nou echt zo'n rare blikken trekken?'
'Kan ik er wat aan doen dat ze aan je oksel zat en dat ik dat grappig vind?'
'Het kietelde heel erg en jij hebt het lachen erger gemaakt!' Ik sla hem speels op zijn arm. 'Jij moet wel naar school, dus ga je klaarmaken.' Hij zucht als een klein kind en komt gaat zich dan mokkend klaarmaken.
JE LEEST
Ik Haat Je #Netties2017
Teen Fiction'Ik haat je.' Misschien haat ik hem. Dan mag ik hem niet, maar ook weer wel. Want ergens heeft hij een plekje veroverd in mijn hart, misschien niet het mooiste plekje. Maar het is een plekje. Dat is het. • Joy is niet bang om te schelden en haalt...