H. 11. O nee, een rode bal viel op mijn voet!

4.2K 243 38
                                    

'Joy!' Waar was je gisteren? Ik heb je gezocht.' Violin komt naar me toe gerend. 'Ik, eh, ik was in mijn kamer.'

'O, echt? Toen ik aanklopte deed niemand open.' Shit, nu moet ik weer iets verzinnen. 'Ik heb geslapen en ik heb nog een rondje gemaakt in het parkje.' Begrijp me niet verkeerd, Vio is een geweldig meisje en de beste vriendin ooit. Maar ik kan haar niet vertellen over wat er gister is gebeurd bij Jake. Ze kan geheimen bewaren, maar soms flapt ze het er per ongeluk uit. Een klein voorbeeldje:

"Joy vindt je leuk. O, shit, sorry Joy. Dat was niet de bedoeling." Dit zegt ze dan tegen een jongen die ik leuk vind.

"Vio! Wat doe je?!"

"Hé, ik heb hem niet verteld over de dromen die je 's nachts hebt over jullie bruiloft." Dit zegt ze dan als die jongen er nog steeds bij staat.

"Violin! Nu maak je het nog erger!"

"Het goede nieuws, hij weet niets over de hartjes in je speciale schriftje voor hem?" Dit is het moment dat ik mijn handen over haar mond duw.

Gelukkig is dit nog nooit gebeurd, maar ik weet nu al dat dit iets is wat ze zou zeggen. Maar dan wel een andere tekst, want ik droom niet over een bruiloft.

'O, oké. Hoe voelde je je gisteren?' Ze kijkt een beetje beteuterd, maar verbergt dat meteen. 'Ik heb gehuild en voelde me klote. Maar nu gaat het wel weer.'

'Mooi. Zullen we vandaag iets gaan doen na school?' Ik knik stil. 'Een film kijken?'

'Ja, leuk.' antwoordt ze. Samen lopen we verder naar het goede lokaal. Het is maandag dus we moeten weer gezellig naar school. Kuch kuch. Ik heb mijn shirt met "oh no, it's Monday" erop aangetrokken omdat ik het wel vond passen bij vandaag.

~

'Kunnen we nog snel even naar mijn kluisje?' vraag ik als de eerste pauze begint. Violin knikt en loopt achter me aan.

'Hoe bevallen de eerste lesuren je?' Mijn vriendin trekt een meen-je-deze-vraag-serieus-blik en geeft dan een antwoord.

'Saai. De lessen zijn oninteressant en leraren zijn stom. Eentje duwde zijn kont in mijn gezicht toen hij bij een andere tafel uitleg aan het geven was. Gadverdamme, wat is dat vies. En ik maar denken dat het bij onze oude school erg was...'

'Ja, echt hè?' Ik pak het sleuteltje van mijn kluisje uit mijn tas.

'De mentor is ook zo irritant. Waarom onderbreekt hij iedereen midden in de zin?' zucht ze. Ik open mijn kluisje en word overspoeld met ballenbakballen.

'Wat is dit?!' roep ik verbaasd uit. Achterin mijn kluisje hangt een klein briefje. Zonder te kijken, weet ik van wie het is. Josh. Ik pak het briefje en vouw het open.

Joy,

Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar Jake gebruikte je gisteren. Hij wilde alleen maar een pleziertje voor een nacht. Wie hou ik voor de gek, ik hou ervan om dit te zeggen.

Dan nu de echte reden van deze ballen en dit briefje. Je zit in het team, ik wil je weg hebben. Je hoort niet thuis in het team. Je kan nog meer van dit soort verrassingen verwachten als je niet uit het team stapt.

Nu waren het ballen, de volgende keer is het wat anders...

J.

Wat een slechte bedreiging. Josh is eigenlijk best wel zielig. Hij denkt serieus dat ik in die "badboy-trucjes" trap. Ik zou nooit het bed delen met Jake. En ik stap mooi niet uit het team, niet nadat ik zo hard gewerkt heb om erin te komen. Josh vertrekt zelf maar uit het team.

Ik Haat Je #Netties2017Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu