Bab Limapuluhsatu .

845 52 4
                                    

Zainur menghempas hand bagnya di atas meja sekuat hati sebelum menghempas badannya pula ke atas katil . Dia menghela nafas perlahan . Stress .

Satu per satu adengan Harriz dan Erisa berlayar di mindanya . Bodoh aku kena tipu ! Arghhhh sial kau Harriz ! Kau bagi aku fuckfakehope . Kau memang sundal Erisa ! Stress argh ! Dengan permintaan mama and papa lagi ! Arghhh !!!

Habis bantal bantal berterabur di atas lantai . Rambutnya sudah lama serabai serupa orang gila yang lari dari hospital Tanjung Rambutan je aku tengok .

" Arghhhhhhh " Jerit Zainur stress .

' Tok Tok Tok '

" Manjaa , why ? Kenapa menjerit ? Ada apa dalam bilik tu ? " Soal Puan Zaireen , mama kepada Zainur atau di kenali sebagai Datin Zaireen .

" Uh ? Nothing , mama . Im okay . Dont worry . Just a cute spider on my table . " Jawab Zainur . Ton suara di lembutkan .

" Ouhh . Ingatkan apalah tadi . Buad mama terkejut je . " Terdengar Puan Zaireen menghela nafas lega . Ingatkan ada gajah masuk tadi . Yelah puteri tunggalnya ini sangat bencikan gajah kerana belalai gajah yang panjang itu .

Zainur mencapai remote tv dan membuka channel 393 . Eh Scarlet Heart la hari ni omg husbandkuu , Byun Baekhyun !! Zainur terlompat lompat di atas katil apabila muka Baekhyun keluar . Macam monyet ! Kalau roboh katil tu , aku tak tahu eh , No .

' She Got Me , Gone Crazy ~ ' Uphone Zainur berbunyi menandakan satu panggilan masuk . Zainur memandang geram telefonnya .

" Lahanat manalah call aku time time gini ei aku baru nak release tention dengan Baekhyun aku ni ei memang nak kena maki orang ni . " Zainur membebel sendirian . Telefon di capai , dia melihat screen telefonnya .

' Harriz Fyyad 💌💯 '

Zainur terdiam . Pahal mamat ni call ? Ha nak cakap pasal dia dah getback dengan Erisalah ni . Ei semaklah semak adumak . Mampos kau ah . Zainur mencampak Uphonenya di atas katil dan sambung melihat cerita kegemarannya . 

Zainur tersenyum apabila panggilan tersebut mati . Beberapa saat kemudian , telefonnya kembali berbunyi . Senyuman dia mati . Dia membiarkan lagi . Kali ketiga telefonnya berbunyi , Zainur mendegus dan mencapai telefon itu .

' She Got Me , Gone Cra-  '

" Memekak ah ! Haa ini baru best . Senang aku nak focus kat Baekhyun . Duduk sini diam diam ya , sayang . Mama tengok papa awak tengah berlakon hehe . " Dia mematikan telefonnya dan meletakkan di atas meja lampu . Gila bercakap dengan telefon .

###

" B , Atul , Wawa , Fara , Malam ni jangan keluar tau . Ada tetamu nak datang . Pakai cantik cantik sikit . " Kata Puan Salwa ketika mereka sedang menikmati minum petang di gazebo rumah .

" Haa ? Siapa pulak nak datang ? " Tanya B . Dahinya berkerut memikirkan siapakah tetamu itu .

" Adalah . Pakai cantik cantik tau . Diaorang dinner kat rumah kita . " Jawab Puan Salwa . Orang tanya lain , dia jawab lain .

" Yelah mama . "

" Tapi siapa nak datang , ma ? " Tanya Atul pula . Puan Salwa menahan geram .

" Kan mama kata rahsia . Nanti korang tahulah . Ei . " Encik Zafran ketawa kecil .

" Mama masak apa nanti ? " Fara menghirup sedikit air tehnya .

" Hm mama pon tak tahu lagi . Kenapa tanya ? Ada niat nak tolong ke ? Baguslah kalau nak tolong . " Cepat cepat Fara mengeleng .

Cinta Si Kembar . Where stories live. Discover now