Bab Lapanpuluhtiga .

794 50 9
                                    

Hari ini adalah hari sabtu iaitu hari minggu . Gadis kembar itu merancang untuk pergi berjoging . Jadi , pagi pagi lagi empat gadis kembar itu telah bersiap berpakaian sukan untuk berjoging di taman berdekatan . Makin gemok , jadi kita kena berjoging untuk kurus . Katanyalah . Kita tengok jelah kurus ke tak . Yelah jogingnya hari ini je , esok esok reader semua tengok diaorang akan berbongkang atas katil je .

Sedang mereka memakai kasut , tiba tiba sebuah kereta masuk ke perkarangan rumah mereka . Mata kembar itu tekun melihat kereta tersebut . Laa siapa pulak buang tebiat datang pagi pagi ni ? Sawan apa datang rumah orang pukul 7 pagi ?

" Annyeong ! " Jejaka tersebut keluar dari kereta dengan lengkap berpakaian sukan . Raykal . Wawa dan Atul menahan ketawa . Ini mesti kes B yang buad . B tersengih sambil membuad peace apabila ternampak pandangan Wawa dan Atul jatuh padanya .

Fara menjeling . " Waalaikumusalam . Apa datang rumah orang pagi pagi ? Tahu tak orang nak tidur . "

Raykal tersengih macam kerang busuk . Malu doh kena perli . " Assalamualaikum . Hehehe sorry . Err .. awak tidur ke ? Bukan nak pergi joging ? " Soal Raykal lurus bendul .

Fara memandang tiga orang kakaknya tajam . " Siapa punya kerja ni ? Siapa bagitahu plus ajak malaun ni datang ? "

" Err .. diaorang tak salah . Diaorang tak suruh saya datang pun . Saya .. yang datang sendiri . " Raykal mencelah .

B , Atul dan Wawa segera bergerak ke kereta . Duduk dengan diaorang kang tak lama lagi kantoi pada Fara siapa yang mengajak Raykal berjoging sama .

Dia telah di beri amaran oleh B jangan bagitahu Fara tentang dia yang mengajak Raykal berjoging sama . Kalau kantoi , Raykal akan di denda belanja sepuluh botol air starbuck untuk seorang . Bermaksud B sepuluh , Atul sepuluh , Wawa sepuluh dan Fara juga sepuluh . Empat puluh botol sekali gus . Mampos pokai aku lepas ni , bisik Rayal . Mereka mahu buad apa dengan air banyak banyak itu pun tak tahu . Membazir aje kerjanya ish ish . No excuse .

" Habis tu ? Mana awak tahu kitaorang nak pergi joging ? " Soalan maut Fara .

" Ka .. kan korang ada cakap .. cakap kat group .. semalam . Tak ingat ? " Fara mengerutkan dahi . Ouh ada eh ?

Fara menjulingkan mata . " Uh whatever . " Fara terus berjalan ke arah kereta kakak kakaknya .

Fara membuka pintu . Pintu telah di kunci oleh B . Asal tak boleh ? Fara mengetuk tingkap . " Woi bukak pintu ! "

B , Atul dan Wawa mengeleng serentak . Dia menunjukkan kereta Raykal pada Fara sambil tersengih . Fara membuntangkan mata . Dia mengeleng tak mahu .

B , Atul dan Wawa menjelirkan lidah . Mereka melambaikan tangan sebelum B mengerakkan kereta keluar dari perkarangan rumah .

" Hoiiiiiii !!! " Fara menjerit kuat .

Puan Salwa yang sedang membuad sarapan di dapur terkejut . Ini mesti kes budak budak tu bergaduh . Suka hati koranglah . Encik Zafran yang masih lagi tidur terkejut juga sehingga terjatuh dari katil . Aduhhh tarzan manalah yang jerit terpekik terlolong pagi pagi ni ? Tak tahu ke orang nak tidur kan hari minggu hari ni ish . Kacau je .

Fara berpusing . Raykal tersengih sambil membuad muka comel . Muka Fara monyok . Aghshshahshab . Tengok korang aku kerjakan nanti .

" Can i ? " Raykal membukakan pintu kerets untuk Fara . Fara mendengus sebelum masuk ke dalan perut kereta . Raykal tersenyum . Oh yes !

###

Taman .

" We are here ! " Raykal membukakkan pintu untuk Fara .

Cinta Si Kembar . Where stories live. Discover now