Bab Empatpuluhenam .

930 53 5
                                    

" Guys , papa kata Atul kejap lagi dah boleh keluar ward so siap siap untuk balik . " Kata B ketika mereka semua sedang duduk di ruang tamu .

" Really ? Yeay Atul dah boleh balik . Afran , auntie Atul dah nak balik . " Kata Ecah gembira . Di cium pipi anaknya bertalu talu . Afran mengekek ketawa kegelian .

" Maa .. maa .. mamaa .. tiee Tull ? Where she go ? Afran .. meisss her " Tanya si kecil itu pelat .

Fariq ketawa . " Auntie Atul is sick , baby . She will come here . I swear . Dont worry ok ? "

" Butt .. i .. Afran want Tie Tul now !! " Ecah mencubit manja pipi gebu Afran . Eii comel sangat ! Semua ketawa melihat telatah Afran yang memeluk tubuhnya dan muka di masamkan .

" Afran , what have Pak Uda told to you last night ? Did you forget hm ? " Sampuk Rayyan .

" No !! Im not forget about it !! " Jerit si kecil itu . Rayyan ketawa kecil .

" Okay okay . That my boy . Come . " Rayyan mendepakan tangannya . Cepat cepat Afran turun dari pangku Ecah dan berlari ke arah Rayyan . Wawa tersenyum melihat hubungan Rayyan dan Afran yang akrab .

" Hey heyy . Dia anak sedara aku . " Kata Rayzif . Dia menarik Afran duduk di pangkuannya . Rayyan mendecit .

" So , guys tak lama result keluar . Korang nak buad apa ? " Tanya Fariq . Tangannya memeluk pinggang Ecah . Ceh takut sangat Ecah tinggalkan dia . Sepak nak ?

" Hm ~ jap fikir . " Balas Khiril .

" Kitaorang nak sambung belajar kat Korea ! " Balas Zainur excited .

" Tak habis habis Korea . " Harriz menjeling .

" Heh suka hati aku arh . Kau pahal ? " Haa gaduh lagi .

" Oh really ? Korea ? Wow . Siapa lagi nak sambung belajar kat Korea ? " Tanya Ecah excited . Harap diaorang dapat belajar dekat dekat dengan tempat kitaorang .

" Kitaorang ni . Minah minah kembar tu pon sama . " Ecah memandang gadis kembar itu meminta kepastian . B dan Fara mengangguk .

" Thats means korang ni kpopperslah ? Wahhh B , Atul , Wawa dengan Fara lagi untung da-- "

" Ecah unnie ! Unnie nak air apa apa tak ? Ke nak makan apa apa ? B boleh sediakan ? " B segera menukar topik apabila ternampak perubahan muka Wawa dan dapat menangkap perbualan Ecah .

Ecah mengerutkan dahi . Dah kenapa budak ni ? Alphaha SquekSquad terpinga pinga . Apa yang unnie nak cakap ? Seboklah B ni aish .

B memberi isyarat mata pada adik adiknya dan para jejaka si kembar . Fariq yang perasan akan hal itu dan dapat menangkap melalui pandangan mata masing masing segera menarik Ecah lebih dekat dengannya .

" Apa yang unnie nak cakap ? " Kata PrincessSquad serentak .

PrinceSquad hanya diam menunggu Ecah menyambung ayatnya kembali . Mereka juga tertanya tanya .

" Wawa naik dulu . " Wawa segera berlari naik ke bilik . Pintu bilik di hempas . Ecah terkejut . Eh boleh roboh rumah ni .

" Hm unnie .. err Aleya laparlah apa kata unnie tolong masakkan untuk kitaorang kali ni ? Hm , kitaorang dah lapar ni kan kan kan ? Ha cepatlah unnie . " Fara menolong Aleya menolak badan Ecah ke ruang dapur . Mereka berdua menghembus nafas lega . Ecah blur tetapi dia hanya mengikut Fara dan Aleya ke dapur . Yelah dah kena tolak mestilah nak tak nak kena ikut en .

Sejurus menghantar Ecah ke dapur , mereka berdua bergegas naik ke bilik diikuti oleh B dan PrincessSquad . Nasib baik Ecah tak terlepas cakap !

PrinceSquad terpinga pinga . Eh kalau korang naik bilik .. kitaorang nak buad apa ni ?

Jejaka kembar itu hanya memandang langkah PrincessSquad sehingga bayangan mereka hilang . Mereka berempat mengeluh . Aih .

" Jom kita mandi kolam ? Rayziq , Rayzif , Rayyan and Raykal jom ? " Ajak Farriz riang . Kanak kanak ribena betul .

" Jom ! " Semua excited .

" Untel ! Afran na oin too ! " ( Uncle , Afran Wanna Join Too ) . Afran berlari terkedek kedek ke arah mereka semua .

" Wanna join too ? Ok come here . Hurry up ! " Nadzril mendukung tubuh kecil Afran dan berlalu ke kolam . Wow Nadzril dah boleh jadi ayah ni . Sweet !

###

" Weh , Wa kau kenapa ? " Tanya Nadia . Dia duduk di atas tilam . Telefon di capai .

" Hm ? Tak ada apa . Aku penat je . " Jawab Wawa perlahan . Dia berpura pura tekun membaca novel .

" Iye ke ni ? "

" Hm ye . "

" Eh weh apa yang unnie nak cakap tadi ek ? Pasal korang ? Apa eh ? " Tanya Zainur .

" Hm tak ada apa apalah . " Jawab B cepat .

" Aku macam ada rasa something .. " Zainur mengecilkan mata memandang B . B membuad muka bodoh . Apa ?

" Korang tak ada rahsiakan apa apa kan ? " Kata Fatin pula . Muka kembar itu di tenung satu satu .

" Rahsiakan apa pulak ? " Fara pura pura bosan mendengar . Harap diaorang tak syak apa apa .

" Apa apa jelah . Hm maybe pasal relationship korang dengan si kembar korea tu ke ? " Sampuk Ezzah pulak .

" Betul . Tak ada apa apa . Percayalah . Kalau tak percaya , korang boleh tanya mama nanti . Dah ah aku nak mandi dari layan soalan korang yang tah pape ni , buad semak otak je . " Wawa mencapai tuala dan terus masuk ke dalam bilik mandi .

" Aku syak dia bendera merah ni . " Mereka semua mengangguk setuju dengan kata kata Aina .

###

' I have a pen . I have a apple . Apple pen . I have a pen . I have a pineapple . Pineapple pen . ' Lagu tak boleh blah der . HAHA .

" Idayu !! Your fon is ringing now ! " Jerit seorang gadis yang sedang menonton bollywood sambil makan keropok .

" Yaa im coming ! " Idayu mengelap tangannya dahulu sebelum mengangkat telefon . Unknown number . Eh siapa ni ?

" Hello . Assalamualaikum . " Sapa Idayu lembut .

Pemanggil di sebelah telah goyah lutut . Lembutnya suara dia .

" Hello ? Anyone ? " Sapa Idayu lagi apabila salamnya tidak bersambut .

' Uh ? Haa ouh hello . Waalaikumusalam . Cik Idayu ? ' Idayu mengerutkan dahi . Macam mana dia tahu nama aku ni ? Stalker ke ?!

" Ye saya Idayu . Macam mana awak tahu nama saya ? Siapa awak ni ? Mana awak dapat number saya ? " Tanya Idayu bertalu talu .

' Wowowow rilek , Cik Idayu . Ciklah yang bagitahu nama cik , bagi number cik kat saya . Cik tak ingat ? Ke cik tak kenal saya ? Haiqal . Ingat tak ? Kita dah dua kali jumpa . '

Haiqal ? Siapa eh ? Macam kenal . Idayu berfikir sejenak . Ouh Haiqal !

" Ouh ya ya Haiqal ! Yes im remember you . Zoo and beach , right ? Saya langgar awak dan awak langgar saya . " Kata Idayu sambil ketawa kecil . Kejadian perlanggar mereka berdua berlegar di minda .

' Yaa . Saya ingat Cik Idayu dah lupakan saya ... ' Balas Haiqal sayu . Eleh kau aku sepak kang esok kat sekolah padan muka . Ekekekeke .

" Hm ? Hahaha tak adalah . Mana ada lupa . Saya cuma loading sekejap . Awak sentiasa dalam fikiran saya . Eh chiya chiya hiks . Hm by the way , panggil Idayu jelah cik tak payah formal sangat . " Idayu membuad pickup line . Ha makin gilalah Haiqal ni jawabnya .

' Wahhhh tak sangka pulak saya sentiasa dalam fikiran awakk . Saya ingat saya sorang je yang asyik fikirkan tentang awak . Rupanya awak pon sama . Sweetnya auwm . '

" Hm eh awak ni . Malu saya . Ehehehe . Awak , saya ada kerja ni nanti saya call awak pula ya ? Bye . Assalamualaikum . " Idayu mematikan telefonnya selepas Haiqal menjawab salam . Mukanya merah !

" Eh Idayu , asal muka kau merah ? Siapa call ? " Tanya gadis tadi .

" Uh ? Haa tak .. tak ada apa apalah , Nis . Kawan lama aku je . Hehe . " Sorok Idayu . Anis mengangguk . Malas soal banyak banyak .

Cinta Si Kembar . Where stories live. Discover now