Hari ini adalah hari yang dinanti nantikan . Hari yang cukup mendebarkan kepada 4 pasang mempelai . Hari pernikahan para si kembar . Finally !
Berpusu pusu tetamu memasuki ruangan rumah banglo milik Encik Zafran dan keluarga . Para tetamu yang datang terdiri daripada ahli keluarga belah perempuan dan lelaki . Tak lupa juga ahli keluarga Alphaha SquekSquad yang juga turut dijemput hadir bersama keluarga mereka masing masing , atuk nenek sedara mara semua dijemput . Alphaha SquekSquadnya sendiri pula ? Yakin , tak payah jemput pun diaorang akan datang punyalah !
PrincessTwins duduk bersimpuh atas kusyen tebal berwarna putih . Puan Salwa duduk di sebelah kanan B dan Puan Rayna sebelah kiri Fara . Manakala Wawa dan Atul duduk diantara B dan Fara . PrincessSquad pula duduk berkumpulan di belakang kembar itu . PrincessTwins mula gemuruh menunggu ketibaan pengantin lelaki dan tok kadi .
" Assalamualaikum . " Tegur satu suara gurau . Semua mata memandang ke arah pintu masjid . Oh tok kadi dah sampai .
" Mana pengantin lelaki ? " Soalnya apabila selamat duduk atas kusyen khas untuknya .
" Belum sampai , tok . " Jawab Encik Danny .
" Lambat lagi ke ? Lepas ni saya ada nak nikahkan orang lagi ni . "
" Ka .. kami dah sam .. Sampai , tok ! " PrinceTwins bersama PrinceSquad menyergah . Mereka berpeluh . Apa jadi ni ?
" Oh bini aku hulk mak kau hijo ! " Latah tok kadi .
Bergema masjid itu dengan ketawa .
" Erkk hm ehem . Kenapa kamu semua lambat ni ? Dah sini duduk . " Arah tok kadi tadi .
" Maafkan saya , tok . Kami kena kejar dengan kucing comel eh gila tadi . " Jawab Rayyan .
Tok kadi memandang Rayyan pelik .
" Kucing ? "
Rayyan mengangguk . " yee . Kucing yang meow meowww tu . "
" Kenapa kamu lari dari dia ? Dia nak gigit kamu ke ? "
" Tak . Dia nak mengesel dengan saya . Saya larilah . Tak sangka dia kejar saya sampai ke taman sebelah . Mungkin dia nak lumba siapa paling laju kot . " Tok kadi tercengang .
" Habis tu macam mana kamu boleh lepas ? "
" Harriz selamatkan saya . Dia dukung saya cara bridal style . So , kucing tu tak dapat saya . " Jawab Rayyan selamba .
" Kenapa tok tanya saya ni ? Bila nak mula ? " soal Rayyan .
" ha . Haa jom . Jom mula . Ha siapa nak mula dulu ? "
" Ikut giliran yang lahir dulu didahulukanlah . " Ujar Rayzif .
" Aikk asal pula ?! Yang muda dululah ! " Bantah Rayziq keras . Peluh yang merenik didahi dikesat kasar . Gemuruh tak dapat dikawal !
" Yelah sebab kau abang ! "
" Ah tak ada tak ada . Kali ni kita guna turn yang muda didahulukan . Raykal dulu ! " Rayziq menunding jari ke arah Raykal .
Raykal tersentak . " Eh kenapa aku pula ?! Kaulah . Kaukan abang sulung ! " Raykal menunding ke arah Rayziq pula .
Kepala para tetamu dari memandang Raykal beralih ke arah Rayziq pula . Menjadi penonton setia pergaduhan para pengantin hari ini .
" Eh ak- "
" Ah apa ni ?! Biar appa jelah yang akad nikah . Kecoh sangat siapa dulu siapa dulu ! " Sampuk Encik Danny , dia bangun lalu bercekak pinggang memandang anak anak lelakinya .
YOU ARE READING
Cinta Si Kembar .
Roman d'amourBudi Yang Ditabur Ketika Susah Bukanlah Kosong Semata . Ianya Perlu Di Balas Semula Dengan Satu Perjanjian Yang Telah Dipersetujui Oleh Mereka Suatu Ketika Dulu Sebelum Anak Anak Masih Didalam Rahim Ibu Lagi . Akibat Budi , Anak Anak Terpaksa Mengor...