Daripada pukul 9 pagi lagi mereka semua sudah bersiap untuk keluar . Terlalu excited mahu menjelajah bumi Langkawi ini walaupun ada di antara mereka sudah beberapa kali menjejakkan kaki di sini .
Memandang semalam mereka hanya meninjau kawasan yang berada berdekatan sini saja , jadi hari ini mereka sememangnya decided untuk keluar awal .
Pada awalnya mengikut perancangan , petang semalam mereka mahu berjalan jalan di bandar besar Pulau Langkawi ini tetapi kerana Afran asyik merengek , mereka terpaksa batalkan rancangan dan balik ke challet masing masing untuk berehat . Mungkin Afran belum selesa lagi di tempat baharu . Sama seperti dia menjejakan kaki di Malaysia dahulu .
' Tok tok tok . '
" Girls , dah siap belum ? Nuna dengan hyung dah tunggu tu . " Panggil Haiqal .
" Lambat betul korang siap eh oh lupa kalau dah perempuan tu tetap perempuan . " Tegur Haiqal apabila mereka membuka pintu .
PrincessSquad memandang Haiqal tajam . Cepat cepat Haiqal lari pergi ke tempat mereka berkumpul . Kang ada jugak aku kena makan dengan minah minah ni kang . Ish seram .
" Semua dah ada ? Jomlah gerak sekarang . Teksi yang unnie tempah dah sampai . " Kata Ecah . Mereka semua menganggukan kepala . Ikut je .
" Kita nak pergi mana ni , unnie ? Tak nak breakfast dulu ke ? Kitaorang lapar ni . " Soal Fatin ketika mereka sedang berjalan menuju ke teksi .
" Hmm okay kita pergi breakfast dulu . Lepas tu baru kita decided nak pergi mana , okay ? " Mereka bersorak . Yey dah makan . Lapar ni . Memasing kebulur . Ecah dan Fariq mengeleng kepala melihat telatah mereka . PrinceSquad memandang pelik . Oh betullah girls dengan makanan tak boleh di pisahkan .
Mereka terus masuk ke dalam teksi masing masing . Teksi mula bergerak ke tempat yang di suruh oleh Ecah . Mereka tak mahu makan di cafe resort itu . Katanya mahu breakfast kat luar nanti boleh terus bersiar siar sekali senang .
###
" Wahhhhh daebakkkk !! Yum yum sedapnya menu breakfast kat sini ! " Jerit Zainur excited .
" Oi slow sikit . Jangan tunjuk jakun sangat eh orang tengok tahu tak ? Malu sikit . " Marah Nadia . Zainur bukan tahu malu . Dia yang menanggung malu dapat kawan jakun macam ini padahal bukan tak pernah makan , hari hari kot makan kat rumah . Menunya sama je .
" Alaaa aku excited jee . Tu pon salah . " Balas Zainur . Bibirnya memuncung . Ha muncung muncung aku sangkut hanger baju kang . Macam itik !
" Kalau excited pon tak payah beria sampai macam tu . Malu tahu tak orang tengok . Kalau tahu menjerit tapi tak tengok kiri kanan . Aku yang malu tadi kau menjerit diaorang tengok aku . " Balas Nadia pulak .
" Ha dah tu ? Padan muka kau . Biar ah aku nak menjerit . Yang malu kau bukan aku . " Nadia mengetap gigi . Budak ini ....
" Woi apa ni ? Makan cepat sikit ah . Orang lain dah nak siap korang boleh bergaduh pulak . " Tegur Saufi .
" Diamlah kau ! " Marah Zainur dan Nadia serentak . Muka Saufi di jeling .
Saufi terkedu . Aik ? Aku tegur je . Aku yang kena marah ? Apa ni ?
" Makanlah . Berangan je . " Aina menegur Saufi pula .
Saufi mencebik sebelum menghabiskan sisa makanannya yang terhenti tadi . Semua marah . Sampai hati .
" So unnie ,oppa lepas ni kita pergi mana ? " Soal Wawa excited tetapi excitednya sekejap saja selepas terpandangkan mata Rayyan yang merenungnya tajam , terus tertunduk dia memandang bawah .
" Kalau mengikut jam sekarang , rasa rasanya cable car dah bukak ke belum ? Dahkan ? Jom kita pergi naik cable car . Nak ? " Soal Fariq .
Mata Alphaha SquekSquad terus bercahaya . " NAKKKKK !! " Jerit mereka serentak . Kuat .
Ecah terus membulatkan mata dan menyuruh mereka diam . Banyak mata memandang mereka .
Mereka semua tersengih malu . Dan mengucapkan sorry . Malu tho .
" So ? Lets go ? " Rayziq mengajak jalan .
" Lets go !! " Sahut mereka semua termasuk Ecah dan Fariq . Si kecil Afran juga tidak mahu melepaskan peluang untuk melompat gembira walaupun tak tahu menahu apa apa .
###
Mereka semua pergi membeli tiket untuk menaiki cable car . Nasib baik hari ini tidak ramai orang jadi tak adalah mereka terpaksa berasak dan beratur panjang untuk menunggu giliran .
" Yeyy cable car we' re coming !!! " Jerit Harriz dan Izham .
Nadzril mengetuk kepala mereka berdua . " Adoi ! Sakitlah ! " Harriz dan Izham mengaduh .
" Hah tulah memekak lagi . Tak tahu malu eh orang tengok cuba korang tengok keliling korang . " Harriz dan Izham memandang sekeliling . Tiba tiba muka mereka merah dan tersengih malu .
Banyak mata mata pengunjung memandang ke arah mereka berdua akibat jeritan excited tak berapa nak sedap mereka itu . PrinceSquad yang lain ketawa melihat reaksi muka Harriz dan Izham itu .
Tak lama selepas itu PrincessSquad bersama Ecah , Fariq dan Afran sampai di tempat mereka berkumpul .
" Dah jom naik sana . Yeay cable car ! " Ucap PrincessSquad . Mereka berjalan ke arah di mana tempat untuk menaiki cable car .
Baru mereka semua mahu menjejakkan kaki ke dalam cable car tiba tiba PrinceSquad kecuali kembar Ray itu menjerit .
" Yang korang ni pahal ? Terkepit kepit ? Ei cepatlah masuk ! " Marah PrincessSquad .
" Tak nakk !!!! Takut !! Seram !! Mamaa nak balik !!!! " Jerit mereka lagi sampai berpelukkan antara satu sama lain . Gosh what going on ? Aku kawan dengan gay ke ?
" Oh my god guys . Apa korang ni ? Lelaki ? Takut ? Menangis ? Menjerit macam perempuan ? Eiw what is this ? Kitaorang yang girls ni pon berani nak naik . " Kata Wawa . PrincessSquad mengangguk .
Beberapa orang yang berada di situ melihat mereka sambil menahan ketawa .
Ecah , Fariq dan kembar Ray itu sudah berdekah ketawa melihat mereka . Afran yang tidak tahu apa apa pon join sekali ketawa .
" Tak nak . Tak nak naik . Korang jelah naik . Takut !! " PrincessSquad geram . Mamat mamat ni kan ... ada jugak mati aku tolak kau jatuh bawah kang !
" ah tak ada tak ada . Girls , tarik diaorang ! " Arah Ezzah dan Fatin . Gadis kembar itu terus duduk di bangku di dalam cable car itu sambil memerhatikan mereka .
Ezzah menarik Izham . Fatin menarik Farrizn. Zainur menarik Harriz . Nadia menarik Nadzril . Saufi di tarik Aina . Idayu menarik Haiqal . Haiqal menarik Afiq sekali agar mengikut mereka masuk . Alif di tarik Izham . Akil di tarik Farriz dan Adib di tarik Harriz . Masing masing main tarik menarik dan akhirnya sepenuh kekuatan PrincessSquad menang . Yeay !
" Oh mama maafkan salah saya !!!!! " Jerit PrinceSquad sambil memeluk tiang . Mata di pejam . Muka tak payah cakapla macam orang melalak nak beranak ada jugak . Bayangkan satu tiang , peluk ramai ramai . Pft bkn peluk tiang tapi peluk member masing masing .
PrincessSquad menjeling . Gedik . Eii sakai je semua . Fara duduk di sebelah Raykal , Rayziq sebelah B dan Rayzif sebelah Atul . Wawa duduk bersama sama PrincessSquad .
Beberapa minit kemudian akhirnya mereka berhenti . Mereka semua turun dari cable car .
PrinceSquad terlebih dahulu lari keluar dari cable car itu . Muka pucat . Ada yang nak muntah . Eiw lembik masing masing . PrincessSquad membuad muka annoying .
" Eleh macam ini lelaki ? Eiw tak layak di buad suami . " Ejek PrincessSquad .
PrinceSquad hanya buad bodoh . Tak ada tenaga nak lawan . Gayat sangat tadi . Ya Allah rasa macam nak mati do tadi . Aku dahlah banyak dosa . Kang mati tak sempat taubat sia sia je . Dahlah tak kahwin lagi aduh . Haa tau pon banyak dosa bukan tahu nak pergi taubat sekarang .
YOU ARE READING
Cinta Si Kembar .
RomanceBudi Yang Ditabur Ketika Susah Bukanlah Kosong Semata . Ianya Perlu Di Balas Semula Dengan Satu Perjanjian Yang Telah Dipersetujui Oleh Mereka Suatu Ketika Dulu Sebelum Anak Anak Masih Didalam Rahim Ibu Lagi . Akibat Budi , Anak Anak Terpaksa Mengor...