79. Význam mena :)

3.5K 313 38
                                    

Nasledujúce ráno bolo niečím zvláštne. Neviem, to vysvetliť, ale cítila som, že je iné ako všetky ostatné. Vstala som pomerne neskoro, ak nerátam ranné prebudenie, keď mi zdravotná sestra merala tlak, pulz a teplotu. Potrebovala som totiž dospať tie hodiny, ktoré som strávila nad Lukášovým denníkom.

"Už si konečne hore?"

Oslovilo ma akési dievča, ktoré ležalo na vedľajšej posteli. Vyzerá to tak, že pokým som spala, tak tu stihli hospitalizovať novú pacientku. Veľmi som z tejto informácie nebola nadšená, keďže som si tú samotu naozaj vychutnávala. A práve som o ňu nadobro prišla.

"Áno."

Priznám sa. Moje otvorené oči by ju totiž asi len ťažko oklamali, že spím.

"Ja som Dominika a ty si kto?"

Predstavila sa mi a hneď si ku mne prisadla. No ďakujem pekne. Je tu len chvíľu a už mi zaberá môj osobný priestor.

"Martina."

Prezradím jej svoje ctené meno. Čo hneď rozpútalo medzi nami rozhovor.

"To je skvelé meno. Vždy som sa tak chcela volať."

Neviem, čo na tom mene bolo úžasné. Mne vždy prišlo až príliš obyčajné.

"To je super."

Poviem i keď tým nie som ohúrená. Veď je to len meno, nič viac.

"Lenže mojim rodičom sa asi nepáčilo. Vieš o tom, že tvoje meno pochádza zo slova Martinus, čo vlastne znamená, bojovný?"

Nie neviem, ale doteraz som bola aj rada, že neviem o fakte, že moje meno pochádza zo slova, ktoré momentálne nosí aj známe kníhkupectvo. Myslím, že bez tejto informácie by som sa v živote obišla.

"To je super."

Zopakujem svoju predošlú reakciu, keďže momentálne som až príliš lenivá a na vymýšľanie nových viet.

"Počkaj! Nájdem ti význam tvojho meno na internete."

Vybrala si z batoha mobil a hneď začala googliť. Načo mi to je? To si naozaj myslí, že pár riadkov bude vystihovať všetky Martiny na Slovensku? To je až taká naivná?

"Žena menom Martina, je výzorovo krehké žieňa, ale v skutočnosti je to veľká bojovníčka, ktorá sa nikdy v živote nevzdáva. Nevešia hlavu v ťažkých životných situáciách, neuteká pred problémami, alebo sa neschováva za niekoho druhého. Je perfekcionistka a veľmi zodpovedná osoba, ktorá musí mať všetko spravené na sto percent, podľa jej predstáv. Ak jej dáte riešiť hlavolam, tak nad tým bude sedieť do vtedy kým to nevyrieši. Máva tyranské spôsoby a je panovačná k svojmu okoliu, hoci nikomu nechce ublížiť. Ku priateľom a rodine sa správa stále s rešpektom a za všetkými jej činmi hľadajte, len tie najlepšie úmysly. Má v sebe množstvo energie, ktorú by mohla predávať..."

Začala čítať text z nejakej stránky, ktorý ma vôbec nezaujímal. Nechápem, čo ju to napadlo. Spomenula som si na Lukása. Áno, znova. Vždy mi ho totiž niečo pripomenie a tentokrát to bolo toto. Pamätám si, že raz vyhľadal moje znamenie. V ňom som bola vykreslená, ako to najhoršie dievča na svete. Lenže, on tomu neuveril. Zostal so mnou, nebol naivný, neveril vetám, ktoré si vymýšľajú obyčajní ľudia.

"Je to veľmi zaujímavé, že áno?"

"Priveľmi."

Zaklamala som. Občas nehovorím pravdu. Keď som videla, že akú má z toho radosť, tak som ju naozaj nechcela prerušiť.

Nezamiluj sa do idiotaWhere stories live. Discover now