Keesokan Harinya Di Waktu Pagi
Jisoo: Lisa, bangun dah pagi. Kau nak pergi sekolah tak ni?
Lisa: Emm nak bangun lah ni
Lisa menggeliat dan terus mencapai tualanya untuk mandi. Rosè sedang menyediakan sarapan di dapur.
Setelah semua orang siap, mereka bersarapan sebelum pergi ke sekolah.
Rosè:Sekolah mula pukul berapa?
Jennie: Pukul 7:30,sekarang ni baru pukul 7:00, lagi 15 minit kita gerak
>>>>>>≥>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Di Sekolah
Jennie: Kita nak kena pergi pejabat dulu kan?
Lisa: Ha'ah, harap-harap kelas sama
Jisoo & Rosè: Aku pun
Mereka pergi ke pejabat untuk berjumpa dengan homeroom teacher mereka. Mereka ditempatkan di kelas yang sama iaitu kelas BLACK.
Di Kelas Black
LE: Wei, aku dengar ada budak baru nak masuk kelas ni
Jimin: Seriously? lama sia takde budak baru masuk
Hani: Ceh kau sekolah kat sini pun tak sampai setahun. Kita kan budak baru yang last
Jimin: Yeke weh? Aku tak tahu pun
Yuna: Siapa lah agaknya budak baru, tu tak sabarnya
Kemudian pintu kelas mereka dikuak. Homeroom teacher mereka Cikgu Kai masuk ke dalam kelas.
C.Kai: Saya nak bagitau yang kelas kita ni akan menerima 4 orang pelajar baru, yang baru sahaja berpindah ke sini. Jadi kamu semua layan mereka baik-baik ya
All: Baik cikgu
C.Kai: Okay kalau macam tu, pelajar yang di luar boleh masuk ke dalam
Jisoo, Jennie, Rosè, dan Lisa masuk ke dalam kelas dengan senyuman yang manis. Ramai pelajar lelaki terpikat melihat mereka.
C.Kai: Okay sekarang kamu semua boleh memperkenalkan diri masing-masing
Jisoo: Hai saya Kim Jisoo berasal dari Seoul.4 tahun duduk kat Busan dan berpindah ke sini semula. Panggil Jisoo sahaja
Jennie: Hai nama saya Jennie Kim. Berasal dari Seoul. Jangan salah faham nama saya, ni memang real name. Saya dulu duduk di New Zealand dan sekarang ni berpindah balik di Korea.
Rosè: Hai nama saya Roseannè Park. Nama Korea Park Chaeyoung. Boleh panggil Rosè atau Chaeyoung. Saya lahir di New Zealand dan menetap di Australia. Baru berpindah ke Korea 2 tahun lepas. Selamat berkenalan
Lisa: Hai nama saya Lalisa Manoban. Panggil Lisa. Berasal dari Thailand. Dah tujuh tahun menetap kat sini. Selamat berkenalan.
C.Kai: Okay kamu semua boleh duduk di meja di belakang sana. Hari ini saya akan menyambung pelajaran yang lepas iaitu....
Mereka berempat berjalan ke meja belakang dan mengambil tempat masing-masing. Ramai pelajar lelaki memerhatikan mereka.
Selepas sahaja homeroom teacher keluar. Semua pelajar di dalam kelas buat kerja masing-masing. Ada yang makan, tidur, main kejar-kejar pun ada.
Empat orang pelajar perempuan pergi ke arah Jisoo, Jennie,Rosè dan Lisa.
Hani: Hai saya Hani, yang ni LE, Yuna dan Jimin. Selamat berkenalan.
BP:Selamat berkenalan
Yuna:Korangkan yang baru pindah rumah dekat apartment Mount tu kan?
Rosè: Kitaorang lah tu
Yuna: Kitaorang ni jiran depan rumah korang, semalam ternampak korang, tapi tak sempat nak tegur. Tak sangka pula satu kelas
Jisoo: Tak sangka pulak kita ni berjiran
Jimin: Bukan depan rumah kita kosong ke?
Hani: Diorang baru pindah semalam, kau mana tau. Kau keluar dengan LE semalam kan?
Jimin: Ya, betullah tu
>>>>>>>>>≥>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Di Rumah
Jisoo dan Jennie keluar sebentar untuk membeli barang dapur. Lisa pulak tengah main game sambil pakai earphone.
Rosè berada di dapur tengah membasuh pinggan.Sedang Rosè membasuh pinggan tiba-tiba dia terdengar sayup-sayup bunyi siulan. Bunyi siulan tersebut mendayu-dayu dan membuatkan Rosè berasa seram.
Cuba bayangkan bunyi whistle yang dalam lagu whistle tu tapi takde music just whistle tu je. Seramkan. Macam tu la yang Rosè dengar.
"Siapa pulak yang bersiul ni, dah la bunyi kejap ada kejap takde. Kalau bersiul macam dalam filem hindustan tu sedap jugak ni tidak, bunyi macam nak takutkan orang je ni" bisik Rosè dalam hati.
Rosè cepat-cepat membasuh pinggan dan pergi ke ruang tamu. Lisa yang tengok Rosè pucat semacam menanggalkan earphone di telinganya.
Lisa: Asal dengan kau ni? Laju je datang sini,y ang kau pucat ni kenapa?
Rosè: Aku dengar bunyi siulan
Lisa: Lah, orang bersiul je. Yang kau cuak ni dah kenapa?
Rosè: Bunyi siulan tu macam mendayu-dayu la. Seram kot, takkan lah ada orang nak bersiul malam-malam macam ni
Lisa: Fikiran kau je kot, apa tu orang panggil? Hallucination?
Rosè: Bukan lah, bunyi tu macam dekat dengan aku je
Lisa: Kau penat ni, apa kata kau tengok TV rehatkan minda kau dulu.
Rosè: Yelah kot aku penat
Rosè terus mencapai remote TV dan duduk di sebelah Lisa. Lisa kembali bermain game.
YOU ARE READING
Whistle | BLACKPINK [COMPLETE]
غموض / إثارةJisoo,Jennie,Rosè dan Lisa baru sahaja berpindah ke Apartment Mount di Seoul.Pelbagai kejadian yang menimpa mereka sejak berpindah ke Seoul.Semakin banyak misteri yang telah terungkai sejak mereka berpindah.Mereka turut diselubungi perasaan curiga. ...