TH-11

609 74 7
                                    

Pada Waktu Malam

Mereka berempat berkumpul di ruang tamu sambil menonton televisyen.

Kemudian berita 8 malam mula bersiaran. Mereka semua khusyuk untuk mendengar berita.

Setelah 30 minit akhirnya berita yang mereka tunggu-tunggu dilaporkan.

Apartment Mount sekali lagi digemparkan dengan kejadian pembunuhan bersiri.

Mangsa yang terlibat ialah Kim Taehyung,  Jeon Joongkook, Jung Hoseok, Kim Mingyu, Sam Hamilton dan William Hamilton.

Mayat Taehyung, Jungkook,
Hoseok, Mingyu dan Sam telah dipenggal kepala. Kesemua lengan dan kaki mereka telah dicantumkan di satu badan dan dipacakkan gunting di dada badan itu.

Kepala mereka ditebuk dan dicungkil matanya. Kepala-kepala tersebut dicantumkan secara menegak. Badan-badan yang lain telah dicincang sehingga hancur.

Dan penemuan mayat bayi yang dikenali sebagai William ditemui dalam keadaan yang sungguh menyayat hati.

Kepalanya telah hancur sehingga terburai isi otak. Bayi itu dikatakan tiada kaitan dengan kes pembunuhan bersiri ini. Tetapi bayi ini telah dibunuh oleh bapanya sendiri iaitu hasil daripada cap jari yang ditemui di badan bayi tersebut.

Polis kini menjalankan siasatan untuk mencari pembunuh bersiri ini tetapi tiada sebarang bukti dapat dicari. Malahan kesan cap jari tidak dapat dikesan.

Keadaan mayat-mayat itu kelihatan kemas terletak di ruang tamu tanpa sebarang darah. Kecuali penemuan bayi itu.

Polis yang berada di tempat kejadian mengatakan bahawa pembunuh ini adalah seorang yang profesional dalam bidang perubatan.

Sehingga kini siasatan akan dijalankan bagi memberkas pembunuh bersiri tersebut.

Mereka berempat tergamam melihat gambar-gambar yang disiarkan.

Rosè: Weh bukan ke ni mamat-mamat yang belasah kau dengan kayu tu?

Lisa: Betol la mamat-mamat ni. Haish tak sangka pulak aku diorang kena bunuh. Agaknya mesti diorang pergi kacau orang yang salah. Kena pulak dapat orang psiko. Memang ke lubang cacing ler dia cari.

Jisoo: Sedih la tengok baby tu. Habis hancur kepala dia. Tergamak bapak dia buat macam tu. Nasib bapak dia tu kena balik. Tapi lagi teruk la

Jennie: Boleh tahan jugak pembunuh ni. Cara dia camtumkan mayat-mayat tu memang unik. Ni mesti pakar habis ni. Habis dibersihkannya kawasan tu termasuk dengan mayat-mayat tu sekali.

Lisa: Kecuali bayi tu

Rosè: Haih kesian baby tu jadi mangsa hmm, weh jom tidur ruang tamu lagi? Best pulak tidur ramai-ramai

Jisoo: Yelah, tapi kau yang hamparkan tilam semua tu

Rosè: Okk boss

Malam itu mereka berbaring di ruang tamu. Yang lain semuanya sudah tidur kecuali Lisa sahaja yang terjaga.

Lisa P.O.V

Bila aku tengok balik muka mamat Sam ni baru aku sedar sesuatu. Dia lah mamat yang aku ikut semalam tu.

Jadi bunyi yang berdetup semalam tu bunyi dia tumbuk anak dia sampai pecah kepala.

Tapi kenapa baby tu tak menangis langsung? Mungkin sebab baby tu tidur jadi sekali tumbukan tu membuatkan dia tak sempat menangis kerana mamai dan lepas tu mati.

Whistle | BLACKPINK [COMPLETE]Where stories live. Discover now