Sabtu Pagi
Lisa bangun awal pagi kemudian terus masuk ke tandas untuk bersiap.
Selepas itu dia turun ke bawah untuk membeli sarapan untuk mereka berempat.
Dia pergi ke kedai berdekatan untuk membeli makanan.Ketika dalam perjalanan pulang ke apartment tiba-tiba kepala Lisa diketuk dengan kuat. Tapi tak cukup kuat untuk membuatkan Lisa pengsan.
Lisa menoleh ke belakang dan melihat sekumpulan lelaki memegang kayu.
Kumpulan itu adalah kumpulan lelaki yang Lisa pernah belasah ketika menyelamatkan Rosè.Lisa lantas melarikan diri kerana kumpulan lelaki tersebut membawa senjata. Kumpulan lelaki tersebut mengejar Lisa.
X: Kejar dia! Jangan bagi dia terlepas!!
Lisa melarikan diri sekuat hati. Sesampai sahaja di lobi apartment. Lisa terserempak dengan Yuna.
Yuna: Dah kenapa kau ni macam kena kejar hantu jer?
Lisa: Ada mamat-mamat pundek nak belasah aku!
Yuna: Apa?!
Yuna melihat sekumpulan lelaki datang ke arah mereka. Yuna kenal akan kesemua mamat-mamat tersebut.
X: Hoi jangan lari! Pompuan tak guna!
Yuna: Ikut aku, aku tau satu tempat selamat
Yuna menarik Lisa dan mereka berlari ke arah tangga. Mereka menuju ke tingkat 3 dan masuk ke sebuah bilik rahsia yang terletak berdekatan dengan lif.
Tiada sesiapa yang menyedari kehadiran bilik itu kerana ianya sebuah pintu rahsia. Takde siapa tau, yelah sebab rahsiakan. Kecuali Yuna dan sekarang Lisa dah tau.
Termengah-mengah mereka ketika sampai di bilik itu.
X: Wei pompuan tuh dah hilang
X4: Macam mana boleh hilang?!
X3: Aku nampak diorang lari naik tingkat tiga tapi lepas tu hilang camtu je. Aku tak dengar langsung bunyi pagar atau pintu dibuka.
X4: Haishhh tak gunaa!!
Di Bilik Rahsia
Lisa: Wow lawa gila bilik ni. Macam mana kau tau ada bilik rahsia kat sini?
Yuna: Aku terjumpa, sejak tu aku jadikan tempat ni tempat persembunyian aku.
Lisa: Tempat persembunyian?
Yuna: Tempat persembunyian aku untuk lari dari kebisingan dunia
Lisa: Ceh ayat tak boleh bla
Yuna: Hehe hah kau dah kenapa? Kau buat apa dekat diorang sampai nak belasah kau bawak kayu bagai tu?
Lisa: Hari tu mamat-mamat tu kacau Rosè kat lif. Aku nampak so aku terajang la mamat-mamat semua tu. Tak sangka pulak dendam sampai camtu sekali
Yuna: Haish ada ke patut. Dah la nak gaduh dengan pompuan pakai barang, pengecut habis.
Tiba-tiba Lisa mengaduh kesakitan.Lisa berasa kepalanya sakit teramat sangat.
Lisa: Aduhh kepala akuuh!
Yuna: Eh kau ok tak ni? Weh belakang kepala kau berdarah lah!
Yuna melihat belakang kepala Lisa berdarah dengan agak teruk.
Yuna: Bapak ahh kau dah kena pukul kuat macam ni pun tak pengsan lagi.Kalau orang lain dah pengsan dah ni. Kuat bebenor kau yee
YOU ARE READING
Whistle | BLACKPINK [COMPLETE]
Misterio / SuspensoJisoo,Jennie,Rosè dan Lisa baru sahaja berpindah ke Apartment Mount di Seoul.Pelbagai kejadian yang menimpa mereka sejak berpindah ke Seoul.Semakin banyak misteri yang telah terungkai sejak mereka berpindah.Mereka turut diselubungi perasaan curiga. ...