TH-23

541 74 3
                                    

Malam Di Rumah

Rosè sedang menghadap laptopnya manakala Jennie dan Jisoo sedang berbual-bual.

Jisoo:Kau buat apa tu Chaey?

Rosè: Aku tengah update sistem dalam laptop aku ni

Jisoo: Aku lapar la, jom order ayam nak tak?

Jennie: Boleh gak

Jisoo memesan ayam goreng dan menunggu sehingga ayam gorengnya sampai 10 minit kemudian.

Tok Tok Tok!

Jisoo membuka pintu. Terpacak seorang lelaki yang berpakaian hitam dan bertopi hitam. Di tangannya ada sekotak ayam goreng yang masih panas lagi.

Jisoo mengambil kotak tersebut dan membayar harga ayam goreng itu. Kemudian Jisoo masuk ke dalam dengan senyuman melebar.

Jennie: Tau la kau dah lama tak makan ayam, jangan senyum macam tu. Dah macam orang tak betul pun ada

Jisoo meletakkan kotak itu di sebuah meja kecil dan mereka bertiga berkumpul untuk makan. Jisoo membuka kotak tersebut. Aroma ayam goreng tersebut menusuk ke rongga hidungnya. Jennie memandang ayam goreng itu dengan pandangan yang menjijikkan.

Jisoo: Emmm sedaaapnya bau. Ni yang tak sabar ni

Jisoo mengambil bahagian paha daripada ayam goreng itu dan mula menyuap ke dalam mulutnya. Belum sempat dia menggigit paha itu. Jennie terus menampar ayam itu dari tangan Jisoo. Jisoo dan Rosè terkejut dengan tindakan Jennie.

Jisoo:Woii ayam akuuu!!

Jennie: Ayam tu dah berulat! Cuba kau tengok balik dalam kotak tu!

Jisoo melihat ayam goreng yang berada di dalam kotak itu. Terdapat banyak ulat sampah di dalam kotak itu. Ayam-ayam goreng itu pun sudah bertukar menjadi busuk. Jisoo amat terkejut apabila melihat ayam gorengnya itu.

Jennie: Aku rasa yang tu bukan penghantar ayam. Patutnya dalam 30 minit jugak ayam baru sampai. Ni tidak 10 minit je

Jisoo: Patutlah hitam semacam je orang  tadi. Burnn duit aku

Selepas 45 minit barulah penghantar ayam yang sebenar datang menghantar ayam goreng.

P.Ayam: Maaf cik disebabkan kelewatan kami. Jadi kami bagi ayam ni secara percuma

Jisoo: Betul ni? Thank you!

Jisoo kemudian mengambil kotak ayam goreng tu dan membawa ke ruang tamu.

"Hmmm habislah gaji aku kena potong. Kenapalah tayar nak pancit time aku nak hantar pesanan?"

Kata penghantar ayam itu setelah Jisoo masuk ke dalam rumah.

Rosè:Ni ayam goreng betul ke?

Jisoo:Yang ni betul punya. Jom makan!

Mereka bertiga makan dengan berselera setelah mendapati ayam goreng tersebut sememangnya yang asli. Selepas mereka habis makan, jam menunjukkan pukul 11 malam. Mereka semua dah mula rasa mengantuk.

Jennie: Gemuk lah aku kalau aku tidur sekarang. Nak berjaga mata ni dah takleh nak bukak dah

Rosè: Tidur jelah, sekali sekala takpe. Aku pun dah mengantuk dah ni

Mereka bertiga masuk ke dalam bilik. Sepanjang ketiadaan Lisa. Jisoo tidur bersama-sama dengan Jennie dan Rosè kerana dia taknak tidur berseorangan.

Pukul 12 malam Jisoo masih lagi tidak boleh tidur. Dia berasa tidak sedap hati. Sekejap dia mengiring ke kiri sekejap dia mengiring ke kanan.

Dia melihat Jennie dan Rosè sudah tidur dengan nyenyak. Dia cuba melelapkan matanya tetapi tidak boleh. Jisoo kemudian bangun dari katil dan pergi ke balkoni untuk mengambil angin.

Jisoo menikmati angin malam. Dia berasa sedikit tenang. Sedang dia menikmati angin malam tiba-tiba ada kelibat yang lalu belakang dia.

Jisoo mula berasa tak sedap hati lagi. Dia menoleh ke kiri dan dan kanan tetapi tiada apa-apa. Dia kemudian duduk bersandar di dinding balkoni.

Dia cuba pejamkan mata supaya dia rasa mengantuk. Ketika memejam mata tiba-tiba dia berasa ada satu hembusan nafas yang panas di depan mukanya.

Jisoo terus membuka mata. Terpacul seorang gadis bermuka pucat duduk di hadapannya.

Jisoo berasa agak terkejut tetapi dia tidak berasa takut. Dia mengamati wajah gadis tersebut. Jisoo berasakan seolah-olah dia mengenali gadis tersebut.

"Kau ni Seolhyun kan?

"Ha'ah"

"Kenapa kau duduk depan aku ni?"

"Aku nak bagitau sesuatu kat kau"

"Apa dia?"

"Keadaan kat apartment ni dah semakin bahaya"

"Bahaya? Macam mana tu?

"Lambat laun orang-orang yang ada dekat apartment ni akan kena bunuh dengan makhluk jahat tu"

"Hah?! Kenapa?"

"Sebab makhluk jahat tu tak suka ada orang duduk dekat kawasan dia. Tapi aku perlukan bantuan korang berempat"

"Untuk apa?

"Untuk hapuskan makhluk jahat tu"

"Kenapa kitaorang? Kenapa bukan orang lain?"

"Sebab korang berempat punya aura luar biasa kuatnya daripada penduduk-penduduk lain."

"Macam mana kitaorang nak hapuskan makhluk tu? Kitaorang bukannya ada ilmu nak lawan benda tu"

"Satu je cara nak bunuh makhluk jahat tu.
Korang kena cari mayat dia yang ada kat bangunan ni. Pastu korang kena bakar mayat dia tu. Dengan tu keadaan akan menjadi pulih."

"Owh macam tu. Ni yang susah ni. Jap,benda tu tak tau ke yang kau tengah bagitau cara nak bunuh dia?"

"Aku guna sikit kuasa aku untuk halang makhluk tu daripada tahu. Tapi sekarang ni aku tak boleh bertahan lama guna kuasa aku ni. Jadi better kita stop cakap pasal benda ni"

"Okay"

"Lisa mana?"

"Owh dia dekat jail sekarang ni"

"Patutla dah lama aku tak nampak dia"

"Ok la aku nak pergi tidur dulu"

"Okay"

Seolhyun menghilangkan diri dan Jisoo terus masuk ke bilik kerana sudah berasa mengantuk. Jisoo merebahkan diri ke atas katil dan terus tertidur.

Whistle | BLACKPINK [COMPLETE]Where stories live. Discover now