Jisoo:I'm homeeeee!
Jennie:Uihh lambatnya hang balik,nak dekat pukul 12 dah ni
Rosè:Tulah,apa pasai?
Jisoo:Ada perompak,pastu aku yang jadi tebusan.Tu yang lambat tu
All:Owhhhhh
Jisoo:Tapi ada sorang mamat ni cedera sebab nak selamatkan aku.Dia selamatkan aku daripada kena tikam tapi malangnya dia yang kena tikam
Lisa:Kesiannya dia
Jisoo:Alamak aku lupa nak ucap terima kasih kat dia.Hmm takpelah bak kata orang kalau ade jodoh jumpa lagi
Jennie:Ceh jodoh konon porahhh!
Jisoo:Daripada aku layan korang baik aku tido.Hmphh nite!
Rosè:Apa benda la
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
3 Hari KemudianWaktu persekolahan sudah semakin tamat.Kebanyakan pelajar mula mengemaskan barang-barang mereka.Lisa dan Jisoo sedang enak tidur di dalam kelas akibat kebosanan kerana subjek History manakala Jennie pula hanya duduk sambil menyilangkan tangannya.Matanya fokus memandang ke arah luar tingkap.
Segala perkataan yang keluar daripada mulut Miss Hensel tidak diendahkan oleh Jennie ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri.Hanya Rosè sahaja yang tengah ralit mencatat nota kerana tidak mahu ketinggalan setiap perkataan yang keluar daripada mulut Miss Hensel.
Kringggg!
Sebaik sahaja loceng akhir waktu persekolahan berbunyi.Semua pelajar bangun daripada kerusi mereka dan terus keluar dari kelas.Hanya tinggal mereka berempat sahaja di dalam kelas kerana Jennie dan Rosè sedang sibuk mengejutkan Lisa dan Jisoo yang tengah sedap tidur.
Jennie:Haish diorang ni tak reti nak bangun ke? Ingat ni kat rumah ke
Jennie cuba mengejutkan mereka berdua sekali lagi.Ianya berhasil dengan Lisa yang sudah membuka matanya dan Jisoo yang sedang menggeliat tetapi kemudian mereka kembali melentokkan kepala mereka di atas meja.
Jennie:Eh diorang ni,tidur balik! Takpe tengokla aku buat apa
Jennie menyuruh Rosè memegang meja Lisa dari hadapan manakala Jennie memegang meja Jisoo.Setelah membuat isyarat tangan.Mereka berdua terus menarik meja Lisa dan Jisoo dari hadapan.
Terlentok terus kepala mereka atas lantai kelas macam nangka busuk.Lisa&Jisoo:Ahhhh! Sakit!
Jennie:Tau pun,dari tadi aku kejut taknak bangun.Padan muka!
Rosè:Cepatla sikit! Kita kan ada cheerleading practice.Nanti captain marah macam mana dahla ni first day kita
Lisa:Ehh haah la! Dah la jom
Mereka semua bergegas menuju ke gym setelah menukar pakaian.Kelihatan ramai pelajar sudah berada di gym sambil menunggu captain sampai.
Jisoo:Kau tak bagitau pun budak lima ekor tu ada sekali?
Rosè:Mana la aku tau diorang tu ada
sekaliJennie: Tiba-tiba pulak aku rasa menyesal masuk cheerleading ni
Lisa:Haih tulah
Setelah lima minit menunggu.Akhirnya captain sudah sampai.Ramai yang terpegun melihat kecantikan captain tersebut.
YOU ARE READING
Whistle | BLACKPINK [COMPLETE]
Misterio / SuspensoJisoo,Jennie,Rosè dan Lisa baru sahaja berpindah ke Apartment Mount di Seoul.Pelbagai kejadian yang menimpa mereka sejak berpindah ke Seoul.Semakin banyak misteri yang telah terungkai sejak mereka berpindah.Mereka turut diselubungi perasaan curiga. ...