TH-29

521 69 1
                                    

Jennie P.O.V

Woah aku tak sangka cincin yang Jisoo bagi kat Lisa tu amat berbahaya.Memang berbaloi betul.Senjata kecil membawa kepada kemusnahan yang besar.

Aku menonton rakaman semalam pada hari ini seorang diri melalui laptop Rosè.Rosè dan Jisoo masih lagi tidur.

Nampaknya kerja Lisa dekat jail tu dah selesai.Sekarang ni dia hanya tunggu masa je nak keluar.

Aku rasa happy sikit la bila Lisa seksa mamat Kim Soo Hyun tu.Memang aku dendam jugak la dengan mamat tu sebab tembak aku dan membuatkan aku masuk ke hospital.

Lepas je aku selesai menonton.Aku pergi ke dapur dan membuatkan sarapan untuk kitaorang.Aku buat nasi goreng kimchi.Memang diorang suka nasi goreng kimchi aku.

"Hmm sedapnya bau!"
Kata Rosè.

"Bangun dah kau.Jisoo tak bangun lagi ke?"

"Dia dah bangun dah,ada dalam bilik air tu hah"

"Kau tolong aku letak pinggan."

"Ok."

Selepas je Jisoo keluar dari bilik air,kitaorang makan bersama-sama.Agak tak best jugak sebab kurang sorang.

Selesai je makan,aku keluar untuk pergi ke pasar raya.Aku tak kasi budak dua orang tu ikut.Macam-macam diorang nak beli nanti.
Sampai je dekat pasar raya besar tu.Aku ambik troli dan mengambil segala barang keperluan aku.Kemudian aku masuk ke seksyen makanan ringan.Aku mengambil beberapa snek dan gula-gula.Sedang aku leka mencari snek yang sedap-sedap,aku ternampak ada seorang budak kecik ni merayau-rayau.

"Eh mana mak bapak dia? Main tinggal je anak dia kat sini."

Aku tengok sekeliling dan takde siapa pun yang aku rasa mak bapak budak tu.

Sejujurnya aku agak trauma dengan budak-budak kecik dengan bayi ni selepas kejadian kat hospital tu.Aku pergi tegur budak tu yelah mana tahu budak tu terlepas tangan ngan mak ayah dia.

"Dik mana mak ayah adik?"

"Tak tahu."

"Hmm nama adik ape?"

"Sungjae."

"Sungjae ikut noona ye kita cari mak ngan ayah Sungjae."

"Ok"

Aku bawak Sungjae pergi ke kaunter pertanyaaan.Pekerja kat situ membuat pengumuman tentang Sungjae.Aku duduk di situ sambil menunggu parents Sungjae sampai.

Lebih kurang 5 minit aku nampak kelibat dua orang ni berlari ke arah kaunter pertanyaan.Aku rasa tu mak ayah Sungjae.

"Sungjae! Sungjae! Sungjae pergi mana penat omma cari!"

Mak Sungjae memeluk Sungjae dan kemudian memandang aku.

"Adik ke yang bawa anak unnie kat sini?"

"Ye saya"

"Terima kasih banyak-banyak kalau tak,tak tau la apa jadi.Terima kasih bebanyak kalau camtu unnie pergi dulu ye."

"Okk sama-sama"

Aku pergi ke kaunter pembayaran untuk membayar segala barang yang aku ambil.

Selesai je membayar aku terus pulang ke rumah.

"Im homee"

"Kau dah balik! Kau beli apa?" Tanya Rosè.

"Aku beli snek-snek je,mana Jisoo?"

"Dia membongkang."

"Tak habis-habis mentang-mentang la hari ni cuti."

"Wei pihak OFR ada bagi mesej yang Lisa dikeluarkan awal dari penjara sebab dia dah selesaikan tugas dia."

"Seriously?! Baguslah macam tu.Esok kita pergi ambil dia."

END P.O.V

Di Penjara

Lisa:Wei Hyejeong

Hyejeong:Apa dia?

Lisa:Aku dah boleh keluar dari sini esok

Hyejeong:Hmm baguslah tu

Lisa:Asal kau nampak tak ok je,kau sedih ke aku nak keluar?

Hyejeong:Aku happy cuma aku sedih sebab aku kena duduk dalam ni lagi

Lisa:Owhh tu kau jangan risau lepas je aku keluar dari sini aku tolong kau keluar dari sini

Hyejeong:Seriously?!

Lisa:Yeppp

Hyejeong:Aku sayang kau!

Hyejeong memeluk Lisa dengan agak kuat.

Lisa:Jangan peluk aku kuat sangat.Nak patah tulang aku.Tau la kau suka

Hyejeong:Hehe sorry.Jom makan wei aku lapar la

Lisa:Belum time makan lagi la

Hyejeong:Owh yeke? Aku ingat dah time makan.Aku nak gi lepak dengan budak-budak lain dulu la

Hyejeong keluar daripada bilik dan meninggalkan Lisa yang mula mengemaskan barang-barangnya.

Whistle | BLACKPINK [COMPLETE]Where stories live. Discover now