Bölüm 38 "Tanışma"

5.3K 345 45
                                    


Şok olmuş şekilde güzel göze baktım. Evet benimle ilgili evlilik hakkında konuştuğunda içimde 500 kiloluk filler tepiniyordu ama bu çok farklıydı. Annesini tanıyordum belki ama bu kez Uraz'ın resmi sevgilisi olarak onların yanında olacaktım. Üstelik sadece ailesi de değil direk akrabaları ile tanışacaktım.
 

Kendi içinde gürültü yapan üçlü susup bize dönmüştü. Ve ilk tepki Arda'dan geldi.

"Siktir Münevver Hanım Teyze ile mi tanışacak?"

"En son baktığımda tek babannem vardı."

Diye söylendi Uraz aynı zamanda küfür etmiş olmasından dolayı kötü kötü bakmıştı.

"Ben ki Uraz aşkımın sevgilisi olarak tanışmadım o halde bile bana kök söktürdü. Canını seviyorsan kaç sarı çiyan."

"O ne demek ya?" Diye mırıldandım. 

 Sarı çiyan demesini göz ardı etmiştim. Arda'nın ağzından bir "Ah!" çıktığında bu kez Uraz'ın, Arda'ya masanın altından tekme attığını anladım. Korkmalı mıydım?

"Yani babannem gayet tontiş bir nineciktir."

"Tontiş ve ninecik mi? Bence kesin senin birden fazla babannen var. Ya da yalandan çarpılacaksın. Tabii önce Münevver Hanım Teyze ona tontiş ve ninecik dediğin için seni çarpmazsa. "

Dudağımı büzdüm. Nasıl biriydi bu babanne? Ayy ben zaten zor sevilecek biriydim. Bir de zor biri denk gelmişti. Ama kendi kaynanam beni seviyordu değil mi? Belki oğlunu terk ettiğim için o da artık sevmezdi. Hepsi üstüme çökerse? 

"Korkmaya başlıyorum"

Uraz nefesini verip bana baktı.

"Yok canım korkacak ne var ki? Yani sadece çok az ters ve geleneklerine düşkün bir insan. Hem bu gerizekalı Arda'ya kimse tahammül edemiyor."

Arda kaşlarını indirip kaldırırken muzipçe sırıttı.

"Demek gerizekalı Arda. Korkutayım mı Asel'ini? Anlatayım mı Münevver Hanım teyzeyi? Hı hı?  Numarası var babannenin arayıp senin gelinin çok kötü, torunun kötü yola düştü diyim mi?"

Uraz sinirle nefesini verip Arda'ya baktı.

"Geçireyim mi yumruğu? Atayım mı tekmeyi?"

Arda sırıttı ve öpücük attı.

"Haşin erkeğim benim."

"Lan pezevenk."

Uraz önündeki peçeteliği Arda'ya fırlattı. Ve sonra bana baktı.

"Sakarım bu sadece abartıyor. Babannem aslında çok iyi biridir."

 Bir erkek beni ailesi ile tanıştırmak istiyordu. Üstelik bu erkek aşık olduğum erkekti. Evlilikten de getireceği sorumluluklardan korkmuyordum. Ve hayatımızı birleştirmek için olan yol onun sevgili babannesi ve ailenin diğer fertlerinden geçiyordu. Hem zaten kabul etmesem bir ertelenecek iki ertelenecek en son bir şekilde olacaktı. Çünkü zor bir babanne beni ondan ayıramazdı.

"Arda seni benden kıskanıyor sadece o yüzden gözümü korkutmaya çalışıyor."

Arda'ya dil çıkarttım.

"Hem en fazla ne olabilir ki?" Diye devam ettim.

 En fazla ne mi olabilirmiş? Ah çıldırmak üzereyken ne kadar erken konuştuğumu bir kez daha anlamıştım. Uraz'ın baba tarafı tamamen asık suratlardan oluşuyordu. Uraz bana babannemler derken lafın gelişi olan bir çoğulluk sanmıştım. Oysa ki birkaç sayılmayan çocuk hariç tamı tamına 18 kişi tek evdeydik. Ve bunlar yalnızca Uraz'ın baba tarafıydı. Anne tarafı Muğladaydı ve onlardan yalnızca teyzesi gelmişti. Her ne kadar bu geliş rastlantı dense de öyle olmadığını tahmin edebiliyordum. Hoş Uraz'ın teyzesi-Meryem Teyze- bu evde annesinden sonra ki en tatlı kişiydi. Herhalde genleri tatlıydı.

KAÇIK GELİN (Devam ediyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin