(Jacks pov)
De laatste bel is net gegaan. Opgelucht fiets ik naar huis toe, blij dat de dag weer voorbij is. Als ik mijn fiets neerzet komt mijn moeder samen met mijn zusje ook aanrijden met de auto. "Jack!" roept Roos blij. Ik glimlach en ga op mijn hurken zitten. "Hee meisje van me! Hoe was school?" vraag ik terwijl ze me knuffelt. Haar goede humeur is meteen verdwenen. "School was leuk, alleen toen ik uit het raam keek tijdens taal was het minder leuk." Ik kijk haar vragend aan. "Wat zag je dan lieverd?" vraag ik lief. "Ik zag een jongen met een blauw oog en een bloedneus lopen." zegt ze verdrietig. "Die jongen komt vast wel weer goed terecht Roosje. Zullen we anders met je poppen spelen om je op te vrolijken?" Nog voordat ik de zin heb afgemaakt stormt Roos al boven om haar poppen klaar te zetten. Je kan alles van me afpakken behalve mijn dierbare. Ik mag dan wel een "Badboy" zijn, maar niemand komt aan mijn kleine Roosje. Ik lach en kijk mijn moeder aan. "Je bent z'n lieve broer Jack. Ze heeft geluk met jou." zegt ze vertedert. Ik glimlach en loop dan naar boven omdat Roos ongeduldig wacht.
"Jack?" vraagt Roos na een tijdje. Ik kijk op. "Wat zou er met die jongen gebeurt zijn?" vraagt ze. Ik zucht en trek haar op schoot. "Ik denk dat gemene jongens hem hebben gepakt." zeg ik zacht. Ze begint zachtjes te huilen. "I-ik b-ben bang-g voor-r die j-jongens." snikt ze. Ik voel een pijnlijke steek in mijn borst. "De meeste jongens die daar bij horen zijn zelf heel bang." mompel ik. Als ik haar tranen heb opgedroogd worden we geroepen voor het eten. Ik til Roosje op en zet haar op mijn rug. Ik ren naar beneden wat Roos laat gillen van plezier. "Jack doe dat alsjeblieft niet, het is gevaarlijk." zegt mijn moeder bezorgt. Ik zucht en zet haar neer op haar stoel. "Ik zal het nooit meer doen mama." zeg ik met een grote knipoog naar Roos. Ze doet haar handen voor haar mond om een giechel te verbergen. Mijn vader ziet het en lacht.
Na het avondeten breng ik Roos naar bed. Voordat je het denkt, ik doe alles vrijwillig!Ik houd gewoon ontzettend veel van haar. Als ik haar een kus heb gegeven en in bed heb gestopt sta ik op. "Jack?" vraagt een klein stemmetje. Ik draai me om. "Ja Roosje?" Ze giechelt even om de bijnaam. "Wil je een liedje voor me zingen?" vraagt ze met een smeekstemmetje. Ik knik en knipper een klein lichtje aan. Dan haal ik mijn gitaar uit mijn kamer en ga ik weer naast haar op bed zitten. "Welke liedje?" vraagt ik. Ze denk even na. "Het liedje dat je gaat zingen voor de liefde van je leven." zegt ze dromerig. Ik grinnik en speel de eerste akkoorden van het liedje.
I want to write you a song
One that's beautiful as you are sweet
With just a hint of pain
For the feeling that I get when you are gone
I want to write you a song..Ik zing verder terwijl ik kijk naar Roos die langzaam haar ogen dichtdoet. Ik ken het liedje via mijn vader. Hij erbij dat ik het moest zingen voor de ware liefde in mijn leven. Ik heb het nog niet gezongen voor Chelsey en ik ga dat denk ik ook nooit doen. Begrijp me niet verkeerd, ik houd van Chelsey, maar ik heb niet het idee dat ik voor altijd bij haar blijf. Daarom wacht ik liever op de echte ware. Als het liedje is afgelopen leg ik mijn gitaar naast haar bed. Zachtjes druk ik een kus op haar hoofd. "Ik beloof je te veranderen, je hoef niet bang voor me te zijn." fluister ik zacht voordat ik wegloop.
Ik ga op mijn kamer zitten en pak mijn huiswerk erbij. "Jack?" Een klop op de deur laat mij opschrikken. Ik kijk om en zie mijn moeder in de deuropening. "Hey lieverd, ik vroeg me af of je zo gaat slapen." vraagt ze rustig. Ik zucht zachtjes en knik dan. "Hier." zegt ze voordat ze de kamer verlaat. Ik kijk wat ze heeft neergelegd op mijn kast en grijns. "Dankje mam." zeg ik zacht als ik chocolade en thee zie. Snel maakt ik mijn huiswerk voor de vakken waar altijd wordt gecontroleerd. Normaal zou ik het niet doen, maar ze hebben gedreigd om mijn ouders te bellen.
Om een uur s'nachts kleed ik me om en ga in bed liggen. Morgen ga ik naar David. Ik ben benieuwd naar zijn huis en ouders. Hij leek er niet zo blij mee te zijn dat ik naar zijn huis ga want de paniek was in zijn ogen te zien. Net zoals die keer dat ik vroeg waarom hij make-up droeg. Ik was erachter gekomen toen ik hem een keer tegenkwam op de fiets. Hij huilde waardoor de make-up uitliep. Ik heb het niet tegen Brandon gezegd, want mijn gevoel zegt dat dat niet z'n goed idee is. Ik word uit mijn gedachtes geschud door mijn telefoon. Ik pak hem en zie dat ik een berichtje heb van Brandon.
Filmpje van David die op de grond lag toen Luke het "uitmaakte". Echt lache man
Bijlage openenIk klik op de bijlage en al snel is de gymzaal te zien. David ligt op de grond terwijl Luke voorover buigt om hem te helpen. "Ik ben verdomme geen homo! Ik ben niet zo zwak." Davids ogen open verbaast. De hele klas lacht totdat de leraar binnenkomt. David staat op en strompelt weg. Net als ik het filmpje wil weg klikken valt me iets op. Ik spoel het terug en zet hem op het goede op pauze. "Holy shit." fluister ik. Ik voel boosheid in mijn lichaam ontstaan. Onregelmatig haal ik adem. "De slet.." sis ik tussen mijn kaken. Chelsey is aan het zoenen met Gijs! Het ergste is misschien wel wat ik niet eens verdriet voel, maar eerder opluchting. Ik sluit mijn ogen en denk aan de woorden van mijn zusje. Gijs in elkaar slaan kan ik niet doen, want dan ben ik het vertrouwen van mijn zusje kwijt. Ik maak het wel gewoon uit, ze verdient het. Met die gedachtes val ik onrustig in slaap.
Hi! Alweer een hoofdstukje!! We hopen heel erg dat het boek nog leuk is!!
We zouden het leuk vinden als jullie in de reacties achterlaten wat jullie ervan vinden!!
Xxx
JE LEEST
A Little Too Much... (boyxboy) ✔️
Teen FictionDavid is al jaren verliefd op Jack, de grootste player van de school. Tot Davids grote verdriet beseft hij maar al te goed dat hij Jack nooit kan krijgen. Ondertussen gaat het thuis ook niet echt vlekkeloos; zijn ouders negeren hem sinds ze erachter...