Pov David
Sinds het cadeautje van Jack kan ik niet meer stoppen met glimlachen. Het vooruitzicht is gewoon geweldig. Een hele week alleen met Jack in Parijs doorbrengen. Wie had dat gedacht?
Samen de Eiffeltoren beklimmen, van het uitzicht genieten en daarna gaan dineren bij een chique restaurant. De dagen erna lopen over de Champs-Élysées, winkels is en uit, café na café en samen kijkend naar de horizon, tot de zon langzaam maar zeker ondergaat.Ja, dat zie ik wel zitten. Maar eerst nog een paar dagen overleven zonder een vakantiegevoel.
Zo voorzichtig mogelijk probeer ik uit de armen van Jack te kuipen. Ik sta langzaam op en loop alvast naar de keuken, pak een glas en vul het met water. Leunend tegen het keukenblok drink ik het glas slokje voor slokje leeg. Als het glas leeg is, zet ik het in de vaatwasser en loop naar boven naar de slaapkamer.
Bij de slaapkamer aangekomen ga ik aan het bureau zitten en start de computer op.
Ik klik het icoontje van Google aan en begin met typen.Romantische dingen Parijs
Meteen komen er heel wat verschillende websites eruit. Ik begin met de eerste website genaamd frankrijkvakantieland.nl. Ik krijg er vijf beste tips uit:
1. Le mur des je t'aime.
Een romantische muur... dat wordt het denk ik niet. Wat is er romantisch aan om naar een muur te staren?Snel scroll ik door naar benden naar de volgend tip.
2. Wandeling langs de Seine.
Dat zou wel eens romantisch zijn. Als ik er nou voor zorg dat er ergens een picknick plek is, maakt dat het helemaal af. Die moet ik dus onthouden.Ik pak een papiertje en een pen en schrijf het op.
3. Ontdek La Butte aux Cailles, dorp in Parijs.
Dat wordt het denk ik ook niet. Het blijkt een "artistiek wijkje" te zijn. En laten we het erop houden dat ik en Jack niet heel erg artistiek zijn of er iets van snappen...4. Het Canal Saint Martin.
Het staat omschreven als een plek waar ouders met kinderen rondlopen en vele cafés.Schuddend scroll ik door. Het lijkt me niet heel fijn om daar rond te lopen, romantisch te lopen doen en dat er dan een bal tegen je hoofd aan komt of dat er ineens een kind over je heen kotst of het ineens allemaal vragen gaat stellen.
Nee dank je. Op naar de volgende tip.5. Ga fietsen met een Nederlandse gids in Parijs.
Dit wordt het ook al niet. Even lekker romantisch doen op de fiets... ja tuurlijk... Je kan natuurlijk wel naar elkaar kijken, maar dan moet je geluk hebben als niet een Fransman je omver rijdt. En dan heb je natuurlijk nog een Nederlandse gids die alles verstaat. Altijd fijn om publiek te hebben.Ik zucht diep, ga terug en klik een andere site aan. Er zijn niet veel dingen te vinden in de sites die ik aanklik. Maar de laatste heeft toch wel wat meer dingen dan de anderen.
Als ik er doorheen scroll verschijnt er meteen weer een glimlach op mijn gezicht. Hier zijn tenminste wel leuke ideeën te vinden:
Naar het Louvre de Mona Lisa bekijken, slotje ophangen aan de Pont des Artes, zwemmen in de Seine, naar Place du Tertre om een schilderij van jezelf te laten maken, voor een prachtig uitzicht naar de Tour Montparnasse, natuurlijk de Eiffeltoren, naar de Notre Dame en voor rust zijn er genoeg mooie parken.Ik print de pagina uit en leg het naast de computer. Ik denk dat dit wel genoeg ideeën zijn voor een week. Ik klik de pagina weg, zet de computer uit en klik hem dicht.
Met een tevreden glimlach ga ik achterover in de stoel zitten en sluit mijn ogen. Even genietend van het moment dat er heel veel leuke dingen gaan gebeuren de komende dagen.
"David? Ben je boven? We gaan lunchen!" Meteen schrik ik en kijk op de klok. Natuurlijk! Helemaal vergeten. Het is al middag. Heb ik er dan zo lang erachter gezeten?
"David?" Voetstappen komen de trap op. De voetstappen zijn al halverwege. En meteen ben ik weer terug tot de realiteit. Het papiertje! Meteen pak ik het en verstop ik het tussen wat schoolboeken op het bureau. Jack mag niet denken dat ik onrustig ben. Ik wil gewoon een rustig type zijn en niet zo'n gepland persoon.Ik ga zo normaal mogelijk op de stoel zitten en kijk rond in de kamer, alsof ik er nog nooit ben geweest en wacht tot de deur open gaat.
Niet veel seconden later gaat inderdaad de deur open en staat Jack in de deuropening.
"David alles oké? Je antwoordde niet. En wat doe je in hemelsnaam in mijn kamer?" Vraagt Jack met een frons.
"Ehm... ik ben oké. Sorry dat ik niet antwoordde." Hij knikt dat het al goed is.
"En wat doe je in mijn kamer?"
Oeps...
"Ehm... i-ik was al eerder w-wakker en keek rond?" Vervloek het stotteren! Nu gaat hij waarschijnlijk twijfelen. En ja hoor, daar is die blik weer. De blik die laat zien dat hij twijfelt.
Hij kijkt me aan met een doordringende blik en vraagt het nog een keer. "Wat doe je in mijn kamer?"
Ik kijk meteen weg en doe alsof zijn kamer ineens heel interessant is.
"Dat is een mooi nachtlampje die daar staat." Zeg ik terwijl ik ernaar wijs. Oké David, serieus? Een nachtlampje?
Ik kijk weer terug naar Jack en nu kijkt hij me aan met zijn wenkbrauwen omhoog.
"Nachtlampje?" Zegt hij. Ik knik, niet wetend wat ik nu moet doen.
Hij schud zijn hoofd en kijkt omhoog.Nu pas kan ik hem goed bestuderen. Zij haar zit door de war, zijn ogen staan moe en verward, zijn gezicht is bleek en hij ziet er gewoon over het algemeen moe uit.
Heeft hij niet geslapen?"Jack?" Vraag ik aan hem. Hij kijkt me aan en geeft een knikje dat hij luistert.
"Ben je oké?" Vraag ik bezorgd. Hij kijkt me verbaasd aan en zegt snel: "Ja, ik ben oké. Hoezo?"
"Je ziet er moe uit."
"Het is niks. Gewoon niet zo goed geslapen." Geeft hij als antwoord.
"Weet je dat zeker?" Vraag ik voor de zekerheid, want volgens mij liegt hij.
"Zeker." En met dat antwoord draait hij zich om, loopt hij naar beneden en roept nog:
"Kom je nog eten of hoe zit dat?"(Jacks Pov)
Of ik oké ben? Dat ligt eraan hoe je het bekijkt.
Snel loop ik de trap af naar beneden naar de keuken. Hopend dat David het niet door heeft.Weer een hoofdstukje erbij! We zijn erg blij met dit hoofdstuk en jullie hopen we ook! Xxx
JE LEEST
A Little Too Much... (boyxboy) ✔️
Teen FictionDavid is al jaren verliefd op Jack, de grootste player van de school. Tot Davids grote verdriet beseft hij maar al te goed dat hij Jack nooit kan krijgen. Ondertussen gaat het thuis ook niet echt vlekkeloos; zijn ouders negeren hem sinds ze erachter...