ACHTUNG!
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "
•••♦◄♥►♦•••
• • Chapter berikutnya KL 14 akan dapat korang layan beberapa hari lagi kot. Aku dah mula karang chapter tu. Sorry sebab citer ni lewat nak aku update. Susah gak buat dua novel dalam satu masa. Sering terkeliru & tersasul bila buat ayat & dialog. Mood seram & humor dalam BB selalu aku tercampur dalam KL yang lebih serius & berpijak di bumi nyata ni.. hee.
•••♦◄♥►♦•••
Sedang Ryan asyik menonton kartun 'Fantastic Four' di kaca TV sambil berbaring, Ejon menyergah dari muka pintu.
"La, Ejon ni buat abang terkejut je. Awalnya balik keje? Baru pukul satu setengah."
"Syy.. jangan cakap kuat-kuat, nanti mak dengar teruk Ejon kena marah."
Ejon bersuara perlahan sambil matanya liar mencari-cari kelibat emaknya.
"Mak tak ade arr, dia pi kenduri kawin kat Kampung Seronok ngan kawan satu kilang."
"Ejon dah dapat duit upah keje tu, ini Ejon belikan kat abang."
Ejon lalu menyuakan beg plastik tertera logo A&W yang semerbak baunya.
"Fuh, ingat gak adik abang ni kata abang, ye? Thanks sesangat, jom kita makan, abang sejak pagi tadi, makan biskut kering cecah kopi je," ujar Ryan, pantas dia menyambar beg tersebut.
"Hari ni, hari pertama Ejon keje, tak buat ape-ape sangat. Cuma cuci-cuci dan kemaskan kedai je. Kadang-kadang jawab telefon, senang sesangat keje Ejon," terang Ejon berbohong.
Mereka duduk di dapur menikmati ayam goreng dan burger bersama root beer botol besar.
"Okey arr kalau cam tu. Ejon buat keje elok-elok," pesan Ryan.
"Time Ejon tak ade, ape abang buat? Takkan dok kat rumah je?"
"Ala, abang ronda-ronda pi rumah Ezai. Lepas tu lepak kat taman permainan tu. Adil pun ade gak. Kami borak-borak, citer pasal Ejon yang baru keje ni."
"Sure dia rindu kat Ejon, kan? Selalu time cuti, kami lepak berdua tapi kali ni dia dok sorang-sorang je," balas Ejon.
"Tak nak belanja dia ke ngan duit gaji pertama Ejon ni?" tanya Ryan.
"Nanti arr kat sekolah Ejon belanja dia makan di kantin."
"Berapa Ejon dapat gaji mula ni?"
"Empat puluh ringgit."
"Fuh, keje empat jam dapat empat puluh ringgit? Kalau cam tu sekejap je dah dapat kumpul duit beli BMX tu nanti."
Terkedu Ryan mendengar upah yang diterima adiknya.
"Ejon tak sabar nak beli basikal tu, dah lama Ejon idamkan. Nanti bila dah ade cukup duit, Ejon akan bayar balik ape yang abang dah bagi kat Ejon selama ni," janji Ejon.
YOU ARE READING
• kuci𝓃g lorong •
Genç Kurgu• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kisah seorang remaja gigih lagi cekal dalam mendepani segala rintangan demi adik tiri juga kekawannya. Dia berusaha untuk menggembirakan si adik biar dengan apa cara pun. Namun ada yang tak memandang & menghargai segala jerih...