ACHTUNG!
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "
•••♦◄♥►♦•••
• • Pergh.. ini memang mini update. Pendek & ringkas je, tapi padat & mengujakan, kan?
•••♦◄♥►♦•••
"Seronok tengok kau dah datang sekolah hari ni. Dah sihat ke kau, atau masih lagi demam?" tanya Marzuki kepada Elliot Tan tatkala mereka bertemu di tangga sekolah untuk naik ke kelas.
"Hmm.. dah okey pun. Cuma pagi esok kalau aku turun practice kena dok tepi padang je tengok korang," jawab budak Cina itu.
"Tak ape, janji kau turun gak. Jangan buat coach bengang kalau kau langsung tak tunjuk muka," balas Marzuki.
Di dalam kelas, siap menanti Ryan dan Haris. Mereka tersenyum melihat Elliot Tan melangkah masuk dan mengambil tempat duduk.
"Malam tadi aku tak boleh tido lena sebab asyik dok fikir pasal plan kau je, Ryan. Rasa syok dan teruja sesangat ni.. he he," bisik Elliot Tan, takut didengari pelajar lain.
"Ala relaks arr. Jangan kau dok ingat sangat, nanti kau plak yang stress. Buat cam biasa je, itu sikit sebanyak akan membantu plan aku berjalan cam yang dirancang," balas Ryan.
"Hari ni kita tak ade practice, kan? Cer kau pi jumpak Cikgu Hanif dan mulakan plan kita tu. Kau jangan tunjuk langsung muka marah atau meloko.
"Biar dia ingat kau setuju dan rela ngan ape yang dia buat kat kau Selasa lepas. Then, kau slow talk arr ngan dia. Kau cakap, aku pun dah berubah dan nak keluar ngan dia lagi nanti.
"Sure dia teruja dan langsung tak terfikir pasal tujuan kita. Lepas tu, kita tunggu beberapa hari lagi. Aku akan cari satu masa yang sesuai untuk jalankan plan aku," terang Ryan penuh bersemangat.
"Habis, aku ni plak, nak buat ape? Takkan tak ade kot tugas penting untuk aku?" soal Haris.
"Esok lepas practice, giliran kau, Jagjit Singh dan Hakim plak akan dia bawak ke hotel, kan? Aku nak kau cari peluang dan masa yang sesuai untuk jalankan jarum kau.
"Kau puji arr aku depan dia. Kau bagitau yang aku, sebagai kapten, syok dan sokong bila dia belanja teammate kita. Kau cakap lagi yang itu akan bagi kita motivasi untuk main bersungguh-sungguh nanti.
"Selebihnya kau pandai-pandai arr susun ayat dan main kata-kata sampai dia percaya seratus peratus yang aku dah tak marah kat dia, okey?" terang Ryan penuh strategi dan muslihat.
"Hmm.. idea kau ni memang nampak logik dan bernas. Tapi cam mana plak kalau dia ajak aku ke Hotel Huanlee tu? Kau rasa aku kena ikut ke atau tolak?" penuh naif Haris bertanya.
"Terpulang kat kau arr. Kalau kau rasa nak dapat MC dua hari dan ade excuse untuk tak turun practice, kau ikut je kemahuan dia. Selama ni pun, aku rasa, dia asyik dok ushar kau gak.. he he."
Jawapan Ryan itu membuatkan mereka bertiga tertawa mengekek.
"Aku ingat nak mintak dia belikan aku hockey stick baru dan basikal BMX cam yang Ejon idamkan tu. Ape salahnya kalau dah dia sanggup, kan?" ujar Haris.
YOU ARE READING
• kuci𝓃g lorong •
Dla nastolatków• 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓭 • Kisah seorang remaja gigih lagi cekal dalam mendepani segala rintangan demi adik tiri juga kekawannya. Dia berusaha untuk menggembirakan si adik biar dengan apa cara pun. Namun ada yang tak memandang & menghargai segala jerih...