Chapter 24 - Hotel, Restoran, Swimming Pool, Treadmill & Trampoline

819 40 27
                                    

ACHTUNG!

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "

•••♦◄♥►♦•••

• • Mood  mengarang tengah okey sampaikan terbabas hingga 3,151 words.. hee. So, dah tak jadi mini update  arr. Ape pun, layan je.

•••♦◄♥►♦•••

"Tadi, Ejon cakap nak bagitau banyak benda kat abang. Ape yang Ejon nak bagitau tu?" tanya Ryan.

Mereka berdua sedang berbaring di katil setelah selesai membuat homework  juga menonton televisyen sebentar tadi.

Jam dah menunjukkan ke pukul sebelas tujuh belas malam. Lagi sejam, emak mereka akan pulang dari kerja.

"Hmm.. kalau abang ade duit, ape yang paling abang teringin nak beli sesangat?"

Soalan Ryan dijawabnya dengan satu pertanyaan.

"Eh, nape plak Ejon tanya pasal tu? Nak belanja abang ke, sebab Ejon dah dapat gaji?"

"Lebih kurang cam tu arr. Cuma belum lagi dapat, kena tunggu Sabtu nanti.. he he."

"Oh, sebab tu arr Ejon tanya ape abang nak kalau ade duit ni, kan? Okey, abang ingat nak beli TV colour  baru ngan video player  sekali. Dapat gak kita enjoy  kat rumah sambil layan filem best. Tak payah lagi nak ke rumah Abang Ris."

"Fuh, mahal arr kalau nak beli dua benda tu. Mau dekat tiga ribu ringgit. Mintak le yang murah sikit, baru Ejon boleh belanja.. he he."

"La, tadi Ejon gak yang suruh abang bagitau ape yang abang nak, kan? Lain kali, kalau nak tanya cam ni, awal-awal bagi limit  untuk harga benda tu, faham?"

Ryan menggosok-gosok kasar rambut adiknya hinggakan budak comel itu mengaduh kesakitan.

"Okey arr, Ejon faham, Ejon faham," rengek Ejon manja.   

"Kalau Ejon nak gak belanja abang, Ejon beli je t-shirt  lain untuk ganti yang Ejon kebas hari tu. Then, beli jam yang sama cam abang punya yang Ejon pinjam tu."

Mendengar permintaan Ryan, membuatkan Ejon teringat sesuatu. Cepat-cepat dia meraba di bawah katil.

"Nah baju yang abang mintak tu. Nanti Ejon beli plak jam yang abang maksudkan." 

"Fuh, thanks. Ejon dah siap beli ke? Cam tau-tau je, ekk?"

"Sebenarnya Ejon nak bagi petang semalam, tapi bila abang naik angin, so  Ejon simpan dulu arr. Nanti tak pasal-pasal abang koyak dan buang baju ni plak."  

Ryan membelek t-shirt Lotto  hitam pemberian adiknya.

"Takkan lak abang nak buang pemberian Ejon ni? Hmm.. masih ade bau kedai lagi ni, sure  mahal, kan?"

"Tak ade arr, murah je. Duit upah pun bukannya banyak sangat. Hanya ini je yang mampu Ejon beli untuk abang."

"Ini pun dah okey. Janji, ingatan Ejon tu yang penting. Mahal ke murah, abang tak kisah."

• kuci𝓃g lorong •Where stories live. Discover now